GM инвестира 5 млрд. долара в развиващите се страни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

GM инвестира 5 млрд. долара в развиващите се страни

"За нас е много важно да покажем ясно на кои пазари залагаме и виждаме перспективи за растеж", казва председателят на GM Дан Аман

GM инвестира 5 млрд. долара в развиващите се страни

Американският производител очаква продажбите в бъдеще да се движат главно от растящите пазари в икономики като Китай, Бразилия, Индия и Мексико

2356 прочитания

"За нас е много важно да покажем ясно на кои пазари залагаме и виждаме перспективи за растеж", казва председателят на GM Дан Аман

© Reuters


През миналата година GM се изтегли изцяло или частично от Русия, Индонезия и Тайланд, като инвестира в изграждането на капацитет в Мексико.

General Motors (GM) ще инвестира 5 млрд. долара в нова серия превозни средства, с които да продължи навлизането си на глобалните растящи пазари, като същевременно задълбочи партньорството си с китайската SAIC Motor. Решението е част от продължаващата промяна на стратегията на третия по големина автомобилен производител в света за развиващите се икономики, отбелязва Financial Times.

GM и SAIC, които имат съвместно предприятие (joint venture) в Китай, ще разработят изцяло нова архитектура за превозни средства и двигатели за група автомобили, които ще бъдат произвеждани в четири индустриални хъба – Китай, Бразилия, Индия и Мексико – като до голяма степен частите за тях ще бъдат произвеждани на местните пазари. След това автомобилите, които ще бъдат с марката Chevrolet, ще бъдат изнасяни за други държави, но не се предвижда продажбата им в САЩ или в Европа.

В търсене на печеливша формула

По думите на президента на GM Дан Аман компанията се опитва да открие "печеливша формула" за пазарите, които в бъдеще ще движат продажбите на автомобили. В световен мащаб производителите на автомобили са изправени пред предизвикателства като приближаващия върховата точка на развитието си пазар в Северна Америка, анемичния растеж в Европа и глобални проблемни зони като Русия. По прогнози на GM до 2030 г. около 88% от ръста в продажбите на леки автомобили в света ще идва от развиващите се страни.

"Това, за което действително става дума, е да отговорим на бързо променящите се нужди на потребителите на тези растящи пазари", посочва Аман. "За нас е много важно да покажем ясно на кои пазари залагаме и виждаме перспективи за растеж", допълва той.

През миналата година GM промени драстично глобалното си присъствие, като се изтегли изцяло или частично от държави като Русия, Индонезия и Тайланд, припомня FT. Междувременно компанията инвестира в изграждането на капацитет в Мексико за производството на модели като следващото поколение компактни седани Cruze, които в момента се произвеждат в Южна Корея.

Опит за "глобална кола"

За производството на новата серия автомобили, които се очаква да излязат на пазара през 2019 г. и да постигнат годишни продажби от 2 млн. броя, ще се използват в голяма степен съществуващите заводи. Създаването й бележи поредния опит на мултинационалния производител да създаде "глобална кола", която да се харесва на местните вкусове на развиващите се пазари, но същевременно да е до известна степен унифицирана, така че да може да бъде произвеждана на достъпни цени.

Наскоро Renault пусна на индийския пазар компактния модел Kwid, който е отчасти проектиран и конструиран в Индия и се произвежда в Ченай. Автомобилите на GM ще бъдат отчасти разработвани в изследователския център Patac в Шанхай. Аман обаче отрича спекулациите, че стъпката е опит за конкуриране с достъпния румънски бранд на Renault – Dacia, който се радва на значителен успех дори и на развитите пазари. По думите му целта не е да се създаде модел от нисък клас, а да се комбинират съдържание и стойност в съответствие с търсенето на висока степен на свързаност, сигурност и икономия на гориво.

Мениджърът не посочва подробности около видовете каросерии, които ще бъдат включени в новата серия, както и дали тя ще включва и лекотоварни автомобили. Линията обаче ще бъде "предимно ориентирана към пътнически автомобили", казва той.

През миналата година GM се изтегли изцяло или частично от Русия, Индонезия и Тайланд, като инвестира в изграждането на капацитет в Мексико.

General Motors (GM) ще инвестира 5 млрд. долара в нова серия превозни средства, с които да продължи навлизането си на глобалните растящи пазари, като същевременно задълбочи партньорството си с китайската SAIC Motor. Решението е част от продължаващата промяна на стратегията на третия по големина автомобилен производител в света за развиващите се икономики, отбелязва Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK