"Метрополитен" отстрани най-евтината оферта за новия лъч на метрото

Турската Gulermak не можа да защити ниската цена, отсечката ще се строи само от познати компании

На първо място с най-ниски цени са класирани обединения на "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой", които вече са работили по някои отсечки на столичното метро
На първо място с най-ниски цени са класирани обединения на "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой", които вече са работили по някои отсечки на столичното метро
На първо място с най-ниски цени са класирани обединения на "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой", които вече са работили по някои отсечки на столичното метро    ©  Георги Кожухаров
На първо място с най-ниски цени са класирани обединения на "Трейс груп холд", "Джи Пи груп" и "Балканстрой", които вече са работили по някои отсечки на столичното метро    ©  Георги Кожухаров

Единствената нова за българския пазар компания – турската Gulermak, която имаше шанс да се включи в строежа на столичното метро, е отстранена от конкурса. Това става ясно от заповед на изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев от 7 юли, с която се обявява крайното класиране в процедурата за изграждане на централната част на третия лъч на метрото (виж таблицата).

В документа са посочени и мотивите за отстраняване на част от участниците, включително Gulermak, която даде най-ниска цена за обособена позиция №4 - изграждане на двупосочен тунел между три участъка от метрото, които ще се строят паралелно. Това е най-скъпата позиция в конкурса и е с прогнозна стойност 200 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    serpico avatar :-?
    Bedtime for Democracy
    • + 6

    Нали щеше да има спирка на "попа"?

    Нередност?
  • 2
    gun avatar :-|
    gun
    • - 1
    • + 22

    До коментар [#1] от "serpico":

    Е, ти пък искаш от Деси да брои ли? Говори за 7 станции, посочила е 6, като при това лекичко е разменила поредността им;)

    Нередност?
  • 3
    renault avatar :-|
    The Island
    • - 6
    • + 4

    Мадам Лещарска, вие изобщо четете ли това, което пишете ?
    Моля ви прочетете отново статията си и вижте дали се разбира КОЙ ЩЕ СТРОИ МЕТРОТО ?

    Нередност?
  • 4
    arnautsky avatar :-?
    arnautsky
    • - 13
    • + 17

    Турската компания не е могла да разбере на кого да предаде парите от комисионната в Банкя,та са и напомнили чрез мотивите за машините.
    Дежурните любими "строители" са утъпкали тази общинска пътечка...

    Нередност?
  • 5
    znayko84 avatar :-P
    znayko84
    • - 9
    • + 11

    Хехе, компанията имала машина, ама тя не била убава. Айде скрийте се бе!

    Нередност?
  • 6
    emok avatar :-?
    Емо
    • - 6
    • + 23

    Златно правило при търговете - най-ниската и най-високата оферта автоматично отпадат.

    Нередност?
  • 7
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 12
    • + 8

    До коментар [#6] от "Емо":

    Виждам, че нищо не не разбираш от условията и реда за възлагане на обществени поръчки, и ако може да ми обясниш от къде произлиза това "правило"?

    Нередност?
  • 8
    emok avatar :-P
    Емо
    • + 17

    До коментар [#7] от "Consumer":

    Никъде не съм споменал обществени поръчки или че разбирам от тях. Никога не съм се занимавал, нямам и желание, за мен това са мръсни игри(пречупено през призмата на българската действителност, разбира се, нямам нищо против самите поръчки като идея)

    Говоря на база опита ми в търговски търгове на частни фирми - и големи, и малки, и огромни. Повечето фирми, особено чуждестранни, прилагат това правило при разглеждането на офертите. Идеята е, че по този начин се елеминира вероятността както от дъмпинг и последващо лошо изпълнение, така и от нереално високо заплащане. Мисля, че няма да е лошо да се приложи и в случая - метрото е дългосрочна инвестиция, може да си позволим да платим малко повече от най-евтиното. Разбира се, контролът трябва да е железен, което ме и притеснява, че няма да стане.

    Нередност?
  • 9
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 8
    • + 4

    До коментар [#8] от "Емо":

    Както е описано по-горе в статията има установено ценово преимущество с над 20% от средната стойност на останалите, като явно обосновката на участника е била нескопосана или възложителят не я е приел. ЗОП дава 2 критерия, единият от които е "най-ниска цена".

    Нередност?
  • 10
    g_nett76 avatar :-|
    g_nett
    • - 1
    • + 3

    Би ми било интересно, ако има някой инж. от форума, да ни изкоментира казуса. Аз го разбирам така - на турците машината може да троши скала, а трябва да рути влажна почва. Демек, имат по-здрава машина, отколкото трябва. Чудя се безопасността на обекта и прилежащите на трасето сгради и съоръжения от това ли точно зависи. С някакви подходящи укрепителни мероприятия по време на строителството не може ли да се избегнат рисковете? Пък на другите фирми какви им са машините, явно трябва да са нещо по-специално? Интересно ми е и метрото в Истанбул (под Босфора) с каква машина го изкопаха и коя от двете турски фирми е била изпълнител?

    Нередност?
Нов коментар