С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юли 2015, 14:42, 2435 прочитания

Axel Springer и ProSieben няма да се сливат

Германските медийни концерни заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двата големи медийни концерна в Германия - Axel Springer и Pro Sieben Sat 1, обявиха в сряда, че не са преговаряли за сливане, каквито информации се появиха в началото на месеца. Двете компании обаче смятат да обединят сили в друг сектор - заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии, пише Handelsblatt. По-конкретни планове не се съобщават.

Новината за възможно сливане от преди близо месец покачи бързо акциите и на двата концерна, а обратът в преговорите в сряда се отрази за кратко негативно на книжата на Axel Springer. Само минути по-късно обаче книжата се стабилизираха, покачвайки се с 0.7%. Акциите на Pro Sieben Sat 1 също останаха стабилни и дори отбелязаха ръст от 0.4%.


Експерти от бранша изразяваха съмнения от самото начало, тъй като едно подобно сливане на компаниите не би било оправдано. Щефан Вимер от германската инвестиционна банка Metzler коментира пред Handelsblatt, че докато обединяването на целите бизнеси е безсмислено, кооперация в дигиталната сфера е много положително развитие. Двата концерна от своя страна обясниха, че искат да подкрепят предприемачески и иновативни идеи, с които да позиционират германски дигитални продукти и на международия пазар.

Част от намеренията са съвместно инвестиране в стартиращи компании и фондове и съвместна работа с вече съществуващи програми за подпомагане. Друга идея на концерните е да подпомагат рекламните кампании на нови проекти срещу части от бизнеса им.

Дигитализация



И Springer, и Pro Sieben Sat 1 направиха в последно време значителни пробиви в дигиталната сфера, развивайки услугите си за смартфон и таблет, които са все по-предпочитан начин за достъп до медийно съдържание. Springer следва подобна на New York Times и Wall Street Journal стратегия за оттегляне от традиционния печатен бизнес и преминаването към цифрови продукти, пише Reuters. За да се разширят извън националните граници, Axel Spinger участваха през миналата седмица и в наддаването за британския вестник Financial Times, купени от Nikkei.

Световните конкуренти

Концентрирането на вниманието върху нови дигитални проекти се налага именно за да се реагира на промените в бранша - както технологични, така и в резултат на навлизането на световни гиганти на европейския пазар. Springer и Pro Sieben Sat 1 продължават да се чувстват застрашени от американски концерни като Google, Yahoo и Amazon, които с разрастването си успешно конкурират бизнеса на традиционните медийни компании. "В тези условия е по-важно от всякога на национално ниво да обединим сили само в стратегически проекти", коментира Андреас Виле от Springer. През следващите месеци се очакват по-конкретни планове от двете компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 787 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1067 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Siemens преговаря за обединяване на жп бизнеса си с Bombardier

Германската компания премина през тежко второ тримесечие заради падащите цени на петрола и забавянето на китайската икономика

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10