С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юли 2015, 14:42, 2374 прочитания

Axel Springer и ProSieben няма да се сливат

Германските медийни концерни заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двата големи медийни концерна в Германия - Axel Springer и Pro Sieben Sat 1, обявиха в сряда, че не са преговаряли за сливане, каквито информации се появиха в началото на месеца. Двете компании обаче смятат да обединят сили в друг сектор - заедно ще финансират стартиращи проекти в сферата на дигиталните медии, пише Handelsblatt. По-конкретни планове не се съобщават.

Новината за възможно сливане от преди близо месец покачи бързо акциите и на двата концерна, а обратът в преговорите в сряда се отрази за кратко негативно на книжата на Axel Springer. Само минути по-късно обаче книжата се стабилизираха, покачвайки се с 0.7%. Акциите на Pro Sieben Sat 1 също останаха стабилни и дори отбелязаха ръст от 0.4%.


Експерти от бранша изразяваха съмнения от самото начало, тъй като едно подобно сливане на компаниите не би било оправдано. Щефан Вимер от германската инвестиционна банка Metzler коментира пред Handelsblatt, че докато обединяването на целите бизнеси е безсмислено, кооперация в дигиталната сфера е много положително развитие. Двата концерна от своя страна обясниха, че искат да подкрепят предприемачески и иновативни идеи, с които да позиционират германски дигитални продукти и на международия пазар.

Част от намеренията са съвместно инвестиране в стартиращи компании и фондове и съвместна работа с вече съществуващи програми за подпомагане. Друга идея на концерните е да подпомагат рекламните кампании на нови проекти срещу части от бизнеса им.

Дигитализация



И Springer, и Pro Sieben Sat 1 направиха в последно време значителни пробиви в дигиталната сфера, развивайки услугите си за смартфон и таблет, които са все по-предпочитан начин за достъп до медийно съдържание. Springer следва подобна на New York Times и Wall Street Journal стратегия за оттегляне от традиционния печатен бизнес и преминаването към цифрови продукти, пише Reuters. За да се разширят извън националните граници, Axel Spinger участваха през миналата седмица и в наддаването за британския вестник Financial Times, купени от Nikkei.

Световните конкуренти

Концентрирането на вниманието върху нови дигитални проекти се налага именно за да се реагира на промените в бранша - както технологични, така и в резултат на навлизането на световни гиганти на европейския пазар. Springer и Pro Sieben Sat 1 продължават да се чувстват застрашени от американски концерни като Google, Yahoo и Amazon, които с разрастването си успешно конкурират бизнеса на традиционните медийни компании. "В тези условия е по-важно от всякога на национално ниво да обединим сили само в стратегически проекти", коментира Андреас Виле от Springer. През следващите месеци се очакват по-конкретни планове от двете компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 652 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 1006 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Siemens преговаря за обединяване на жп бизнеса си с Bombardier

Германската компания премина през тежко второ тримесечие заради падащите цени на петрола и забавянето на китайската икономика

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10