Uber: Чакаме Европа да регулира бизнеса със споделените пътувания

Димитър Радуков, генерален мениджър на "Юбер България"

   ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
   ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Профил

Димитър Радуков е генерален мениджър на "Юбер България" от началото на април. Връща се в България след седем години специално заради Uber. Димитър е софиянец. Учи в Американския университет в Благоевград. След това работи няколко години в София. Прави MBA в INSEAD. След това заминава за Лондон, където работи в консултантската Boston Consulting Group. След това се преориентира към банковата сфера и започва работа като инвестиционен банкер най-вече с фокус сливания и придобивания, особено в технологичния сектор, като оттам идва и интересът му към технологичните компании.   

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    wanderer avatar :-P
    wanderer

    "Смятам, че бизнес моделът е изключително иновативен и ще бъде и успешен."
    Този бизнес модел, на "споделеното билетче" от градския транспорт, го практикуваме от 30 години, когато цената от 4 ст. беше повишена на 6 ст.
    Сега "иновацията" е, че ще се "споделя" личния автомобил за да се възстановят платените данъци и застраховки като за личен автомобил, нищо че с него, де факто, ще се извършва обществен транспорт. Мотивацията за тази "иновация" е променена от "гадните шофьори на градския транспорт", на "гадните бакшиши от лицензирани компании".
    Опитът е паказал, че "компенсирането" на нарушените правила (от "гадните бакшиши") с ново нарушаване на правилата (случайни водачи), винаги води до криза или поне хаос (на случайно "изчезнали" пътници).

  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie

    Този какво се прави на утрепан, не било таксиметрови услуги. А какво е? След като се разменят пари срещу превоз как да го наричме тогава? :)
    Трябваше да го попитате колко данъци плащат шофьорите му.
    Нямам нищо против иновациите но това определено не е такава.

  • 3
    rxb1418346119385170 avatar :-|
    Nikolai Tsekov

    Юбер е най-добрият отговор на наглите бакшиши! Знаете ли, че нощем никой бакшиш няма да ви качи, ако не сте поне за 5-6 км разстояние - влачил съм си куфара три километра след нощен полет, щото изродите само като чуят, че ни си за Люлин, се правят,че чакат специален клиент....

  • 4
    victorius avatar :-|
    victorius

    Харесвам иновациите и използвам плаформите за "споделен" транспорт и настаняване. Очевидно обаче има нужда от регулиране на бизнеса. Изказването "Ние не извършваме превоз. Ние просто свързваме хората, които искат да пътуват." Е същото като да заявиш "Не предлагаме секс, ние сме само сутеньори".

  • 5
    cuam4o avatar :-P
    Ангел

    Убер ми се струва ще отнесе още 2-3-4-5 глоби и накрая ще затвори врати за БГ. КЗК в случая е в правото си, мисля.

  • 6
    mirkoni avatar :-|
    Миркони

    Ползвам Uber от януари насам основно по няколко причини:

    1. Електронно плащане - без разправия за ресто или ненужно закръгляване на сметката;
    2. Комфортни автомобили, но най-вече отношението на шофьорите - в повечето случаи, това са хора които го правят за допълнителен доход и по тази причина не го приемат като "работа" и се усеща едно друго настроение. За разлика от таксиметровите шофьори, които в по-голямата си част всичко на тоя свят им е криво;

    И ако регулациите който се налагат на такситата са пречката, защо не ги олекотят тях, вместо да глобавят Uber? Така на равни начала нека клиента предпочете коя услуга му харесва.

  • 7
    longanlon avatar :-|
    Longanlon

    И защо според всички трябва да има "регулация" на Юбер? Какво ще му регулират, той и сега си работи добре.

  • 8
    cuam4o avatar :-P
    Ангел

    До коментар [#6] от "Миркони":


    До коментар [#7] от "Longanlon":

    Защото това е бизнес, а бизнеса трябва да плаща данъци. Освен това Uber не назначава шофьорите си и дефакто не носи никаква отговорност ако той катастрофира с вас, обере ви или ви убие. Uber просто ви е "запознал". Е да, но не. Тея наскубаха милиарди долари, като посмъртно не могат да излязат на печалба и според мен ще са едни от първите, които ще гръмнат.

  • 9
    plovdivski avatar :-P
    Тъпата майна

    - Плащате ли данъци за дейността си в България?
    - Не, но сме наели хора и им плащаме осигуровките.

    Невероятно, но факт :) Ако аз изнасям приходите си в Холандия и не плащам данъци тук, обаче плащам осигуровки на хора, които извършват услуги за моя бизнес зад граница, допринасям ли за икономиката?

  • 10
    wanderer avatar :-|
    wanderer

    До коментар [#7] от "Longanlon":

    "И защо според всички трябва да има "регулация" на Юбер?"
    Най-малкото, за да има някакви средства, с които да се подържа и изгражда инфраструктурата за да могат всички да се движат, не само Юбер.
    Никой не спори, че регулацията ни е справедлива и добре работеща. Но няма как да я подобрим, ако непрекъснато я рушим.
    Конкретно, ако ние с теб плащаме еднакви данъци и застраховки за колите си, защото изминаваме годишно 10 хил. км, ти би ли бил съгласен да продължим да плащаме същите данъци, но аз да изминавам 100 хил. км и в по-голяма степен да износвам инфраструктурата?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход