Центърът за градска мобилност взе 81 млн. лв. от три банки, начело с ББР
Софийското общинско дружество ще финансира просрочени задължения


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Консорциум от банки, начело с Българска банка за развитие (ББР), отпусна заем от 81 млн. лв. на столичната общинска компания "Център за градска мобилност". Другите две институции са Международната инвестиционна банка с 15 млн. евро и Интернешънъл асет банк – с 20 млн. лв., което означава, че ББР участва с около 31 млн. лв.
Заемът беше търсен с обществена поръчка от общинската фирма, като беше одобрен и от столичния съвет на заседание преди месец. С парите ще се покрият просрочените стари задължения на градския транспорт. Натрупаните през годините 81 млн. лв. са дългове към транспортните оператори - общински и частни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Европа им подарява автобуси, тролеи, метра и трамваи, но пак са на загуба. В същото време отбиват хилядите жалби на гражданите от кв. Вазов, Лозенец, Медицинска академия, Яворов, Изток, Банишора, които са пропищели от съдбата си да бъдат безплатен буферен паркинг на прииждащите към центъра и автомобилно гробище за бракуваните трошки на живущите в зоните. Да сложа сандалите за лятото ми струва до момента 3 счупени нокъта, всичките причинени от ритане на отломк от бивши тротоарни плочки или стърчащи железа, които някой някога е зарЕзал леко с флекса, ама така че да стърчат 10 сантиметра.
ББР по основополагащите я документи трябваше да кредитира при облекчени условия малки и средни фирми при облекчени лихвени условия.
Това определено не се прави, а се финансират фирми, свързване с Пеевски и сега - на СО.
БНБ нали от вчера има ново/старо ръководство.
Отново ли нищо не виждат какво се случва в банките?
Май никой нищо не е научил от драмата КТБ...
Или по-скоро това е чист ход за разчистване на политико-икономически сметки, при който бюджетът плаща.
Хаха, че градския транспорт е може би най-голямата лапачка след боклука и миенето е ясно на всеки. Даже с далаверата от паркирането може и да минава чистотата по размер на източените средства.
Да не би случайно принципал на тази институция да е министърът, който си пиеше кафето с ДП(10)?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.