Ryanair ще лети от София

В момента Ryanair лети от Пловдив до Станстед и Франкфурт

Ryanair ще лети от София

Първият маршрут на ирландската нискотарифна авиокомпания ще е до лондонското летище Станстед

18820 прочитания

В момента Ryanair лети от Пловдив до Станстед и Франкфурт

© Reuters


След години на чакане ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair съобщи, че най-накрая започва полети от и до София. От май 2016 г. превозвачът ще има всекидневни линии до летище Станстед край Лондон. Така столицата става вторият маршрут на Ryanair в страната след Пловдив (там има четири полета на седмица също до Станстед, както и два до Франкфурт).   

Конкурентен маршрут

Билетите за новата линия ще се продават от септември тази година през сайта ryanair.com, като все още не е ясно какви ще са цените. Ryanair навлиза на изключително конкурентен маршрут, което само може да се отрази положително на цените за пътниците. В момента по линията София - Лондон летят "България ер" (до Хийтроу и Гетуик), British Airways (до Хийтроу), както и другите две нискотарифни авиокомпании easyJet и Wizz Air. Първата каца всеки ден на летище Гетуик, а през зимата и два пъти седмично на Станстед. Wizz Air пък лети лятото всеки ден по два пъти до летище Лутън.     

Нискотарифният пазар

Ryanair, която е най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа, стъпи в България през 2010 г. Причината да се спре на Пловдив преди години е финансова. Превозвачът е много взискателен в избора си на летища, които трябва да отговарят на редица условия, най-важното от които е да не са скъпи. За да привлече интереса на играчи като Ryanair към Пловдив през 2010 г., правителството намали летищните такси, които тогава станаха наполовина по-ниски от тези в София, а таксата за обработка на пътник беше три пъти по-малка. Също тогава общини от Пловдивския регион обединиха усилията си и създадоха "Фонд за развитие на летище Пловдив - южната врата на България". Тогава беше обявено, че основната му цел ще е да се събират средства, с които да се подпомогне създаването на постоянни линии до Пловдив и да се рекламират общините. Не всичко беше гладко. През октомври 2011 г. Ryanair заплаши, че ще спре всички редовни линии от летището поради неизпълнение на договора между фонда и авиокомпанията. В крайна сметка споровете бяха решени.

Първоначално Ryanair започна да лети от Пловдив до Станстед. Впоследствие отвори и още линии - до Милано и Франкфурт. Първият маршрут оцеля само няколко месеца, след като превозвачът го спря през ноември 2011 г. Полетът от Пловдив до Франкфурт също беше временно закрит през есента на 2012 г. и в момента се лети само през лятното разписание.  

Най-много полети от България сред нискотарифните авиокомпании има унгарската Wizz Air - в момента тя лети от София, Варна и Бургас до 27 дестинации, а от догодина - до 31, след като през тази седмица обяви, че от другата година отваря четири нови маршрута - до Аликанте, Бристол, Хамбург и Осло. В края на юли в базата в София дойде петият самолет на превозвача, което пък ускори полетите по пет нови линии - до Бари, Женева, Кьолн, Меминген (Мюнхен-запад) и Неапол, които започнаха от 27 юли, вместо обявения по-рано старт през септември. Компанията е най-активна през софийското летище, като през миналата година изпревари по брой превозени пътници по международни линии националния превозвач "България ер".

След години на чакане ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair съобщи, че най-накрая започва полети от и до София. От май 2016 г. превозвачът ще има всекидневни линии до летище Станстед край Лондон. Така столицата става вторият маршрут на Ryanair в страната след Пловдив (там има четири полета на седмица също до Станстед, както и два до Франкфурт).   

Конкурентен маршрут


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    romolus avatar :-|
    Додо

    Това е добра новина!
    Надявам се, че тази компания ще лети до още повече дестинации и то съвсем скоро!

  • 2
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    Най-после! Истинската конкуренция в гражданскат авиация в България, сега започва!

  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Свободната конуренция на авиопазара е много добра новина за България. Тези авиокомпании довеждат повече туристи в България. Но няма да се уморя да повтарям, че увеличаващия се трафик на Летище София е още една причина за един нов и модерен Терминал 1, защото състоянието на стария терминал в момента е пълен резил.

  • 4
    stodorov avatar :-|
    Todorov

    България еър не е национален превозвач. Това е слоган. А уиз има 3 а не 2 полета на ден до Лутън.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    nikolovnikola avatar :-|
    NN

    A koga FB ima polet to LGW e misteria...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    1i avatar :-|
    Густав

    Райън ер изключително много подобриха услугата през последните две години. Вече не правят циркове за размера на багажа и можеш да се качваш на борда с два обема ръчен багаж (един стандартен и един малък). Аз съм изключително доволен от тях и ги ползвам. Уиз ер имат сравними и понякога малко по-добри цени, но там отношението към клиента е още на нивото от зората на лоу-кост компаниите. Поне от българските дестинации на Уиз, където персоналът са българи, имам не особено добри впечетления. Предимството на Уиз е, че стандартът за куфар е 32 кг. При положение, че една дестинация се обслужва от Райчо и Уиз, аз бих избрал Райчо.

  • 7
    oldschool avatar :-P
    oldschool

    Райънеър не е авиокопмапния а хора, а по-скоро за въздушен превоз на добитък!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал