С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юли 2015, 18:29, 3107 прочитания

Японският издател Nikkei купува Financial Times

Британската Pearson продава всекидневника срещу 1.29 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската издателска къща Pearson е взела решение да продаде световноизвестния финансов всекидневник Financial Times на японската медийна група Nikkei. Цената на сделката е 160 млрд. йени, или 1.29 млрд долара. В четвъртък преди обед агенция Reuters съобщи, че издателят е в напреднала фаза на преговори за продажба на вестника, което впоследствие беше потвърдено официално и от Pearson. Първоначално самият Financial Times писа, че най-вероятният купувач е гeрманската издателска компания Axel Springer, но впоследствие японската група обяви официално, че е сключила сделката. Като потенциални купувачи се посочваха също така Bloomberg и Thomson Reuters.

Медиен бизнес


Сделката не се отнася за цялата FT Group, която освен едноименния всекидневник включва други издания като The Banker и Investors Chronicle. Според съобщението на Nikkei транзакцията не включва 50% дял в списание Economist, както и недвижими имоти на FT Group в Лондон, които остават в портфолиото на Pearson. Nikkei е един от най-големите издатели в Япония с годишни приходи в размер на около 1.5 млрд. долара. Едноименният финансов вестник има над 3 млн. абонати в Япония.

Анализатори и инвеститори отдавна очакваха Pearson да предприеме продажба на медийните си активи заради обявения фокус към образователния си бизнес, който е съсредоточен в САЩ. През последните години Pearson продаде други свои активи и прехвърли издателството Penguin към съвместно дружество с Random House.

Бившият главен изпълнителен директор на групата Марджъри Скардино заявяваше, че Financial Times ще бъде продаден "само през трупа й". Нейният наследник Джон Фалън, който пое ръководството през 2013 г., също е заявявал многократно, че Financial Times е неразделна част от търговската и стратегическата визия на Pearson. През миналата година FT Group е допринесла с 334 млн. паунда за продажбите и с 24 млн. паунда за оперативната печалба на Pearson.



"Pearson беше горд издател на Financial Times през последните 60 години. Но вече сме достигнали до повратна точка в медийния бизнес, който е движен от експлозивния ръст в мобилните устройства и социалните мрежи. В тази нова обстановка най-добрият начин за подсигуряване на журналистическия и търговския успех на FT е вестникът да стане част от глобална дигитална новинарска компания", заявява Фалън.

"Изключително горд съм от съюзяването с Financial Times, който е една от най-престижните новинарски организации в света", заявява от своя страна Цунео Кита, председател и изпълнителен директор на Nikkei. "Нашето мото е да предоставяме висококачествено отразяване на икономически и други новини, като поддържаме безпристрастност, много близка до тази на FT. Ние споделяме едни и същи журналистически ценности. Заедно ще се стремим да допринесем за развитието на световната икономика", добавя той.

Лоялна публика

Макар през последните години повечето традиционни медии да страдат от възхода на онлайн конкуренцията и свиването на рекламните пазари, Financial Times се радва на подкрепа от лоялните си читатели, които са склонни да плащат за абонамент.

През април общият брой на абонаментите за печатното и интернет изданията на Financial Times достига 722 хил. Абонаментите за сайта FT.com са се увеличили с 20% спрямо същия месец на миналата година до 522 хил., или 70% от всички. При печатното издание абонаментите спадат с 5% до 213 хил. Редакционният екип на Financial Times вкючва 500 журналисти, работещи в 50 локации по цял свят. Вестникът започва да излиза през 1888 г. и става част от Pearson през 1957 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 2108 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1722 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Депозитите в банките се увеличиха с 334 млн. лв. през юни

Лошите и преструктурираните кредити намаляват

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10