Японският автомобилен концерн Toyota Motor отчете рекордна печалба за първото си финансово тримесечие, което се случва вече за трета поредна година. Резултатите на компанията надхвърлят предварителните прогнози благодарение на свиването на разходите и валутните ефекти от слабата йена, които са компенсирали лекото свиване на продажбите.
Рекордна печалба
Нетната печалба за периода април - юни е нараснала с 10% до 646.39 млрд. йени (5.21 млрд. щатски долара). Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, бе за печалба от 607.5 млрд. йени. Оперативната печалба през тримесечието се е повишила с 9.1% на годишна база до 756 млрд. йени, а приходите скачат с 9.4% до 6.99 трлн. йени. Японската компания оставя непроменена прогнозата си за печалбата за цялата финансова година от 2.25 трлн. йени, но пoвишава леко очакванията за приходите заради ефектите от ниския курс на йената. Слабата йена прави износа на произведените в Япония автомобили по-печеливш.
Ръстът на продажбите продължава да е ограничаван от политиката на компанията за ограничаване на производствения капацитет, целяща да се избегнат проблеми с качеството. През април Toyota обяви, че слага край на тригодишното замразяване на строежа на нови мощности и обяви планове за изграждане на нови заводи в Мексико и Китай.
През тримесечието продажбите на компанията в световен мащаб са спаднали с 0.4% до 2.502 млн. превозни средства. В резултат на това през първото полугодие на 2015 г. Toyota е задмината от германската Volkswagen като най-голям производител на автомобили в света.
Китайски пазар
Един от факторите за това е усилващата се конкуренция в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света. Ценовата конкуренция е особено интензивна на пазара на спортни високопроходими автомобили (SUV), които се радват на повишен интерес заради спада в цените на горивата. В Китай Toyota оперира чрез съвместни предприятия с местни фирми, като резултатите от този пазар се включват в отчетите с едно тримесечие закъснение. Поради това скорошните икономически проблеми в Китай не са напълно отразени в последния отчет на компанията. За периода януари - март продажбите в азиатската страна са спаднали с 0.1%.
В САЩ продажбите на Toyota нарастват с 1.7 на сто през миналото тримесечие, но това е по-слаб резултат от средния ръст на автомобилната индустрия на този пазар с 3.3% за периода. През юли продажбите на японската компания в САЩ са нараснали само с 0.6% на годишна база заради високата основа от същия месец на 2014 г. Търсенето на пикапи и SUV на Toyota на американския пазар нараства, но се наблюдава спад при пътническите автомобили, които отговарят за повече от половината продажби на компанията.
Японският автомобилен концерн Toyota Motor отчете рекордна печалба за първото си финансово тримесечие, което се случва вече за трета поредна година. Резултатите на компанията надхвърлят предварителните прогнози благодарение на свиването на разходите и валутните ефекти от слабата йена, които са компенсирали лекото свиване на продажбите.
0 коментара