С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 19 юли 2015, 17:16, 7873 прочитания

Приходите и печалбата на "Мобилтел" се свиват

Абонатите се увеличават, но ценовата конкуренция влошава резултатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оперативната печалба на "Мобилтел" за първите шест месеца на годината е 67 млн. евро, или с 12% по-ниско от предходното първо полугодие.
Броят на абонатите по фиксирана и мобилна телефония на "Мобилтел" е нараснал, но заедно с това приходите са спаднали с 5% на годишна база до 174 млн. евро, става ясно от отчета за полугодието на собственика Telekom Austria. За първото тримесечие оборотът се сви с 4%. Причината - силна ценова конкуренция, особено при бизнес абонатите.

Брутната печалба (EBITDA - печалбата преди данъци, лихви и амортизации) на оператора за първите шест месеца на годината също се свива - сега е 67 млн. евро, или с 12% по-ниска от предходната. Като цяло в сравнение с миналата година оперативният финансов резултат (EBIT) се е подобрил, тъй като към края на юни 2014 г. "Мобилтел" беше на загуба от над 310 млн. евро, но минусът дойде от счетоводни обезценки.


За България става ясно, че компанията е можела да се представи по-добре, но има повишение на оперативните разходи в частта за роуминг свързване. От мениджмънта на Telekom Austria отбелязват, че в този период българският им бизнес отново е ударен от слабите макроикономически данни и силната конкуренция на мобилния пазар.

Конкурентен пазар

Понижението на приходите, по-силно през второто тримесечие, е обяснено с натиск върху цените от т.нар. сегмент no-frills – това са услугите, които се добавят на ниски цени или безплатно с цел привличане на клиенти. Натиск при цените на бизнес клиентите е друга причина за общото понижение на приходите, като цяло водено от негативните тенденции при абонатите, които не са на индивидуални договори, става ясно от доклада.



Оперативните разходи на "Мобилтел" са се повишили с 3% за година през второто тримесечие, най-вече заради роуминга. Разходите за взаимна свързаност се покачват след нарастване на популярността на договорите с клиенти, които включват и безплатни разговори до всички национални мрежи, се посочва в доклада. Според данните в него "Мобилтел" има 39% пазарен дял и близо 80% дял при сключените договори за мобилни услуги. Сборът от дяловете на всички мобилни оператори надминава 100%, защото насищането на пазара отново по данни на Telekom Austria е 150.5%.

Разходите за капиталови инвестиции спадат до 29 млн. евро, но основната причина за голямото число преди година е разход за честоти, обясняват от компанията. И добавят, че персоналът на "Мобилтел" е свит за периода със 115 души.

Австрийската група

Лек спад на приходите и печалба за първото полугодие отчита и самата Telekom Austria. В сравнение със същия период на миналата година цялата телекомуникационна група е отбелязала 200 хил. евро по-малко приходи до близо 1.94 млрд. евро. Брутната печалба на групата расте със 7.4% до 665.3 млн. евро.

Само за второто тримесечие има лек ръст на приходите от 2%, като печалбата отново расте с 9%. Разбивката по държави показва, че българското поделение е сред тези с най-голямо значение за Telekom Austria наред с Хърватия и Беларус.

В доклада на Telekom Austria се отбелязва, че през първото полугодие се представят добре и бизнесът с мобилни технологии, и този с фиксирана телефония. Абонатите и на двете се увеличават общо за групата. При мобилните услуги увеличението е водено от компаниите в България и Сърбия, а при фиксираните влияние е оказало придобиването на Blizoo в Македония, както и стабилното представяне в Австрия и в Хърватия. По информация на "Капитал" австрийската компания е сред кандидатите, внесли оферта за покупка и на едноименния български кабелен оператор.
 
Финансови данни (в млн. евро)
"Мобилтел" I.-VI.2015 I.-VI.2014
Общо приходи 173.6 182.7
Брутна печалба (EBITDA) 66.8 75.8
Нетна печалба няма данни няма данни
Абонати – мобилни услуги 4304.9 4108.4
Абонати – фиксирани услуги 183.5 153
Telekom Austria    
Общо приходи 1938.8 1939
Оперативна печалба (преди лихви и данъци) 260.8 -163.2
Брутна печалба (EBITDA) 665.3 619.4
Абонати – мобилни услуги (хил. души) 20 005 19 878
Абонати – фиксирани услуги (хил. души) 2791 2636.1
Източник: Telekom Austria
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос" 2 ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос"

По един от отпуснатите кредити държавната банка има да прибира 8.6 млн. евро

27 фев 2020, 776 прочитания

Летище Пловдив пак ще се концесионира 1 Летище Пловдив пак ще се концесионира

Решението е взето на днешното заседание на Министерския съвет

27 фев 2020, 601 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Пневматика-Серта" очаква 10% ръст на печалбата си през 2015 година

За последните 10 години в кърджалийското предприятие са инвестирани 20 млн. евро

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10