С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 авг 2015, 19:13, 21551 прочитания

Милионна инвестиция за млада компания с български основател

Leanplum на Момчил Кюркчиев и Андрю Фърст получи 11.6 млн. долара и ще отвори нов отдел за поддръжка в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Стартиращата компания Leanplum, в която съосновател е българинът Момчил Кюркчиев, получи финансиране от 11.6 млн. долара. Най-голямата част от сумата се дава от един от най-големите  фондове в Силициевата долина - Kleiner Perkins Caufield & Byers, но в новата инвестиция участва и досегашният акционер в Leanplum Shasta Ventures. Това е вторият път, в който инвеститор влага средства в дружеството. Общото финансиране дотук е 17.2 млн. долара.

Идея за тестване


Leanplum е създадена, след като основателите Момчил Кюркчиев и американецът Андрю Фърст напускат работата си в Google. Първоначалната основна дейност е предлагане на т.нар. А/В тестове, които позволяват на разработчиците на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по тях и реакцията на потребителите. Преди няколко месеца те обявиха и пускането на единствената по рода си услуга за оптимизация на мобилен маркетинг. Чрез нея разработчиците на мобилни приложения могат да изпращат персонални съобщения и известия на потребителите си, които са съобразени с предпочитанията и нуждите им. Това улеснява комуникацията между компаниите и клиентите им и прави използването на приложенията им по-интерактивно и лично. Сред големите клиенти на Leanplum са британската верига супермаркети Tesco, платформата за пътувания Expedia, StumbleUpon, SlideShare и Prezi.

Планът - поддръжка от София

"Като цяло новото финансиране е за укрепване и ускоряване на растежа ни. Ще използваме средствата основно за разрастване на продуктовия ни екип в САЩ и България", заяви Кюркчиев пред "Капитал Daily". В момента в компанията работят общо 33-ма служители. Основната дейност на Leanplum се извършва от централния им офис в Сан Франциско, но имат софтуерен екип в София, както и офис в Лондон, който се фокусира върху продажбите.



Плановете на фирмата са да удвои персонала си в САЩ и България. "Ще отворим и отдел за поддръжка от София", допълни Кюркчиев. Според него заради часовата разлика този офис ще е изключително удобен за обслужване на клиентите в Европа и Индия. В САЩ ще се търсят още служители в продажбите и маркетинга. Кюркчиев заяви, че в бъдеще очаква и следващи рундове на финансиране, тъй като според него това е най-добрият начин компанията да се разрасне. Той не разкри колко са приходите и какъв дял е придобил фондът. Но според предприемача оборотът на фирмата е скочил пет пъти през последната година.     

Според българския съосновател на Leanplum една от причините за финансирането от над 11 млн. долара е и фактът, че американският инвеститор Kleiner Perkins е повярвал в иновативния маркетинг, който предлага компанията. Тя се опитва да замести спам съобщенията към клиентите с персонализирани такива, които изцяло отговарят на нуждите им в дадения момент. 

История на компания за милиони

Момчил Кюркчиев завършва три бакалавърски степени в State University of New York – математика, информатика и изчислителни науки. Година преди края на образованието си обаче  решава да кандидатства за стаж в Google, където след редица интервюта и задачи е приет да прекара три месеца. Първият голям успех идва, когато през 2007 г. получава предложение за работа в интернет гиганта след завършване на образованието си. Там той отговаря за системната администрация на търсачката Google. Макар работата да е сигурна и престижна, младият програмист решава да преследва мечтата си и да създаде собствена компания. Колегата му Андрю Фърст споделя същите амбиции и двамата заедно вземат решението да напуснат Google, за да основат стартъпа Leanplum.

Първоначалната им идея е да предлагат A/B тестове за мобилни приложения – система, която не съществува до този момент. Двамата предприемачи са приети в инкубатора TechStars, където проектът им е отличен като един от най-перспективните. След усилена работа и подготовка те представят идеята си пред инвеститори и успяват да съберат финансиране от 800 хил. долара. Това слага началото на истински бизнес. Местят централния офис на компанията в Сан Франциско, започват да наемат служители и реализират първите си клиенти. През миналата година Кюркчиев и Фърст решават, че е време за нов рунд на по-голямо финансиране, т.нар. Series A инвестиции. Така фондът Shasta Ventures инвестира 4.8 млн. долара в Leanplum. С парите стартиращата компания отваря инженерен офис в София, наема още хора и цели да разшири дейността си, включвайки пълен набор от инструменти за маркетинг автоматизация на мобилните приложения. След успешното внедряване на услугата Leanplum успява да спечели и втория голям рунд (Series B) в размер на 11.6 млн. долара от Kleiner Perkins. "Фондът повярва в нас и заради добрата ни работа с Shasta Ventures", добави Кюркчиев.

Kleiner Perking инвестира основно в стартиращи и млади компании, като досегашните капиталовложения говорят сами за себе си. От основаването си през 1972 г. фондът е подкрепял компании като Google, Twitter, Amazon.com, AOL, Sun Microsystems, Symantec и много други.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания

Интервю с изпълнителния директор на компанията

19 ное 2019, 464 прочитания

"Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето "Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето

Групата отбелязва 20 години от приватизацията на ДЗУ АД, Стара Загора

18 ное 2019, 824 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Консорциум с "Трейс груп" е договорил ремонт по жп линията Пловдив - Бургас

Сдружението ще реновира релси, перони и гари между Стара Загора и Ямбол

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10