С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юли 2015, 17:25, 4391 прочитания

Google и Facebook навлизат в онлайн търговията

Компаниите ще въведат на платформите си бутони "купи"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интернет гигантите Google и Facebook навлизат в онлайн търговията, като въвеждат на платформите си опции за директно пазаруване. Тази седмица Google представи новата си услуга Purchases on Google, която ще позволява на потребителите да купуват директно чрез онлайн рекламите, които се появяват в мобилната версия на търсачката. Facebook от своя страна е в процес на тестове на платформа за директно продаване на продукти и услуги, съобщава онлайн изданието BuzzFeed.

Локализиране и търговия


Както Google, така и Facebook засилват усилията си за подобрение на технологиите, свързани с локализиране и търговия, тъй като потребителите прекарват все повече време на смартфоните си, отбелязва Reuters. Google обяви, че вече тества дългоочаквания бутон "купи" с няколко търговци на дребно. За разплащане системата използва данните на потребителите, които са използвали акаунта си в Google за разплашания.

Освен рекламите, появяващи се сред резултатите на търсачката, купувачите ще могат да получават информация за потребителския рейтинг на стоките и наличността им в близките магазини. Според съобщението в блога на компанията, скоро услугата ще е достъпна през Google Chrome и мобилната операционна система Android. В близките месеци ще бъде въведена и поддръжка за операционната система iOS на Apple.

Интернет компанията също така обяви, че услугата й Google Now вече също ще предоставя информация, базирана на местоположението на потребителя, установено чрез мобилното му устройство. Наличната информация ще включва например промоции и работни часове на магазини, намиращи се в близост.



Новата услуга също така ше има достъп до историята на търсене в браузъра на клиента и да му предоставя информация за цените на продукти, от които се е интересувал. Google ще работи с компании за онлайн търговия като eBay, като потребителите ще бъдат насочвани директно към мобилните приложения на търговците вместо към интернет сайтовете им.

Търговци в социалната мрежа

Скоро търговците също така ще имат възможност да вграждат онлайн магазини в страниците си във Facebook. Социалната мрежа потвърждава официално информацията за тези свои плановете, като уточнява, че засега всичко е пробно с идеята да се провери има ли интерес от търговци и потребители и да се правят ли някакви допълнителни промени в услугата.
Целта е целият процес по откриване, избиране, поръчка и плащане на продукта да става в рамките на Facebook. Засега социалната мрежа дори няма да взима процент от продажбите, макар че с течение на времето това най-вероятно ще се промени.

В момента съвсем малко онлайн търговци имат достъп до пилотната програма, като от Facebook уточняват, че тя е в съвсем начален стадий. И макар онлайн магазините в страниците да са достъпни от всички версии на Facebook, основният им фокус е мобилните устройства.
Първоначално няма да има търсачка за стоки с идеята потребителят активно да разглежда предложенията в магазина. Обмисля се възможност чрез платформата да се позволи на спортни отбори, известни личности, автори и художници също да продават своите сувенири и творби. Това обаче е за по-далечно бъдеще, а сега всички усилия са насочени за изграждането на платформата първо за търговците, уточняват от компанията.

Ако концепцията за директно интегриране на магазините във Facebook проработи, това може да има трансформиращ ефект върху целия сектор на онлайн търговия. Социалната мрежа вече няма да е само в платформа, чрез която фирмите информират клиентите си.

В момента Facebook разчита за приходите си основно на пазара на дигиталните реклами, който според оценките на eMarketer ще достигне обем от 60 млрд. долара през 2015 г. Онлайн търговията обаче дава много по-големи възможности, като прогнозираният размер на пазара за тази годна се изчислява на 350 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията

Инвеститорите са загрижени, че стартиращите нови платформи ще се отразят върху представянето й

23 яну 2020, 407 прочитания

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 1442 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пазарът на рисков капитал в САЩ доближава 15-годишен връх

Инвеститорите предпочитат да финансират големи и доказали се играчи нато Uber

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10