Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 авг 2015, 13:37, 6893 прочитания

Coca-Cola Enterprises преговаря с други бутилиращи компании за сливане

Ако сделката се сключи, стойността й може да достигне няколко милиарда долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Coca-Cola Enterprises е една от големите компании за бутилиране на напитката в Западна Европа и има пазарна капитализация от 10.8 млрд. долара
Три бутилиращи компании на продукти на Coca-Cola в Европа водят предварителни разговори за сливане. Това ще даде допълнителен тласък на американската компания в консолидирането на бутилиращите компании по света и за намаляване на разходите, съобщава Wall Street Journal, като се позована на запознати източници. Coca-Cola Enterprises Inc. обсъжда сливане с испанската Coca-Cola Iberian Partners и германската Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG. Конкретните параметри на обсъжданото сливане не се съобщават, но стойността на сделката може да достигне няколко милиарда долара.

Базираната в САЩ Coca-Cola Enterprises е една от големите компании за бутилиране на напитката в Западна Европа и има пазарна капитализация от 10.8 млрд. долара. Тя, както и испанската компания в сектора са независими от прозводителя на Coca-Cola. Германският бизнес обаче се притежава от Coca-Cola.


Както при всички преговори за сливания и особено при сложните като тези, винаги има възможност разговорите да се провалят, преди да се стигне до споразумение, уточнява изданието.

Ефектите

На фона на спадащите продажби на много от пазарите, включително и тези в Европа, компанията се стреми да слее своите малки компании извън САЩ, за да намали разходите си и да увеличи ефективността на операциите си.

По-големи бутулиращи компании са по-оптимален вариант и по други причини. Те могат да се позиционират по-добре на пазара, да уеднаквят рекламните си кампании и да са по-гъвкави в ценообразуването и опаковките. Едновременно с това Coca Cola се опитва да преструктурира и мрежата си от франчайз бутилиращи партньори в Северна Америка, тъй като от компанията са стигнали до извода, че този начин на дистрибуция на продуктите е твърде скъп и бавен, за да продължава по този начин.



Как е структуриран бизнесът на Coca Cola

Американската The Coca Cola Company произвежда концентрати за газирани напитки, които после разпределя в стотиците си бутилиращи партньори по света. Досегашната практика на компанията е ефективна, защото да се произведе и продаде концентратът е бизнес с много по-високи маржове и по-малки разходи, отколкото операциите надолу поверигата до достигане на потребителя - бутилиране, маркетинг, реклама и разпространение.  

През 2013 г. американският гигант помогна в преговорите за сливане на седем испански и една португалска бутилиращи компании, създавайки Iberian Partners. През същата година групата продаде бутилиращите си активи във Филипините на мексиканската Coca-Cola Femsa SAB. Миналата година компанията помогна в сделката за обединяване на бутилиращите операции в Южна и Източна Африка в една компания, която обслужва 12 държави. Coca-Cola Enterprises има сегашния си вид, когато Coke купи по-голямата част от операциите в Северна Америка през 2010 г. Тя е единственото лицензирано предприятие за бутилиране на газираите напитки от групата в Белгия, континентална Франция, Великобритания, Люксембург, Монако, Холандия, Норвегия и Швеция. Компанията оповети, че за второто тримесечие на 2015 г. има приходи от 1.9 млрд. долара, което е спад от 17.5% спрямо същия период на миналата година. Председателят и главният изпълнителен директор Джон Брок обясни влошените резултати с потребителската среда в Европа и свитото търсене на безалкохолни напитки.

Coca-Cola Enterprises има търговско представителство и в България чрез дружеството "Кока-кола Ентърпрайзис Сървисис България" ЕООД, но не се занимава директно с търговия. Бутилиращата дейност се извършва от поделението на гръцкия фрайнчайзър "Кока кола Хеленик ботълинг къмпани България". Приходите на "Кока кола Хеленик ботълинг къмпани България" през 2014 г. са били 305 млн. лв., а печалбата - 51.932 млн. За сравнение година по-рано постъпленията са били малко по-големи - 312.255 млн. лв., а печалбата е била малко по-ниска - 47.185 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 10585 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1391 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на дребно в Германия със солиден годишен ръст

На месечна база е отчетен изненадващ спад

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10