КЗК спря временно рекламата на Pizzeti
Предстои антимонополният орган да се произнесе с решение по същество
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разпореди да бъде спряно излъчването на рекламния клип на продукта 7 days Pizzeti, произвеждан от "Чипита България" АД, като временна мярка. В края на юни антимонополният орган обяви, че се самосезира и образува производство, за да установи дали рекламата на най-новия продукт на компанията е заблуждаваща и нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Предстои комисията да се произнесе по същество по казуса.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
опитите да се шмекерува по толкова плитък и слабоумен начин трябва да се наказват много строго. КЗК трябва да принуди производителя да промени клипа, като замени италианското мафиозо с нашенски тъповат посетител на фитнес зала, и да го излъчи за своя сметка двоен брой пъти.
Е, да. Можеше накрая да кажат "7 Days Pizzetti", за хората, чиито поглед не е в екрана. Иначе всеки грамотен човек може без усилие да види, че това е продукт на Чипита, виждайки опаковката на пицетите.
Публикувано през m.capital.bg
Рекламата е много готина. Ясно се вижда, че продукта е на Чипита, освен това има пряк аналог с Бейк Ролс. Не знам кой нормален човек ще си помисли, че това е италиански продукт.
Защо ли ми се струва, че тази агенция е за закрила на картела, а не на конкуренцията. Предполагам, че са се самосезирали срещу определена сума от конкуренцията на Чипита. Значи та тази реклама е заблуждаваща, а рекламата на лекарствата и добавките, които "лекуват" здрав черен дроб, бъбреци, запек, диария, лошо самочувствие и лош живот не са заблуждаващи? Ами врачките по канал 3? За мен тази санкция говори колко много е вредна държавата в намесата на пазара.
Сега КЗК да пеовери и оня от тъпат заекваща реклама дали не му мирише по мишнуците.
Публикувано през m.capital.bg
Със същия "аргумент" трябва тогава да се спре и рекламата на брускети "Maretti", които също не са "италиански продукт". В случая КЗК, действа по скоро като цензор. Нещо, което би трябвало да направи СЕМ/евентуално/. Рекламата е свежа, друг е въпросът дали с рекламна цел трябва да се популяризират, някои от методи на мафията/и не само нейни/, за убийство на неудобни хора, като се има предвид, че рекламата впечатлява най - много детската аудитория.
Изключително неподходяща реклама предвид факта че се излъчва по всяко време т.е включително детска аудитория. По-скоро това трябва да е причината да се спре!
Ако продължим логиката на КЗК за спиране на рекламата, то според мен е абсолютно наложително да спрат рекламите и на трите вида ябълков сайдер по телевизиите. Не знам дали сте се заглеждали, но нито един от трите не е английски. Интрите се произвеждат от водещи в БГ производители на бира предимно в Чехия и Сърбия. Даже в рекламата на единия от сайдерите го наричат British Cider, което изобщо не отговаря на истината. Да не говорим, че съответните продукти имат и английски аналог,който не се предлага тук. И това ако не е подвеждащо здраве му кажи. Дами и господа от КЗК, моля обърнете внимание.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#6] от "subaru":
Марети ги санкционираха преди години, може би 2-3.
От гледна точка на мотивите смятам, че много по-вредно и опасно е самото внушение - някой не ял Пицетти и сега има "здравословни" проблеми - един не може да ходи, друг не успява да полети като птица, трети пада като чувал с картофи във водата и виждаш ли, не може да плува. И всичко това на фона на картина от незабравимите италиански giallo-филми от седемдесетте. Внушението е гадно - не ядеш Пицетти - умираш. Колкото и "хумористично-сатирично" да е това.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.