Apple прибира 92% от печалбите на пазара на смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple прибира 92% от печалбите на пазара на смартфони

Apple прибира 92% от печалбите на пазара на смартфони

Компанията държи само 20% от пазара, но има значително по-висок марж на печалба

6687 прочитания

© DADO RUVIC


 

Близо 1000 компании по света произвеждат смартфони, но само една от тях прибира почти всички печалби от този пазар, пише Wall Street Journal. През първото тримесечие на годината Apple е отговаряла за 92% от общата оперативна печалба на осемте най-големи производителя на смартфони. За същия период на миналата година делът на шатската компания по този показател е бил 65%, показват данните на Canaccord Genuity. Най-големият конкурент на Apple – корейската Samsung Electronics, отговаря за 15% от печалбите от смартфони. Двете компании отговарят за над 100% от оперативните печалби на индустрията, тъй като други производители отчитат загуби.

Печеливши и губещи

Новините, идващи от сектора през последните седмици, също подчертават едностранчивата финансова картина. Докато Apple иска доставчиците му да произвеждат рекордно количество части на нови модели iPhone, Samsung излезе с разочароващи прогнози за печалбите, HTC отчита загуби за последното тримесечие, а Microsoft отписа 80% от стойността на бизнеса си със смартфони, придобит от Nokia през миналата година.

Делът на Apple от печалбите е забележителен, като се има предвид, че компанията държи под 20% от световния пазар на смартфони. Разликата отразява способността на компанията да налага значително по-високи цени за продуктите си. Повечето други производители използват мобилната операционна система на Google – Android, което прави трудно отличаването на продуктите им и води до конкуриране чрез понижаване на цените и маржовете на печалба. Заради някои грешни маркетингови решения през последните години компании като Samsung и HTC все по-трудно се справят с нарастващата конкуренция на китайски производители като Xiaomi при ниския клас смартфони и Apple при премиум моделите.

Дори от Samsung, които дълго време бележеха успехи при всички класове смартфони, започват да се затруднява във все по-пренаселената индустрия, поради което печалбите им намаляват вече седмо поредно тримесечие. Според Canaccord Genuity само в Китай вече има няколкостотин марки сматфони, а в световен мащаб броят им доближава 1000.

Възход и падение

Резките промени в представянето на компаниите, произвеждащи мобилни телефони, са обичайни, особено след 2007 г., когато Apple представи първия си iPhone. По това време финландската Nokia е отговаряла за около две трети от печалбите на зараждащия се пазар на умни телефони. До края на първото десетилетие на XXI век Apple и BlackBerry се присъединиха към Nokia като лидери на този пазар. През 2012 г. вече Apple и Samsung си разделяха печалбите от сектора поравно, а днес американската компания изпреварва останалите с няколко обиколки благодарения на позициите си при премиум моделите.

Основният ключ към успеха на Apple са високите цени. През миналата година средната световна цена на продажба на iPhone е била 624 долара спрямо 185 долара за устройствата, използващи Android, показват данните на Strategy Analytics.

Някои от производителите обаче имат различни стратегии от Apple, която разчита за голяма част от приходите си на продажбата на устройства. Microsoft и Xiaomi например разчитат на печалби след продажба на телефоните чрез платени приложения и аксесоари. Значителна част от бизнеса на Samsung е производството на компоненти, включително за конкурентни компании.

Данните на Canaccord Genuity не включват резултатите на компании, които не се търгуват на борсите, като китайската Xiaomi и индийската Micromax Informatics. Според Canaccord Genuity техните печалби не биха променили съществено общата картина.

 

Близо 1000 компании по света произвеждат смартфони, но само една от тях прибира почти всички печалби от този пазар, пише Wall Street Journal. През първото тримесечие на годината Apple е отговаряла за 92% от общата оперативна печалба на осемте най-големи производителя на смартфони. За същия период на миналата година делът на шатската компания по този показател е бил 65%, показват данните на Canaccord Genuity. Най-големият конкурент на Apple – корейската Samsung Electronics, отговаря за 15% от печалбите от смартфони. Двете компании отговарят за над 100% от оперативните печалби на индустрията, тъй като други производители отчитат загуби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ungeheuer avatar :-|
    ungeheuer

    Капитал, моля не падайте до толкова манипулативни заглавия. Дори УСДж да ги публикуват, пак са малоумни. Как можете да измервате в проценти, след като много компании регистрират загуби? Математически е вярно, но реално нищо не казва това число.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK