Google и Facebook навлизат в онлайн търговията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google и Facebook навлизат в онлайн търговията

Търговците ще могат да интегрират онлайн магазини в страниците си във Facebook.

Google и Facebook навлизат в онлайн търговията

Компаниите ще въведат на платформите си бутони "купи"

4467 прочитания

Търговците ще могат да интегрират онлайн магазини в страниците си във Facebook.

© Reuters


Интернет гигантите Google и Facebook навлизат в онлайн търговията, като въвеждат на платформите си опции за директно пазаруване. Тази седмица Google представи новата си услуга Purchases on Google, която ще позволява на потребителите да купуват директно чрез онлайн рекламите, които се появяват в мобилната версия на търсачката. Facebook от своя страна е в процес на тестове на платформа за директно продаване на продукти и услуги, съобщава онлайн изданието BuzzFeed.

Локализиране и търговия

Както Google, така и Facebook засилват усилията си за подобрение на технологиите, свързани с локализиране и търговия, тъй като потребителите прекарват все повече време на смартфоните си, отбелязва Reuters. Google обяви, че вече тества дългоочаквания бутон "купи" с няколко търговци на дребно. За разплащане системата използва данните на потребителите, които са използвали акаунта си в Google за разплашания.

Освен рекламите, появяващи се сред резултатите на търсачката, купувачите ще могат да получават информация за потребителския рейтинг на стоките и наличността им в близките магазини. Според съобщението в блога на компанията, скоро услугата ще е достъпна през Google Chrome и мобилната операционна система Android. В близките месеци ще бъде въведена и поддръжка за операционната система iOS на Apple.

Интернет компанията също така обяви, че услугата й Google Now вече също ще предоставя информация, базирана на местоположението на потребителя, установено чрез мобилното му устройство. Наличната информация ще включва например промоции и работни часове на магазини, намиращи се в близост.

Новата услуга също така ше има достъп до историята на търсене в браузъра на клиента и да му предоставя информация за цените на продукти, от които се е интересувал. Google ще работи с компании за онлайн търговия като eBay, като потребителите ще бъдат насочвани директно към мобилните приложения на търговците вместо към интернет сайтовете им.

Търговци в социалната мрежа

Скоро търговците също така ще имат възможност да вграждат онлайн магазини в страниците си във Facebook. Социалната мрежа потвърждава официално информацията за тези свои плановете, като уточнява, че засега всичко е пробно с идеята да се провери има ли интерес от търговци и потребители и да се правят ли някакви допълнителни промени в услугата.

Целта е целият процес по откриване, избиране, поръчка и плащане на продукта да става в рамките на Facebook. Засега социалната мрежа дори няма да взима процент от продажбите, макар че с течение на времето това най-вероятно ще се промени.

В момента съвсем малко онлайн търговци имат достъп до пилотната програма, като от Facebook уточняват, че тя е в съвсем начален стадий. И макар онлайн магазините в страниците да са достъпни от всички версии на Facebook, основният им фокус е мобилните устройства.

Първоначално няма да има търсачка за стоки с идеята потребителят активно да разглежда предложенията в магазина. Обмисля се възможност чрез платформата да се позволи на спортни отбори, известни личности, автори и художници също да продават своите сувенири и творби. Това обаче е за по-далечно бъдеще, а сега всички усилия са насочени за изграждането на платформата първо за търговците, уточняват от компанията.

Ако концепцията за директно интегриране на магазините във Facebook проработи, това може да има трансформиращ ефект върху целия сектор на онлайн търговия. Социалната мрежа вече няма да е само в платформа, чрез която фирмите информират клиентите си.

В момента Facebook разчита за приходите си основно на пазара на дигиталните реклами, който според оценките на eMarketer ще достигне обем от 60 млрд. долара през 2015 г. Онлайн търговията обаче дава много по-големи възможности, като прогнозираният размер на пазара за тази годна се изчислява на 350 млрд. долара.

Интернет гигантите Google и Facebook навлизат в онлайн търговията, като въвеждат на платформите си опции за директно пазаруване. Тази седмица Google представи новата си услуга Purchases on Google, която ще позволява на потребителите да купуват директно чрез онлайн рекламите, които се появяват в мобилната версия на търсачката. Facebook от своя страна е в процес на тестове на платформа за директно продаване на продукти и услуги, съобщава онлайн изданието BuzzFeed.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK