С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 юли 2015, 11:34, 3098 прочитания

Големите инвестиции свиха печалбата на Facebook

Приходите на социалната мрежа през второто тримесечие са нараснали повече от очакванията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
82%
са се повишили разходите през второто тримесечие

43%

са се увеличи приходите от реклами
Facebook отчете приходи над очакванията през второто тримесечие, но печалбата на най-голямата социална мрежа в света е намаляла с 9% заради увеличението на инвестициите, целящи бъдещ растеж. Разходите през цялата година ще нараснат с 55-60% в сравнение с предходната, като само през второто тримесечие те са скочили с внушителните 82% до 2.77 млрд. долара, съобщава Reuters.

Главният финансов директор Шерил Сандбърг заяви в конферентен разговор след обявяването на резултатите, че компанията инвестира в следващия набор от услуги и продължава да влага средства в продуктите си като Messenger, WhatsApp и Oculus. Създателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг поясни, че компанията ще печели от по-новите си бизнеси, като Messenger и WhatsApp, по начина, по който го прави с потока новини във Facebook – внимателно. "Така че ви молим за малко търпение, за да направим това по правилния начин", добави той.


По-големи приходи

Компанията е генерирала приходи за 4.04 млрд. долара от април до юни при очаквани от анализаторите 3.99 млрд. За сравнение - през същия период на миналата година постъпленията са били 2.91 млрд. Печалбата през второто тримесечие е била 719 млн. долара при 791 млн. година по-рано.

Именно спадът на печалбата доведе до поевтиняване на акциите с 3% до 96.99 долара в следборсовата търговия въпреки новината, че потребителите се увеличават и не намаляват времето, което прекарват в социалната мрежа. От началото на годината книжата са поскъпнали с 24.3%, а пазарната оценка на компанията е достигнала 276.4 млрд. долара.

Анализаторът Ben Schachter Macquarie Research заяви, че разходите на социалната мрежа са според очакванията. И отбеляза, че компанията има много възможности и поради това очакванията са да инвестира в тях.



Общо Facebook се използва от 1.49 млрд. потребители всеки месец, което е ръст от 13% на годишна база. От тях 800 млн. имат регистрациии в WhatApp, а 700 млн. използват Messenger. Потребителите на Instagram остават 300 млн.

Ръст при рекламите

Основен източник на приходи за Facebook са рекламите, които се показват на мобилни устройства. От тях идват 76% от всички рекламни приходи. През второто тримесечие рекламните постъпления са били 3.83 млрд. долара и са нараснали с 43% в сравнение с година по-рано. Общо 1.31 млрд. души използват социалната мрежа чрез мобилно устройство всеки месец, което е с 23% повече от периода април - юни на миналата година.

Всеки ден във Facebook влизат 844 млн. души само от мобилни устройства. Общо активните потребители всеки ден са 968 млн. души, със 17% повече от същия период на миналата година.

Марк Зукърбърг изтъкна, че функцията за създаване на "събития" и покани на хората да участват в тях вече се използва от 450 млн. души. Той загатна, че може би е време тя да получи свое приложение, което да помага на хората да намират интересни за тях събития, включително и чрез задаване на въпроса "Какво мога да правя тази вечер".

Видеото продължава да расте

Видеото също продължава да расте. Потребителите гледат над 4 млрд. клипа всеки ден. Facebook иска да се възползва от това, като ще продава и гарантирани 10-секундни рекламни спотове преди началото на самото видео. За момента компанията предлага само 3-секундни спотове. Засега няма индикации, че това пречи на потребителите, посочват от Facebook. Като цяло всички данни показват, че хората са доволни от социалната мрежа и искат да продължават да я използват, което е и най-добрата новина за компанията в дългосрочен план.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 959 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1385 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Axel Springer и ProSieben няма да се сливат

Германските медийни концерни заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10