Wizz Air пуска четири нови линии от София през март

Компанията ще лети до Аликанте, Бристол, Хамбург и Осло, а в базата в България ще пристигне нов, шести, самолет

Превозите по новите маршрути ще бъдат два пъти седмично
Превозите по новите маршрути ще бъдат два пъти седмично    ©  ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА
Превозите по новите маршрути ще бъдат два пъти седмично
Превозите по новите маршрути ще бъдат два пъти седмично    ©  ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air продължава с експанзията си на софийското летище и с началото на следващата година. След като вече обяви, че от есента пуска нови пет линии, в сряда стана ясно, че от март догодина тя ще лети от София до четири нови дестинации. Тези линии са Аликанте, Бристол, Хамбург Любек и Осло Торп, а заедно с откриването им в българската база ще пристигне и нов, шести, самолет на компанията. Превозите по тези маршрути ще бъдат два пъти седмично, а билетите за тях са вече в продажба на стартови цени от 49.99, 59.99 и 79.99 лв. Всички полети ще се изпълняват със самолети Airbus A320, а градовете, до които ще стигат, ще станат над 30. От превозвача съобщиха още, че ще бъде увеличен и броят на сегашните седмични излитания до Лондон Лутън (от 18 на 21), Брюксел Шарлероа (от 4 на 5), Айндховен (от 4 на 5) и Малмьо (от 2 на 3).

Новината за разширяването на дейността на нискотарифния авиопревозвач в България дойде само седмица след откриването на други пет линии и официалната церемония по посрещането на петия самолет на Wizz Air, който ще оперира от София. С това компанията, която вече има малко над 18% пазарен дял в България и е превозила около 1 млн. пътници през 2014 г., даде още по-сериозна заявка за продължение на експанзията си. Новите линии не са изненада - в началото на годината компанията излезе на борсата, за да осигури средства за разширяването си, а през юни на авиоизложението във френския град Бурже подписа договор за доставка на 110 самолета Airbus 321neo за 13.7 млрд. долара. "С тази поръчка подсигуряваме растежа на нашия бизнес за следващите десет години", коментира тогава изпълнителният директор на компанията Йозеф Варади.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се