Axel Springer и ProSieben няма да се сливат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Axel Springer и ProSieben няма да се сливат

Axel Springer и ProSieben няма да се сливат

Германските медийни концерни заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии

2535 прочитания

© HANNIBAL HANSCHKE


Двата големи медийни концерна в Германия - Axel Springer и Pro Sieben Sat 1, обявиха в сряда, че не са преговаряли за сливане, каквито информации се появиха в началото на месеца. Двете компании обаче смятат да обединят сили в друг сектор - заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии, пише Handelsblatt. По-конкретни планове не се съобщават.

Новината за възможно сливане от преди близо месец покачи бързо акциите и на двата концерна, а обратът в преговорите в сряда се отрази за кратко негативно на книжата на Axel Springer. Само минути по-късно обаче книжата се стабилизираха, покачвайки се с 0.7%. Акциите на Pro Sieben Sat 1 също останаха стабилни и дори отбелязаха ръст от 0.4%.

Експерти от бранша изразяваха съмнения от самото начало, тъй като едно подобно сливане на компаниите не би било оправдано. Щефан Вимер от германската инвестиционна банка Metzler коментира пред Handelsblatt, че докато обединяването на целите бизнеси е безсмислено, кооперация в дигиталната сфера е много положително развитие. Двата концерна от своя страна обясниха, че искат да подкрепят предприемачески и иновативни идеи, с които да позиционират германски дигитални продукти и на международия пазар.

Част от намеренията са съвместно инвестиране в стартиращи компании и фондове и съвместна работа с вече съществуващи програми за подпомагане. Друга идея на концерните е да подпомагат рекламните кампании на нови проекти срещу части от бизнеса им.

Дигитализация

И Springer, и Pro Sieben Sat 1 направиха в последно време значителни пробиви в дигиталната сфера, развивайки услугите си за смартфон и таблет, които са все по-предпочитан начин за достъп до медийно съдържание. Springer следва подобна на New York Times и Wall Street Journal стратегия за оттегляне от традиционния печатен бизнес и преминаването към цифрови продукти, пише Reuters. За да се разширят извън националните граници, Axel Spinger участваха през миналата седмица и в наддаването за британския вестник Financial Times, купени от Nikkei.

Световните конкуренти

Концентрирането на вниманието върху нови дигитални проекти се налага именно за да се реагира на промените в бранша - както технологични, така и в резултат на навлизането на световни гиганти на европейския пазар. Springer и Pro Sieben Sat 1 продължават да се чувстват застрашени от американски концерни като Google, Yahoo и Amazon, които с разрастването си успешно конкурират бизнеса на традиционните медийни компании. "В тези условия е по-важно от всякога на национално ниво да обединим сили само в стратегически проекти", коментира Андреас Виле от Springer. През следващите месеци се очакват по-конкретни планове от двете компании.

Двата големи медийни концерна в Германия - Axel Springer и Pro Sieben Sat 1, обявиха в сряда, че не са преговаряли за сливане, каквито информации се появиха в началото на месеца. Двете компании обаче смятат да обединят сили в друг сектор - заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии, пише Handelsblatt. По-конкретни планове не се съобщават.

Новината за възможно сливане от преди близо месец покачи бързо акциите и на двата концерна, а обратът в преговорите в сряда се отрази за кратко негативно на книжата на Axel Springer. Само минути по-късно обаче книжата се стабилизираха, покачвайки се с 0.7%. Акциите на Pro Sieben Sat 1 също останаха стабилни и дори отбелязаха ръст от 0.4%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK