С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 22 юли 2015, 19:13, 9862 прочитания

"Теленор" отново успя да вдигне леко печалбата си

Абонатите на българския оператор слабо намаляват, приходите - също

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
11.3 лв. е средният приход от абонат на "Теленор България" на месец.
Оптимизация на разходите и стабилизиране на по-високата брутна печалба спрямо "ерата" на ОТЕ в бившия "Глобул", без особени промени в пазарния дял и минимализиран спад на приходите в силно конкурентен и все по-регулиран бизнес. Това са последните данни за "Теленор България", видни от финансовите резултати на компанията за второто тримесечие на годината, които бяха оповестени в сряда заедно с тези на компанията майка. С една дума - операторът продължава да стои стабилно на телеком пазара в страната, но за момента не "изригва", отхапвайки от позициите на конкурентите си.

Контрол и още контрол


Печалбата на "Теленор България" преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за второто тримесечие на 2015 г. се увеличи с 0.3% в сравнение със същия период на миналата година, докато приходите на компанията отбелязаха минимален спад от 1%, съобщиха от дружеството. "Ръстът в EBITDA се дължи на дейностите за оптимизация на разходите, които доведоха и до подобрения показател за печалбата преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи", обясниха от пресслужбата на компанията. От началото на април до края на юни брутната печалба на "Теленор България" е 62 млн. лв., а общо за първото полугодие тя е 118.7 млн. лв. Тоест ръстът в резултата за второто тримесечие спрямо същия период наминалата година е 0.3%, а за полугодието спрямо това на 2014 г. - 1%.

"Контрол върху разходите" е ключовата фраза в презентацията на Telenor в частта за България, а и числата ясно показват, че управлението на норвежкия инвеститор в тукашния оператор е затегнало финансовата дисциплина. При приходите особена промяна няма. "Общите приходи на "Теленор България" за второто тримесечие намаляха с 1% спрямо предходната година, като приходите от услуги отбелязаха спад от 2.5%, най-вече поради засилената конкуренция както в частния, така и в корпоративния сегмент", съобщиха от дружеството. За второто тримесечие на 2015 г. "Теленор България" има приходи от 154.1 млн. лв., а за полугодието - 307.5 млн. лв.

Къде са абонатите



Стабилна, но с лек спад остава абонаментната база на оператора. Към края на тримесечието общият брой на активните му клиенти е 3.8 млн., или с 6% по-малко, отколкото през същия период на 2014 г. Според данните от презентацията на финансовите резултати на Telenor, българското поделение има 3.762 млн. абонати при 3.814 към края на март и 3.901 млн. в края на 2014 г. Към края на второто тримесечие на миналата година са рапортувани 4.005 млн. абонати, но числото не е особено релевантно, защото през есента на миналата година и трите мобилни оператора в България промениха начина на отчитане на клиентите си.

Независимо от това факт е, че специално за второто тримесечие на годината въпреки ребрандинга на "Теленор България" и инвестициите в подобряване на качеството на услугата, компанията не завзема пазар от конкурентните си - преди няколко дни "Мобилтел" за второ поредно тримесечие отчете ръст на броя абонати. При най-големия мобилен оператор обаче спадът на приходите е по-голям спрямо "Теленор" - 5% от април до юни, а на печалбата достигна 12% за същия период спрямо аналогичните месеци на 2014 г. Тоест, докато "Мобилтел" обявява ръст на пазарното си присъствие, приходите и финансовият му резултат падат, а в същото време "Теленор" отчита леко свиване на абонатите, но по-малък спад на оборота и даже лек ръст в печалбата. Резултатите на най-големия като приходи телеком в страната - БТК, се очаква да излязат на 4 август.

Голямата игра - мобилен интернет и Азия

Най-големият ръст при показателите на "Теленор България", както и при останалите оператори на местния пазар, е този при мобилния интернет. "Приходите от услуги за пренос на данни през второто тримесечие на годината отбелязаха ръст от 50% спрямо същия период на миналата година благодарение на засиления фокус на компанията върху услугите с мобилен интернет", съобщиха от дружеството. Според последните данни от Комисията за регулиране на съобщенията "Теленор България" е и операторът с най-много абонати на планове, включващи мобилен пренос на данни. Това е и източникът на ръст, на който индустрията вече от години се надява. Клиентите на абонаментните програми на "Теленор България" надвишиха 2.6 млн., или 70% от всички активни потребители, казаха от компанията. Конкретно при Telenor другият такъв източник е Азия. Според данните от презентацията на общите резултати на групата 53% от приходите й идват от Азия, 22% от Норвегия, а на цялата останала част на Европа се падат едва 19%. При брутната печалба 55% идват от Азия, 26% от Норвегия, а от другия бизнес в Европа - 17%. Накратко - българското крило на десетия по големина телеком в света няма как да е ключов пазар, поне в близко бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1168 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 906 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bonduelle се готви да наддава за американския си конкурент Green Giant

Френската компания обсъжда партньорство с Centerview Partners в участието на търга

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10