Apple Watch измества традиционните часовници в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple Watch измества традиционните часовници в САЩ

Apple Watch измества традиционните часовници в САЩ

Продажбите на обикновени часовници отбелязват най-силния си спад от 2008 г.

3956 прочитания

© SERGEI KARPUKHIN


 Продажбите на часовници в САЩ отчитат най-големия си спад от седем години през юни, което се приема като първи сигнал, че "умният" часовник на Apple започва да се отразява на този пазар, пише Bloomberg.

През юни търговците в САЩ са продали традиционни часовници на стойност 375 млн. долара, което представлява 11% спад спрямо същия месец на 2014 г., показват данните на изследователската фирма NPD Group. Броят на продадените часовници се е свил с 14 на сто до 927 500 за месеца, което е най-големият спад от кризисната 2008 г. насам. "Apple Watch ще навлезе сериозно на този пазар. През първите няколко години това ще доведе до проблеми за търговците на луксозни часовници", отбелязва Фред Левин от NPD Group.

Пазарни тенденции

Според проучването най-застрашени са часовниците с цени под 1000 долара, тъй като клиентите в този пазарен сегмент са най-склонни да се ориентират към новите устройства на Apple. Часовниците от всички ценови диапазони отчитат спад през юни, като най-голямо свиване има в ценовия сегмент 100-149.99 долара. Apple Watch обаче не е единствената причина за спада. Търговците на дребно в страната предлагат все по-големи отстъпки за някои марки от средната ценова категория като Timex, Guess, Burberry и Tissot заради "пренасищане" на потребителите. Тези тенденции ще принудят производителите да се замислят сериозно над бизнеса си с краткосрочен аспект, отбелязва Левин.

Apple отказва да обяви броя на продадените "умни часовници", поради което анализаторите работят с предположения. През април технологичната компания представи три варианта на Apple Watch, чиито цени варират от 349 долара за базовия модел до 17 хил. за най-луксозния, украсен с 18-каратово злато. През второто тримесечие приходите на подразделението, произвеждащо часовниците са нараснали с 950 млн. долара спрямо първите три месеца на годината. Това означава, че при средна цена на Apple Watch от 499 долара са продадени поне 1.9 млн. бройки.

Швейцарски часовници

Някои анализатори очакват новия продукт на Apple да се отрази и на бизнеса с луксозни швейцарски часовници, чийто обем се оценява на 50 млрд. долара. Според някои експерти от сектора навлизането на "умните" часовници може да доведе до "ледена епоха" в индустрията с четиривековна история. Това няма да е прецедент за Apple, които в миналото промениха драстично сектори като продажбата на музика и телефони чрез пускането на пазара на иновативни продукти като iTunes и iPhone. Коментарите на някои производители като Swatch Group обаче представят друга гледна точка – навлизането на Apple на пазара не само не е заплаха, но в дългосрочен аспект може да го облагодетелства, тъй като ще създаде навици на носене на часовник сред младите хора.

 Продажбите на часовници в САЩ отчитат най-големия си спад от седем години през юни, което се приема като първи сигнал, че "умният" часовник на Apple започва да се отразява на този пазар, пише Bloomberg.

През юни търговците в САЩ са продали традиционни часовници на стойност 375 млн. долара, което представлява 11% спад спрямо същия месец на 2014 г., показват данните на изследователската фирма NPD Group. Броят на продадените часовници се е свил с 14 на сто до 927 500 за месеца, което е най-големият спад от кризисната 2008 г. насам. "Apple Watch ще навлезе сериозно на този пазар. През първите няколко години това ще доведе до проблеми за търговците на луксозни часовници", отбелязва Фред Левин от NPD Group.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK