// K2: Бизнесът / Компании
"Теленор" отново успя да вдигне леко печалбата си
Абонатите на българския оператор слабо намаляват, приходите - също
Инфографика |
11.3 лв. е средният приход от абонат на "Теленор България" на месец. |
Контрол и още контрол
"Контрол върху разходите" е ключовата фраза в презентацията на Telenor в частта за България, а и числата ясно показват, че управлението на норвежкия инвеститор в тукашния оператор е затегнало финансовата дисциплина. При приходите особена промяна няма. "Общите приходи на "Теленор България" за второто тримесечие намаляха с 1% спрямо предходната година, като приходите от услуги отбелязаха спад от 2.5%, най-вече поради засилената конкуренция както в частния, така и в корпоративния сегмент", съобщиха от дружеството. За второто тримесечие на 2015 г. "Теленор България" има приходи от 154.1 млн. лв., а за полугодието - 307.5 млн. лв.
Къде са абонатите
Стабилна, но с лек спад остава абонаментната база на оператора. Към края на тримесечието общият брой на активните му клиенти е 3.8 млн., или с 6% по-малко, отколкото през същия период на 2014 г. Според данните от презентацията на финансовите резултати на Telenor, българското поделение има 3.762 млн. абонати при 3.814 към края на март и 3.901 млн. в края на 2014 г. Към края на второто тримесечие на миналата година са рапортувани 4.005 млн. абонати, но числото не е особено релевантно, защото през есента на миналата година и трите мобилни оператора в България промениха начина на отчитане на клиентите си.
Независимо от това факт е, че специално за второто тримесечие на годината въпреки ребрандинга на "Теленор България" и инвестициите в подобряване на качеството на услугата, компанията не завзема пазар от конкурентните си - преди няколко дни "Мобилтел" за второ поредно тримесечие отчете ръст на броя абонати. При най-големия мобилен оператор обаче спадът на приходите е по-голям спрямо "Теленор" - 5% от април до юни, а на печалбата достигна 12% за същия период спрямо аналогичните месеци на 2014 г. Тоест, докато "Мобилтел" обявява ръст на пазарното си присъствие, приходите и финансовият му резултат падат, а в същото време "Теленор" отчита леко свиване на абонатите, но по-малък спад на оборота и даже лек ръст в печалбата. Резултатите на най-големия като приходи телеком в страната - БТК, се очаква да излязат на 4 август.
Голямата игра - мобилен интернет и Азия
Най-големият ръст при показателите на "Теленор България", както и при останалите оператори на местния пазар, е този при мобилния интернет. "Приходите от услуги за пренос на данни през второто тримесечие на годината отбелязаха ръст от 50% спрямо същия период на миналата година благодарение на засиления фокус на компанията върху услугите с мобилен интернет", съобщиха от дружеството. Според последните данни от Комисията за регулиране на съобщенията "Теленор България" е и операторът с най-много абонати на планове, включващи мобилен пренос на данни. Това е и източникът на ръст, на който индустрията вече от години се надява. Клиентите на абонаментните програми на "Теленор България" надвишиха 2.6 млн., или 70% от всички активни потребители, казаха от компанията. Конкретно при Telenor другият такъв източник е Азия. Според данните от презентацията на общите резултати на групата 53% от приходите й идват от Азия, 22% от Норвегия, а на цялата останала част на Европа се падат едва 19%. При брутната печалба 55% идват от Азия, 26% от Норвегия, а от другия бизнес в Европа - 17%. Накратко - българското крило на десетия по големина телеком в света няма как да е ключов пазар, поне в близко бъдеще.
Още по темата
"Теленор България" е била източвана с "кухи" договори
Норвежката компания е сигнализирала МВР и прокуратурата за икономически престъпления в "Глобул" по времето на гръцкия собственик
20 яну 2017С новия президент на компанията Сигве Бреке идват и промени в структурата й
12 окт 2015Антимонополната комисия оправда БТК за реклама във Facebook
Телекомът е обявил на заглавната си страница в социалната мрежа, че разполага с най-добрата 3G мрежа
5 окт 2015Телекомуникации: Крехка стабилност
Потъването на телекомите изглежда овладяно, но зоната с турбуленциите още е пред тях
1 юли 2015"Близу" се продава. И се купува
Поредният опит за сделка с кабелния оператор може и да успее
19 юни 2015"Теленор" завърши подмяната на мобилната си мрежа
Мобилният оператор отчете ръст на приходите и печалбата през първото тримесечие на годината
6 май 2015Григор Димитров е новото рекламно лице на "Теленор"
Тенисистът беше представен официално от телекома, с който вече си партнира от ноември 2014 г.
26 апр 2015Цветан Василев може да изгуби първо управлението, а после и собствеността си върху телекома
9 яну 2015
Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"
6 дек 2019, 693 прочитания

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"
6 дек 2019, 494 прочитания
6 дек 2019, 3633 прочитания
6 дек 2019, 2610 прочитания
6 дек 2019, 1922 прочитания
6 дек 2019, 1836 прочитания
6 дек 2019, 1715 прочитания
Френската компания обсъжда партньорство с Centerview Partners в участието на търга