С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 24 юли 2015, 16:37, 14508 прочитания

Телевизията в България леко ще поскъпне

Изпълнителният директор на "Близу" Харалд Рош пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Близу" е особено интересна компания напоследък. На какъв етап е продажбата й?
- Мога официално да потвърдя, че собственикът на компанията - EQT, е в процедура за продажба на "Близу". Процедурата се движи и очакваме през лятото да имаме информация ще има ли промяна в собствеността.

Има сценарий да няма сделка?
- Разбира се, винаги има такъв. Ако офертите не задоволяват сегашния акционер, той има правото да не продаде.


На какъв етап е процедурата в момента?
- Очакваме да имаме окончателен резултат до края на лятото. Конкретно на служителите си обещахме да им предоставим актуална информация за процедурата до края на юли. Дотогава, надявам се, ще имаме новини, което не означава задължително окончателен резултат.

Колко оферти получихте?
- Това е тайна.

Пет?
- Обичайно имате точна информация.



С какво "Близу" привлече такава конкуренция между кандидат-инвеститори според вас?
- Компанията се разви добре през последни три години. Растем като брой абонати от 2013 г. насам. Тази година също добавяме нови клиенти. Не е вярно това, което пишете, че губим абонати. Всяка година добавяме по 2-3 хил. абонати - 2013 и 2014 г. А тази година вече сме добавили около 2 хил. Растем и това е важно, защото до един момент "Близу" губеше клиенти, но от 2013 г. трендът е преобърнат.

Колко са абонатите ви в момента - на телевизия и интернет?
- Предоставихме данните за абонатите си в Комисията за регулиране на съобщенията. Имаме 334 абонати на телевизия и 241 хил. на интернет. Трендът в двата сегмента е различен - клиентите ни на телевизия леко намаляват. Изгубихме 3 хил. абонати през 2013 г. и пак толкова през 2014 г. Тази година сме нагоре благодарение на иновациите, които правим.

При интернета растем традиционно. Числото 241 хил. е към края на 2014 г. През 2013 г. добавихме 16 хил. абонати, а през 2014 г. - 14 хил. Общо за двете години спечелихме близо 30 хил. нови клиенти на интернет доставката си. Все повече от клиентите се абонират и за интернет и ръстът идва от широлентовите услуги. Защото имаме стабилна услуга, базирана на кабелна DOCSIS технология, която ни позволява да предложим най-бързите скорости на българския пазар - до 200 Mbps, и при това услугата е с гарантирано качество. Знам, че в социалните мрежи има много негативни коментари за широколентовите услуги изобщо, но имаме регулярни проучвания за това как клиентите ни възприемат и те са позитивни.

Колко са абонатите ви на пакетни услуги?
- Окоро 55% от клиентите ни. Общо абонатите ни са 373 хил. към края на миналата година и 55% от тях ползват повече от една услуга, като най-често срещаната комбинация е интернет и телевизия.

И все пак продажбата привлече много и големи компании.
- "Близу" е в отлична позиция като пети по големина телеком оператор в България след трите мобилни и "Булсатком", имаме най-голямата мрежа за широколентови услуги в страната, покриваща 1.3 млн. домакинства. Така че който и мобилен оператор да ни купи, той получава фиксирана мрежа, която по мое мнение е най-добра в страната.

Най-голямата мрежа? Колко километра оптика е дълга тя?
- Нямаме това число. Не го измерваме.

Странно. Останалите го правят.
- Ние не.

Напълно оптична ли е мрежата?
- Не. Построена е така, че има високоскоростна оптична опорна мрежа до всеки град, а във всеки град има оптични пръстени, които свързват разпределителните шкафове. След тях - до самия дом на клиента, кабелът е коаксиален. Не навсякъде е точно така, но това е обичайното, в 90% от случаите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1161 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 902 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Пикадили" и Carrefour: Денят след развода

Първата верига ще опита да върне позициите си във високия сегмент на пазара, втората засега остава полупразна

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10