С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 юли 2015, 16:04, 3362 прочитания

Хладното време се отрази на представянето на Marks & Spencer

Намаляване на температурите с 1 градус през пролетно-летния сезон свива продажбите с 1% на пазара на облекло

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът на британският ритейлър Marks & Spencer (M&S) се е свил на Острова през последното тримесечие, пише вестник Telegraph. Като основни причини за това се посочват хладното време, което забави покупките на пролетни и летни дрехи, както и недостатъчно ефективната според някои анализатори програма за преструктуриране на дейността от изпълнителния директор Марк Боланд.

Забавяне


Резултатите на групата излизат официално тази седмица, но много анализатори прогнозират спад на приходите от ключовото за M&S звено за продажба на дрехи и аксесоари от 1% за изминалото тримесечие на годишна база. Според Telegraph трендът не важи само за най-големия британски търговец на облекло, а за всички едри играчи на британския пазар. Непредсказуемото британско време може да има много сериозен ефект върху местните ритейлъри, като 1 градус понижение през пролетно-летния сезон намалява продажбите с 1%, или около 3 мрд. паунда от пазара на дребно на облекло на Острова, който се оценява на 300 млрд. 

Спадът е удар по прогнозата на Боланд, който само преди месец каза, че очаква умерен ръст на резултатите в резултат на програмата му за оптимизация на дейността, която включва разширяване на присъствието на перспективни пазари в Азия и съкращаване на административните на разходи.

Въпреки това веригата обяви през май, че ще върне допълнително 150 млн. лири дивидент на инвеститорите от натрупани резерви и относително добрите резултати от началото на годината.За първото тримесечие M&S отчете подобряване на резултатите спрямо същия период на миналата година и не ревизира годишната си прогноза за приходите от 10.3 млрд. лири. "Ако не беше факторът на хладното време на родния пазар, M&S щеше да има по-добри резултати през изминалото тримесечие, но вярвам, че дългосрочно растежът ще продължи", казва пред Telegraph Пол Росингтън, анализатор в HSBC.



Ръст при храните

Marks & Spencer е един от големите производители на хранителни продукти в Обединеното кралство, като компанията има собствени марки от различни продуктови категории, а и собствена верига хранителни магазини. През тази година компанията обяви, че ще отвори нови 250 магазина във Великобритания. Над 30% от годишните печалби на групово ниво от около 500 млн. паунда се генерират именно от този бизнес, като делът на хранителните продукти в общите продажби е над 50%. Това е единственият бизнес на групата, който отчита 22 поредни тримесечия на растеж. Стратегията на M&S не е да се фокусира върху големи супермаркети в периферията на града, а в малки градски магазини в близост до натоварени локации. В допълнение веригата има и онлайн платформа за поръчка на храни, която е сред популярните във Великобритания.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1213 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1448 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Австралийският бум на слънчева енергия привлича рекордни инвестиции

До 2040 г. се очаква всеки втори дом в страната да изпозлва фотоволтаични панели

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10