"Пикадили" и "Карфур" вече не са заедно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Пикадили" и "Карфур" вече не са заедно

Ноември миналата година беше обявен бракът между двете вериги. Разводът дойде след девет месеца поизпразнени щандове и трупащи се дългове към доставчици

"Пикадили" и "Карфур" вече не са заедно

И двете вериги се дистанцираха публично една от друга

Паулина Михайлова
20683 прочитания

Ноември миналата година беше обявен бракът между двете вериги. Разводът дойде след девет месеца поизпразнени щандове и трупащи се дългове към доставчици

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


"Пикадили" и "Карфур" няма да се сливат, стана ясно вече и официално, след като двете компании пуснаха нарочни съобщения по темата. Сделката приключи безславно около девет месеца след като беше обявена, и ще бъде запомнена като обединение, което се разпадна, преди да се е формирало.

Причината, разбира се, е финансова, а въпросът оттук нататък е как ще продължи бизнеса си всяка от веригите. Обещанията, очаквано, са за пълни рафтове, богат асортимент и доволство за клиентите - точно такива, каквито бяха и през ноември миналата година, когато "Пикадили" и "Карфур" обявиха, че се сливат.

Кой е изоставеният

"КМБ България", част от гръцката Marinopoulos Group, главен франчайзър на веригата от супермаркети "Карфур" в България, съобщава, че компанията няма да продължи със сливането с "АП Март", собственик на веригата от супермаркети "Пикадили", заявиха в понеделник от офиса на дружеството.

КМБ ще продължи да управлява мрежата си автономно, с нов опитен мениджърски екип, който незабавно ще въведе в сила план с действия, за да продължи с развитието на операциите и дейностите си, поставяйки изискванията и нуждите на клиентите в центъра на бизнеса на компанията", добавиха от там.

Справка в Търговския регистър показва, че преди месец си тръгна прокуристът на компанията, а от средата на юли е сменен и изпълнителният директор - Жером Лубер. Сега в ръководството на дружеството са трима гърци.

Съобщението на КМБ идва два дни след като същото излъчиха и от "Пикадили". "Компаниите ще продължат да се развиват самостоятелно заради икономическата конюнктура в региона", заяви Таня Косева-Бошова от името на "Пикадили". Веригата стартира и кампания с телевизионни реклами и платени публикации в печатни издания, като посланието и на двете е, че магазините й вече са заредени. "Пикадили" напълни рафтовете си с разнообразна и нова стока", пишат от компанията в съобщенията си.

Няма пари, няма сделка

Двете вериги обявиха, че се обединяват през ноември 2014 г. Тогава планът беше в собственика на "Пикадили" "АП Март" с 50% да влезе "КМБ България" - тукашното дружество на гръцката Marinopoulos Group, която държи франчайз правата на Carrefour. Условието беше КМБ да внесе 46 млн. лв., с които капиталът на дружеството да бъде увеличен.

Това първоначално се очакваше да се случи до края на 2014 г., после през пролетта, а накрая обявеният от "Пикадили" срок се оказа юли. До края на миналия месец обаче парите така и не дойдоха, което явно е и причината за сегашната раздяла.

Междувременно обаче и двете вериги пострадаха сериозно като марки. По простата причина, че и без това пооголените преди обявяването на сделката рафтове на "Карфур" продължиха да стоят все така постни, а постепенно същото започна да се случва и в обектите на "Пикадили". Заваляха и искове за несъстоятелност от доставчици с неплатени с месеци сметки, основно към "КМБ".

Сега, дистанцирайки се един от друг, и двата търговеца на дребно убеждават клиентите си, че ситуацията ще се промени. "Пикадили" взе заем от 11.8 млн. евро, с който поне временно се е разплатил с доставчици. За гръцкото дружество засега няма информация откъде и кога могат да влязат средства.

Клиенти на магазините на "Пикадили" потвърдиха, че от няколко дни магазините са по-заредени, но допълниха, че все още има липси. При "Карфур" дефицитите от стоки в момента са огромни, а доставчиците, които искат несъстоятелност на КМБ, се увеличават, показва справка в съдебния регистър.

"Пикадили" и "Карфур" няма да се сливат, стана ясно вече и официално, след като двете компании пуснаха нарочни съобщения по темата. Сделката приключи безславно около девет месеца след като беше обявена, и ще бъде запомнена като обединение, което се разпадна, преди да се е формирало.

Причината, разбира се, е финансова, а въпросът оттук нататък е как ще продължи бизнеса си всяка от веригите. Обещанията, очаквано, са за пълни рафтове, богат асортимент и доволство за клиентите - точно такива, каквито бяха и през ноември миналата година, когато "Пикадили" и "Карфур" обявиха, че се сливат.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    _az_ avatar :-|
    _az_

    Що им трябваше на Пикадили да се захващат с тези византийски мошеници... Не че и те са цъфнали и вързали, ама беше ясно, че гръцкия "Карфур" само цели да ги използва. Вероятно една от причините да искат сливане е била, ако случайно им отнемат лиценза от Карфур ФР, да имат лесен начин да си ребрандират магазините. Но явно някак са успели да подновят лиценза, и вече не им трябва "другарче"...

  • 2
    nikolayrangelov avatar :-|
    Николай Рангелов

    Карфур бяха хубав магазин в началото, но навлизайки яхнали вълната на моловете, поеха по (оказала се по-късно) напълно грешна стратегия. Правеха си магазините в големите търговски центрове, с високите им наеми, и разчитаха на растящия им човекопоток. После започнаха да потъват заедно с тях.
    Докато асортимента им беше достатъчно разнообрзен, ги предпочитах. След това обаче се оказа, че по-близки само Кауфланд-ите ми са 3 или 4. В допълнение са и Лидл, и Билла... техните стратегии да са "хипермаркетите в квартала" за момента се оказва далеч по-успешна.

  • 3
    Stabilnost avatar :-|
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани

    дано пикадили се справи, тия гръцки мърди ги съсипаха за няколко месеца

  • 4
    schroeder avatar :-|
    schroeder

    Карфур си беше гаден още от самото начало. В този в мола на Цариградско никога нямаше шанс да си купиш свеж зеленчук. Е, имаше известно време гурме и суши щанд, но замряха бързо. Сега и Карфур, и Пикадии са много мизерни. А Пикадили преди години бяха еталон - имаше всичко, беше прясно и бяха добре заредени и подредени.

  • 6
    dnanev avatar :-|
    Димитър Нанев

    Карфур стартира добре защото французите имаха мажоритарен дял и топ мениджмънта беше френски. След като франзуците се изтеглиха и оставиха всичко на гърците започна срива - безумни решения, шуробаджанащина и корупция на всички нива, а накрая и гръцкия специалитет - неплащане на доставчици. В началото беше удоволствие да се работи, а сега са жалка картина!

  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    В Карфур последно като влизах ми мязаше като местния супер през зимата на 1991-ва. Празно, пусто. Даже едвам намерих сол! Не знам какво ще правят новите гръцки меринджеи, но те са специалисти в съсипването на бизнес. Докато се чудят как да се разделят, Фантастико набира скорост, и прилапва платежоспосбните клиенти, особено в мутренските квартали на София.

  • 8
    staska avatar :-P
    staska

    Ура за Пикадили! Отварям шампанското!

  • 9
    lizzard avatar :-|
    лизард

    Супер

  • 10
    ooo1437479829470152 avatar :-|
    Veselka Vasileva

    Така. Е по добре

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK