С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 юли 2015, 18:37, 4701 прочитания

Пивоварите са увеличили инвестициите си с 20% през миналата година

През 2014 г. нетният оборот на компаниите от съюза на пивоварите (без акциз и ДДС) е бил 445 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестициите на пивоварните компании в България през миналата година са нараснали с 20%, а обемът на продажбите на бира е намалял с 5% до 5.23 млн. хектолитра. Това обявиха в четвъртък от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Консумацията на бира през първите шест месеца на годината остава без промяна в сравнение със същия период на миналата година. Реализираните количества за януари - юни са били 2.54 млн. хектолитра, което се приема като добра новина от членовете на организацията, защото през първото полугодие на 2014 г. е имало спад от около 5%.

През миналата година шестте компании в съюза са имали общо нетен оборот от 445 млн. лв., но от организацията не разполагаха с данни за предходната година, за да се направи сравнение. За първото полугодие нетният оборот е бил 243 млн. лв. От началото на годината инвестициите в сектора са били 19 млн. лв., а за цялата минала година - 73 млн. лв., показват още данните на пивоварите. От съюза отчетоха също, че продължава тенденцията на изместване на потреблението към магазинната мрежа и увеличаване на продажбите на бира в кенове.


Въпреки покачването на вноса на пиво с 9%, основно от Полша, Германия и Румъния, в сравнение с предходната година, 91% от продаденото в страната пиво е производство на шестте компании от съюза. Близо 50% от използваните суровини също идват от местни производители на малц.

Бира от магазина, а не в заведенията

Макар и с малки разлики, през последните години се отчита постоянен спад в консумацията на бира в ресторанти и кафенета, като през последната година едва 20% от продажбите са били реализирани в този сектор. Ивана Радомирова, председател на СПБ, обясни, че това е обща за Европейския съюз тенденция, като единствено изключение правят страните от Средиземноморския басейн, където според нея 50-60% от консумацията на бира е на студения пазар - в питейните заведения. Радомирова обясни, че за СПБ е важно да се стимулират продажбите в хорека мрежата (хотели, ресторанти, кафенета), тъй като именно оттам се реализират най-големи печалби.



По оценка на председателя на управителния съвет на СПБ Владимир Иванов все още сме на първо място по най-ниски цени на пивото в ЕС.

В какво инвестира браншът

За последните 4 години пивоварите от съюза са направили капиталови инвестиции за общо 293 млн. лв., от които 130 млн. през 2013-2014 г. Вложенията са основно за подобряване на складовите бази, повишаване на производствените капацитети и опазване на околната среда. Така например от "Каменица" са вложили 30 млн. лв. за развиване на логистичната база в пивоварна на "Астика" в Хасково през последните 18 месеца, а през април от компанията обявиха предстояща инвестиция за по-добро пречистване на отпадните води на фабриката. "Карлcберг България" пък обяви, че ще вложат 5 млн. лв. във фабриката си в Благоевград - също за иновативна технология в пречистването на отпадните води от производството.

"Загорка" АД също започна реализация на нов голям проект - пречиствателна станция от последно поколение на стойност 2 млн. евро в Стара Загора. Въпреки че не бяха посочени конкретни данни, стана ясно, че браншът насочва средства и към иновации в бутилирането и дизайн, като за последната година са пуснати 25 нови опаковки и разфасовки. Тези вложения са отделно от капиталовите, включващи производствени обновления. За да задоволят търсенето на потребителите, компаниите проучват и пускат на пазара все повече нови вкусове, бирени миксове, а отскоро и сайдери.

Компаниите са платила 35.6 млн. лв. акциз и ДДС през първото полугодие, което е с 6% по-малко от същия период на 2014 г. През миналата година тези постъпления са били около 122 млн. лв.
В СПБ участват шестте пивоварни компании "Болярка-ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 5 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 5241 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Новата зала в Русе ще се казва "Булстрад арена"

Инвеститорът и застрахователната компания сключиха договор за правата върху името

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10