Mazda подобрява представянето си в Азия и Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mazda подобрява представянето си в Азия и Европа

Петият по големина японски производител си е поставил за цел да развие спортните си модели.

Mazda подобрява представянето си в Азия и Европа

Продажбите на японската компания са се увеличили със 17% в Китай за първите шест месеца на годината

3075 прочитания

Петият по големина японски производител си е поставил за цел да развие спортните си модели.

© Reuters


Японската компания Mazda е подобрила значително представянето си през тази година в Азия и Европа. Продажбите на вътрешния пазар за първите пет месеца на годината са нараснали с 10.1%, а само през май увеличението е било 40.1%. На европейския пазар компанията отбелязва десето поредно тримесечие на ръст, като пласираните автомобили са с 13% повече на годишна база.

Китайски растеж

Още по-добре Mazda се представя в Китай, където отчита 17% по-високи продажби за първите шест месеца, което е най-добрият й резултът в страната. И това се случва на фона на най-слабия ръст на китайския автопазар от 6 години, където продажбите са се увеличили само с 1.4% за полугодието. В голяма степен добрият резултат се дължи на кросоувъра CX-5 и двата модела седан Аxela и Atenza, отбелязва Reuters.

На моменти търсенето от началото на 2015 г. е било толкова голямо, че снабдителите са изпитвали затруднения да доставят навреме някои модели, казва пред Reuters говорител на Mazda.

Потенциал в Европа

На европейските пазари компанията постепенно набира скорост, като през 2014 г. увеличи за втора поредна година продажбите си с над 20% и те достигнаха 175 028 броя. При отделни пазари като Португалия, Полша и Испания пласираните автомобили нарастват внушително - съответно със 79, 77 и 71% за годината. На големите пазари в Германия и Великобритания продажбите са се увеличили със 17 и 21%, става ясно от резултатите на компанията. През второто тримесечие най-голям ръст на доставките на годишна база има в Испания с 45%, Италия - 35%, Холандия - 21%, и Полша - 20%.

Въпреки по-доброто представяне в Европа пазарният дял на японската компания е ева 1.2%, а месечно продава много по-малък брой коли от конкуренти като Volkswagen. През юни, който е бил най-силният за Mazda от 13 години, компанията е пласирала 16 955 коли в Европа, а групата на Volkswagen, която държи 24.3% от пазара - 331 244, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа ACEA. Трябва обаче да се има предвид, че японската компания започна да полага по-сериозни за усилия за налагане на пазара в Европа през 2007 г., на следващата година започна глобалната икономическа криза.

Петият по големина японски производител също така си е поставил за цел да развие спортните си модели, като по този начин привлече нова категория шофьори. С развитието на пазара, шофьорте все повече ще обърнат поглед към коли с неконвенционален дизайн и съществени преимущества и ще се откажат от остарелите схващания колко са изключителни шепа марки, заяви Норихиро Матсио, президент на Changan Mazda AutomobileAs - едно от двете дъщерни предприятия на Mazda в Китай.

Японската компания Mazda е подобрила значително представянето си през тази година в Азия и Европа. Продажбите на вътрешния пазар за първите пет месеца на годината са нараснали с 10.1%, а само през май увеличението е било 40.1%. На европейския пазар компанията отбелязва десето поредно тримесечие на ръст, като пласираните автомобили са с 13% повече на годишна база.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK