Гръцка раздяла в мола на Околовръстното (допълнена)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Гръцка раздяла в мола на Околовръстното (допълнена)

Търговският център до IKEA беше открит преди девет месеца. И наемателят, и молът са с гръцка собственост

Гръцка раздяла в мола на Околовръстното (допълнена)

Увеселителният център Funtasy Ring Park напуска Sofia Ring Mall

Мария Иванова
25993 прочитания

Търговският център до IKEA беше открит преди девет месеца. И наемателят, и молът са с гръцка собственост

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


От центъра за забавления твърдят, че няма посетители, а от мола - че компанията не си плаща наема.

Нерешен бизнес спор ще остави без ключов наемател един от най-големите молове – Sofia Ring Mall. В четвъртък от увеселителния център Funtasy Ring Park обявиха, че ще напуснат търговския център заради нарушения в договора за наем. От своя страна от PR агенцията на мола съобщиха за "Капитал Daily", че наемателят не е заплащал дължимия наем в продължение на шест месеца. И наемателят, и молът са с гръцка собственост.

Версията на напускащия

В разпространено в четвъртък съобщение до медиите от компанията "Фънтази паркс енд геймс", която е собственик на увеселителния парк, посочват, че решението за излизане е мотивирано от "невъзможността да се проведе ясна и открита дискусия с управниците на мола във връзка със сериозни различия, възникнали от многократните нарушения на договорa за наем". Сред тях са както забавянията в сроковете на откриване на търговския център, така и ниската заетост и слабият обем посещения. Като нарушения от компанията наемател изтъкват още, че отдаденото им помещение не е било предоставено в подходящо за експлоатация състояние, като са налице и строителни недостатъци по инфраструктурата, които са довели до допълнителни разходи, за да се гарантира безопасността на посетителите.

"Неколкократните отлагания на откриването, неосъществените нива на посещаемост и процент на заетост на търговските площи, гарантирани и обявени неведнъж в различни медии от управата на мола, огромното разминаване с действителните цифри, както и ненавременната и недостатъчна рекламна кампания, допринесоха за загуби от страна на "Фънтази паркс енд геймс" в размер на 1.5 милиона лева", посочват от компанията. В съобщението си до медиите те изтъкват още, че ръководството на мола не е предприело необходимите мерки за осигуряване на публично обявените 25 хил. посещения на ден в рамките на първата година от отварянето на търговския център.

Молът: Не си плащат наема

"За съжаление става въпрос за бизнес спор, който е изнесен извън сферата на бизнес разговорите", коментира за "Капитал Daily" Eмона Гешева, управляващ директор на PR агенцията "Актив груп", която отговаря за връзките с обществеността на Sofia Ring Mall. По думите й наемателите "Фънтази паркс енд геймс" не са заплащали дължимите суми за наем от шест месеца, а освен това през последните два месеца не са изплащали и възнагражденията на служителите си.

"Взехме решение да прекратим партньорството си с "Фънтази Паркс енд Геймс" защото компанията не можа да отговори нито на нуждите на пазара, на очакванията на клиентите и на нашите високи стандарти, нито да изпълни своите договорни задължения", се посочва в изпратено до "Капитал Daily" в петък становище на генералния мениджър на мола Никос Ксеталис. "Съвсем скоро ще отворим отново детския увеселителен парк", се казва още в съобщението. 

"Капитал Daily" oпита да се свърже за коментар и с "Фънтази паркс енд геймс" на посочените в съобщението до медиите телефони. На единия от тях адвокатът на компанията Николай Петров ни насочи към другия – в офиса на "Фънтази паркс енд геймс", където обаче линията непрекъснато даваше сигнал заето.

Девет месеца по-рано

Sofia Ring Mall беше официално открит на 6 ноември 2014 г. със заети 68% от общо отдаваемите 70 000 кв.м. Инвестицията в проекта е на стойност над 130 млн. евро, вложени от гръцките компании Danaos Developments и Fourlis Group (която държи франчайза за IKEA).

Търговският център, който влезе на силно конкурентен пазар, залагаше при откриването си на близостта си до IKEA, както и на предоставянето на повече възможности за развлечения на посетителите. Funtasy Ring Park е най-големият увеселителен парк на закрито в България – разположен е на площ от 6000 кв.м, като включва ледена пързалка, въртележка, арена за каране на колелета, зона за скачане с трамплини, парти зона и др. Концепцията е разработена от "Фънтази паркс енд геймс", която е еднолична собственост на гръцкия гражданин Дионисиос Кралис.

При откриването на мола, което беше отложено няколко пъти, очакванията на инвеститорите бяха до края на 2014 г. заетостта да достигне 82%. С писмото си до медиите обаче от "Фънтази паркс енд геймс" посочват, че "към момента незаетите помещения в мола надхвърлят 30, а близки до фирмата източници твърдят, че предстои закриването на още магазини поради незадоволителни резултати".

* Статията е допълнена в 16:25 ч. в петък, 10 юли, със становището на Sofia Ring Mall.

От центъра за забавления твърдят, че няма посетители, а от мола - че компанията не си плаща наема.

Нерешен бизнес спор ще остави без ключов наемател един от най-големите молове – Sofia Ring Mall. В четвъртък от увеселителния център Funtasy Ring Park обявиха, че ще напуснат търговския център заради нарушения в договора за наем. От своя страна от PR агенцията на мола съобщиха за "Капитал Daily", че наемателят не е заплащал дължимия наем в продължение на шест месеца. И наемателят, и молът са с гръцка собственост.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    sarn avatar :-|
    Стоил Арнаудкин

    Посетихме този детски център с нашите дъщери, на 4 и 5 години, общо 3 пъти. Мога да кажа, че беше зле организиран, уж с много атракции, но еднотипни и не особено привлекателни, с много празни пространства, и на всичко отгоре скъп. Според мен това са причините да няма достатъчно клиенти в него, и да приключи така.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    bono_vox avatar :-|
    bono_vox

    Аз също водих детето веднъж. Огромна площ, половината от която не се използва, скъпо и неатрактивно. Същия успех щяха да имат на 20% от площта, само с пързалката и батутите.

  • 3
    gun avatar :-|
    gun

    Да го преместят в някой гръцки Карфур - там има достатъчно празна площ.

  • 4
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Два пъти сме ходили - първия за 10 мин., втория за 2 часа - на РД. Пълна скръб. Много изкараха даже досега.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    alieng avatar :-|
    alieng

    накратко - "инвестиция" в мол.

  • 6
    jonson avatar :-|
    jonson

    Гърците почнаха да не плащат и помежду си....

  • 7
    fuji avatar :-|
    fuji

    Поради същите причини затвори и Карфур в мол Галерия Бургас.Всъщност картинката не е такава каквато изглежда.Наемателя влиза с големите надежди,наемодателя обещава светло бъдеще и много платежоспособни клиенти.Изсипват се едни пари за да изглежда лъскаво,да привлича хубави клиенти.Наби се една идея че вече всички които ще пазарят отиват в мола.Няма такъв мащаб за търговия в който и да е град в България.Най-големия проблем че никой не споделя истината докато не дойде края.В стремежа си да не се излагат си мълчат.Ако всеки знае че 80% от търговските обекти там са на байпас никой няма и да си помисли да наеме търговска площ.В момента търговците само си мерят мускулите,изключвам някои големи евтини марки.Дойде момент в който повечето от клиентите не ги интересува качеството,а цената.Дано издържат на напъна хората в тия тежки дни за търговията.

  • 8
    stefan_dimitrov avatar :-|
    Stefan Dimitrov

    Що требва да ги мислиме...

  • 9
    fuji avatar :-|
    fuji

    До коментар [#8] от "stefan_dimitrov":
    Щото утре не се знае мечката в кой двор ще заиграе.

  • 10
    m_style avatar :-|
    m_style

    МОЛ на село и парк за игра на закрито, в полите на Витоша! Е НЕМА такова недоразумение. Кой нормален човек ще си заведе децата там през лятото? Ама като знам какви надувковци са разните мениджърчета... Това трябва да влезе в учебниците по маркетинг като нарицателнителен пример как НЕ СЕ ПРАВИ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK