Daimler, BMW и Volkswagen купуват дигиталните карти на Nokia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler, BMW и Volkswagen купуват дигиталните карти на Nokia

reuters

Daimler, BMW и Volkswagen купуват дигиталните карти на Nokia

Сделката е на стойност 2.9 млрд. евро и ще осигури независимост на трите автокомпании

4316 прочитания

reuters

© LEHTIKUVA


Консорциум от немските автопроизводители Daimler, BMW и Volkswagen се е споразумял за купуването на картографските услуги Here от Nokia, съобщи Reuters. С тази сделка от компаниите се подготвят за бъдещото развитие пазара на самоуправляемите превозни средства.

Трите автомобилни компании са се споразумели за цена от близо 2.8 млрд. евро. Консорциумът е обявил, че мениджърският състав на Here ще остане независим от компаниите, а картите ще останат достъпни за цялата индустрия, уточнява Bloomberg. Подразделението, което до сега принадлежеше на Nokia, има 6.5 хил. служители и снабдява 80% от колите с вградена навигация в Северна Америка и Европа.

Интелигентните картографски услуги са в основата на системите на безпилотните коли, чрез които ще може да се следи пътната обстановка, да се оптимизира движението и да се повиши безопасността. Информацията ще може да се подава до системата на колата, която да преизчислява ново трасе в зависимост от пътните условия. Колите на автономно или дистанционно управление могат да завземат пазар за 50 млрд. долара, казват експерти от Exane BNP Paribas, цитирани от Reuters.

Стратегически бизнес

Именно за това за производители като Daimler, BMW и Volkswagen, които извън тази сделка са конкуренти, е от голямо значение да стъпят здраво на пазара, преди да бъдат изпреварени от други набиращи скорост високотехнологични компании като да Google или Apple. Така трите компании ще могат да предложат на клиентите си всички услуги от една ръка. Около 2020 г. се очаква да започне продажбата на самоуправляващи се превозни средства, което означава, че бизнесът с дигиталните карти ще се разраства с бързи обороти.

Договорената от консорциума сделка е стратегическа, понеже пазарният дял на Nokia Here около 80%, а повече от половината й годишни проходи, възлизащи на 970 млн. евро, идват именно от автомобилната индустрия.

Nokia се пренасочва

Финландците от Nokia развиха дигиталните си карти, след като придобиха в сделка за 8.1 млрд. долара доставчиците на навигационни услуги Navteq през 2008. Nokia продава бизнеса си с картите, за да може да се съсредоточи върху сливането си на стойност 15.6 млрд. евро с френската корпорация за телекомуникационно оборудване Alcatel Lucent. С тази сделка компанията ще стане втория най-голям производител на мрежово оборудване в света.

Компанията обяви още през април намеренията си за стратегическо преразглеждане на картографския си бизнес. В съревнованието освен немския автоконсорциум, участваха и интернет гиганти от САЩ и Китай, които в последствие се оттеглиха от наддаването. От начало се заговори, че германските производители смятат да поканят и други компании от сектора като Fiat Chrysler Automobiles, Renault, PSA Peugot Citroën, Ford Motor, Toyota Motor и General Motors да купят дялове в Nokia Here. След сключването на сделката подобни намерения не са коментирани.

Консорциум от немските автопроизводители Daimler, BMW и Volkswagen се е споразумял за купуването на картографските услуги Here от Nokia, съобщи Reuters. С тази сделка от компаниите се подготвят за бъдещото развитие пазара на самоуправляемите превозни средства.

Трите автомобилни компании са се споразумели за цена от близо 2.8 млрд. евро. Консорциумът е обявил, че мениджърският състав на Here ще остане независим от компаниите, а картите ще останат достъпни за цялата индустрия, уточнява Bloomberg. Подразделението, което до сега принадлежеше на Nokia, има 6.5 хил. служители и снабдява 80% от колите с вградена навигация в Северна Америка и Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.