Транспорт: Отрязаният Изток
Бизнесът на компаниите с концесии върху инфраструктура и някои частни превозвачи расте, държавните дружества продължават да затъват
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Средно еднакво, но с големи амлитуди между компаниите. Общите приходи на 20-те най-големи дружества в сектор транспорт са 3.2 млрд. лв., точно толкова е сумарният оборот на същата група година по-рано. Въпреки повторението изминалата година беше различна. От една страна, цената на горивата се срина през втората половина на 2014 г. и даде глътка въздух на превозвачи и спедитори. От друга, автомобилните компании се пренасочиха от пазари, на които имат традиционно присъствие с добри маржове, към по-стабилните европейски пътища. Заради дипломатическото втвърдяване на отношенията между Русия и Европейския съюз пострадаха икономическите и търговските отношения, а оттам и превозите на товари. Възходът на "Ислямска държава" в Сирия и Ирак пък дестабилизира Близкия изток и отряза други икономически посоки на превоз. Проблемите с Турция и протекционистичната й транспортна политика вече са константа, а всичко това доведе до все по-голямо фокусиране върху европейските пазари, които да компенсират загубените маршрути. Най-трудно, за поредна година, успешна посока на развитие намират държавните компании в сектора, които имат традиционно силно присъствие. Те са общо шест, а ако прибавим и трите общински дружества на София, излиза, че големите в сектора все още са наполовина частни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход