С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 30 юли 2015, 14:54, 3443 прочитания

Siemens преговаря за обединяване на жп бизнеса си с Bombardier

Германската компания премина през тежко второ тримесечие заради падащите цени на петрола и забавянето на китайската икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преговорите между двата най-големи производителя на влакове в света са на ранен етап и съвсем не е гарантирано, че ще се стигне до сделка.
Германският индустриален конгломерат Siemens води преговори за обединяването на железопътното си звено с влаковия бизнес на базираната в Канада Bombardier, съобщава Wall Street Journal, като се позовава на запознати с темата източници. Преговорите между двата най-големи производителя на влакове в света са на ранен етап и съвсем не е гарантирано, че ще се стигне до сделка, уточняват източниците. Според двама от тях Bombardier преговаря и с други потенциални партньори.

Бъдещи планове


Същевременно канадската компания подготвя и пускането на миноритарен дял от транспортното си подразделение, което е базирано в Берлин, на фондовата борса във Франкфурт през есента, като целта е да укрепи баланса си.

"Няма много подробности около плановете на Bombardier за листването на миноритарен дял от железопътния им бизнес в Германия по-късно през годината, но налице са два фактора. Единият са средствата в брой, а другият – консолидацията, доколкото създаването на мощен китайски играч чрез сливането на CSR Corp. и China CNR прави средата по-предизвикателна и увеличава важността на мащабите", коментираха наскоро анализаторите от J.P. Morgan, припомня WSJ. По оценки на анализатори влаковото подразделение на Bombardier е на стойност 5.1 млрд. долара.

Подразделението за влакове на Siemens е около една трета по-малко от това на канадското дружество на база приходи. През миналата година постъпленията от транспортния бизнес на Bombardier бяха 9.6 млрд. долара, докато звеното за мобилност на германската компания, което включва и жп бизнеса й, отчете приходи от 7.2 млрд. евро (8 млрд. долара) за същия период, припомня изданието. Железопътният бизнес съставлява около 85% от звеното за мобилност, изчислява анализатор от J.P. Morgan.



Базираната в Мюнхен Siemens обяви в четвъртък лек спад на печалбата за третото тримесечие на финансовата 2015 г. Нетната печалба достигна 1.36 млрд. евро в сравнение с 1.37 млрд. евро година по-рано. Резултатът се оказа над прогнозите на анкетираните от The Wall Street Journal анализатори, които очакваха нетна печалба в размер на 1.03 млрд. евро. Приходите на дружеството нараснаха с 8% - до 18.84 млрд. евро, в резултат на силния растеж в здравното и строителното звено на Siemens. Броят на новите поръчки на компанията се увеличи с 4%, подпомогнат от дългосрочните поръчки на влакове на стойност 1.6 млрд. евро.

През май главният изпълнителен директор на Bombardier Ален Белмар обяви, че обмисля или съвместно предприятие, или частична продажба на железопътното подразделение в допълнение към продажбата на миноритарен дял, но отрече спекулациите, че целият железопътен бизнес е за продажба, припомня WSJ. Според друг от източниците на изданието Siemens би могла да обедини влаковите си дейности с тези на Bombardier след частичното листване на борсата.

Консолидация в сектора

Евентуалното партньорство идва след тежко второ тримесечие за германското дружество, което пострада от спадането на цените на петрола и от икономическото забавяне в Китай. Преговорите между двете компании се случват и на фона на консолидация в железопътния сектор в глобален мащаб. През юни двата държавни китайски производителя на влакове CSR и China CNR, които са най-големите производители на локомотиви в света, се сляха. Общата им пазарна капитализация преди обединението беше около 127 млрд. долара по данни на S&P Capital IQ. По-рано тази година двете дружества обмисляха оферта за железопътните активи на Bombardier в опит за разширяване на глобалното си присъствие, съобщават запознати с темата източници пред WSJ. В края на юни от обединената компания CRRC обаче обявиха, че нямат планове за купуването на влаковия бизнес на канадската компания.

Азия е най-големият производител на влакове в света, като продажбите на подвижен състав са на средна стойност 28.4 млрд. евро през последните три години в сравнение с 21.9 млрд. евро продажби в Европа и 16.8 млрд. евро в Северна Америка, изчисляват от консултантската компания SCI Verkehr. Прогнозата на SCI е, че следващите години азиатският и западноевропейският влаков пазар ще отбележат най-голям ръст, пише още WSJ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен" Кораби, задвижвани с амоняк, може да направят морския превоз "по-зелен"

Новото корабно гориво на азотна основа постепенно може да замени дизела след около десетилетие

20 фев 2020, 159 прочитания

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 1046 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ботевградски завод за електроника ще наеме нови 600 души

Предприятието за автокомпоненти IMI ще купи нова сграда и ще инвестира в нови машини

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10