Японската компания Mazda е подобрила значително представянето си през тази година в Азия и Европа. Продажбите на вътрешния пазар за първите пет месеца на годината са нараснали с 10.1%, а само през май увеличението е било 40.1%. На европейския пазар компанията отбелязва десето поредно тримесечие на ръст, като пласираните автомобили са с 13% повече на годишна база.
Китайски растеж
Още по-добре Mazda се представя в Китай, където отчита 17% по-високи продажби за първите шест месеца, което е най-добрият й резултът в страната. И това се случва на фона на най-слабия ръст на китайския автопазар от 6 години, където продажбите са се увеличили само с 1.4% за полугодието. В голяма степен добрият резултат се дължи на кросоувъра CX-5 и двата модела седан Аxela и Atenza, отбелязва Reuters.
На моменти търсенето от началото на 2015 г. е било толкова голямо, че снабдителите са изпитвали затруднения да доставят навреме някои модели, казва пред Reuters говорител на Mazda.
Потенциал в Европа
На европейските пазари компанията постепенно набира скорост, като през 2014 г. увеличи за втора поредна година продажбите си с над 20% и те достигнаха 175 028 броя. При отделни пазари като Португалия, Полша и Испания пласираните автомобили нарастват внушително - съответно със 79, 77 и 71% за годината. На големите пазари в Германия и Великобритания продажбите са се увеличили със 17 и 21%, става ясно от резултатите на компанията. През второто тримесечие най-голям ръст на доставките на годишна база има в Испания с 45%, Италия - 35%, Холандия - 21%, и Полша - 20%.
Въпреки по-доброто представяне в Европа пазарният дял на японската компания е ева 1.2%, а месечно продава много по-малък брой коли от конкуренти като Volkswagen. През юни, който е бил най-силният за Mazda от 13 години, компанията е пласирала 16 955 коли в Европа, а групата на Volkswagen, която държи 24.3% от пазара - 331 244, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа ACEA. Трябва обаче да се има предвид, че японската компания започна да полага по-сериозни за усилия за налагане на пазара в Европа през 2007 г., на следващата година започна глобалната икономическа криза.
Петият по големина японски производител също така си е поставил за цел да развие спортните си модели, като по този начин привлече нова категория шофьори. С развитието на пазара, шофьорте все повече ще обърнат поглед към коли с неконвенционален дизайн и съществени преимущества и ще се откажат от остарелите схващания колко са изключителни шепа марки, заяви Норихиро Матсио, президент на Changan Mazda AutomobileAs - едно от двете дъщерни предприятия на Mazda в Китай.
Японската компания Mazda е подобрила значително представянето си през тази година в Азия и Европа. Продажбите на вътрешния пазар за първите пет месеца на годината са нараснали с 10.1%, а само през май увеличението е било 40.1%. На европейския пазар компанията отбелязва десето поредно тримесечие на ръст, като пласираните автомобили са с 13% повече на годишна база.
0 коментара