Хладното време се отрази на представянето на Marks & Spencer
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хладното време се отрази на представянето на Marks & Spencer

Reuters

Хладното време се отрази на представянето на Marks & Spencer

Намаляване на температурите с 1 градус през пролетно-летния сезон свива продажбите с 1% на пазара на облекло

3479 прочитания

Reuters

© Reuters


Бизнесът на британският ритейлър Marks & Spencer (M&S) се е свил на Острова през последното тримесечие, пише вестник Telegraph. Като основни причини за това се посочват хладното време, което забави покупките на пролетни и летни дрехи, както и недостатъчно ефективната според някои анализатори програма за преструктуриране на дейността от изпълнителния директор Марк Боланд.

Забавяне

Резултатите на групата излизат официално тази седмица, но много анализатори прогнозират спад на приходите от ключовото за M&S звено за продажба на дрехи и аксесоари от 1% за изминалото тримесечие на годишна база. Според Telegraph трендът не важи само за най-големия британски търговец на облекло, а за всички едри играчи на британския пазар. Непредсказуемото британско време може да има много сериозен ефект върху местните ритейлъри, като 1 градус понижение през пролетно-летния сезон намалява продажбите с 1%, или около 3 мрд. паунда от пазара на дребно на облекло на Острова, който се оценява на 300 млрд. 

Спадът е удар по прогнозата на Боланд, който само преди месец каза, че очаква умерен ръст на резултатите в резултат на програмата му за оптимизация на дейността, която включва разширяване на присъствието на перспективни пазари в Азия и съкращаване на административните на разходи.

Въпреки това веригата обяви през май, че ще върне допълнително 150 млн. лири дивидент на инвеститорите от натрупани резерви и относително добрите резултати от началото на годината.За първото тримесечие M&S отчете подобряване на резултатите спрямо същия период на миналата година и не ревизира годишната си прогноза за приходите от 10.3 млрд. лири. "Ако не беше факторът на хладното време на родния пазар, M&S щеше да има по-добри резултати през изминалото тримесечие, но вярвам, че дългосрочно растежът ще продължи", казва пред Telegraph Пол Росингтън, анализатор в HSBC.

Ръст при храните

Marks & Spencer е един от големите производители на хранителни продукти в Обединеното кралство, като компанията има собствени марки от различни продуктови категории, а и собствена верига хранителни магазини. През тази година компанията обяви, че ще отвори нови 250 магазина във Великобритания. Над 30% от годишните печалби на групово ниво от около 500 млн. паунда се генерират именно от този бизнес, като делът на хранителните продукти в общите продажби е над 50%. Това е единственият бизнес на групата, който отчита 22 поредни тримесечия на растеж. Стратегията на M&S не е да се фокусира върху големи супермаркети в периферията на града, а в малки градски магазини в близост до натоварени локации. В допълнение веригата има и онлайн платформа за поръчка на храни, която е сред популярните във Великобритания.

Бизнесът на британският ритейлър Marks & Spencer (M&S) се е свил на Острова през последното тримесечие, пише вестник Telegraph. Като основни причини за това се посочват хладното време, което забави покупките на пролетни и летни дрехи, както и недостатъчно ефективната според някои анализатори програма за преструктуриране на дейността от изпълнителния директор Марк Боланд.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK