КЗК спря временно рекламата на Pizzeti
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК спря временно рекламата на Pizzeti

КЗК спря временно рекламата на Pizzeti

Предстои антимонополният орган да се произнесе с решение по същество

Мара Георгиева
11232 прочитания

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разпореди да бъде спряно излъчването на рекламния клип на продукта 7 days Pizzeti, произвеждан от "Чипита България" АД, като временна мярка. В края на юни антимонополният орган обяви, че се самосезира и образува производство, за да установи дали рекламата на най-новия продукт на компанията е заблуждаваща и нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Предстои комисията да се произнесе по същество по казуса.

Сюжетът на рекламния клип

включва младеж, който говорейки на английски език със силен италиански акцент и копирайки жестовете и мимиките на млад член на италианската мафия, обяснява вкусовите качества на Pizzeti. Според антимонополния орган "цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days Pizzeti е оригинален италиански продукт. Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси".  

Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzeti" с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие, смята комисията.

"Създаването на погрешно впечатление

води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски", пише в определението на КЗК. Тази опасност е "реална и непосредствена", тъй като цялостната рекламна кампания е все още "в етап на активна реализация", смята комисията. Затова според нея е наложително да се предприемат незабавни мерки по спиране на клипа, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на комисията по същество. КЗК смята, че "изчакването на края на производството би удължило присъствието на рекламния клип на пазара и би постигнало затвърждаването на целта му". Определението на комисията подлежи на незабавно изпълнение. То може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 7–дневен срок от съобщаването му.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разпореди да бъде спряно излъчването на рекламния клип на продукта 7 days Pizzeti, произвеждан от "Чипита България" АД, като временна мярка. В края на юни антимонополният орган обяви, че се самосезира и образува производство, за да установи дали рекламата на най-новия продукт на компанията е заблуждаваща и нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Предстои комисията да се произнесе по същество по казуса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    mentor avatar :-|
    Ментор

    опитите да се шмекерува по толкова плитък и слабоумен начин трябва да се наказват много строго. КЗК трябва да принуди производителя да промени клипа, като замени италианското мафиозо с нашенски тъповат посетител на фитнес зала, и да го излъчи за своя сметка двоен брой пъти.

  • 2
    sjaakiie avatar :-|
    sjaakiie

    Е, да. Можеше накрая да кажат "7 Days Pizzetti", за хората, чиито поглед не е в екрана. Иначе всеки грамотен човек може без усилие да види, че това е продукт на Чипита, виждайки опаковката на пицетите.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj

    Рекламата е много готина. Ясно се вижда, че продукта е на Чипита, освен това има пряк аналог с Бейк Ролс. Не знам кой нормален човек ще си помисли, че това е италиански продукт.

  • Kostadin Dimitrov

    Защо ли ми се струва, че тази агенция е за закрила на картела, а не на конкуренцията. Предполагам, че са се самосезирали срещу определена сума от конкуренцията на Чипита. Значи та тази реклама е заблуждаваща, а рекламата на лекарствата и добавките, които "лекуват" здрав черен дроб, бъбреци, запек, диария, лошо самочувствие и лош живот не са заблуждаващи? Ами врачките по канал 3? За мен тази санкция говори колко много е вредна държавата в намесата на пазара.

  • 5
    nikb avatar :-|
    NikB

    Сега КЗК да пеовери и оня от тъпат заекваща реклама дали не му мирише по мишнуците.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    subaru avatar :-|
    subaru

    Със същия "аргумент" трябва тогава да се спре и рекламата на брускети "Maretti", които също не са "италиански продукт". В случая КЗК, действа по скоро като цензор. Нещо, което би трябвало да направи СЕМ/евентуално/. Рекламата е свежа, друг е въпросът дали с рекламна цел трябва да се популяризират, някои от методи на мафията/и не само нейни/, за убийство на неудобни хора, като се има предвид, че рекламата впечатлява най - много детската аудитория.

  • 7
    irv1424242340390894 avatar :-|
    MARKET BMD

    Изключително неподходяща реклама предвид факта че се излъчва по всяко време т.е включително детска аудитория. По-скоро това трябва да е причината да се спре!

  • 8
    uqn50433354 avatar :-|
    uqn50433354

    Ако продължим логиката на КЗК за спиране на рекламата, то според мен е абсолютно наложително да спрат рекламите и на трите вида ябълков сайдер по телевизиите. Не знам дали сте се заглеждали, но нито един от трите не е английски. Интрите се произвеждат от водещи в БГ производители на бира предимно в Чехия и Сърбия. Даже в рекламата на единия от сайдерите го наричат British Cider, което изобщо не отговаря на истината. Да не говорим, че съответните продукти имат и английски аналог,който не се предлага тук. И това ако не е подвеждащо здраве му кажи. Дами и господа от КЗК, моля обърнете внимание.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    derek101 avatar :-|
    derek101

    До коментар [#6] от "subaru":

    Марети ги санкционираха преди години, може би 2-3.

  • 10
    derek101 avatar :-|
    derek101

    От гледна точка на мотивите смятам, че много по-вредно и опасно е самото внушение - някой не ял Пицетти и сега има "здравословни" проблеми - един не може да ходи, друг не успява да полети като птица, трети пада като чувал с картофи във водата и виждаш ли, не може да плува. И всичко това на фона на картина от незабравимите италиански giallo-филми от седемдесетте. Внушението е гадно - не ядеш Пицетти - умираш. Колкото и "хумористично-сатирично" да е това.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.