"България ер" едва ли ще пусне полетите си до Китай
Авиокомпанията не е стартирала полетите в предвидения срок и може да загуби правото, дадено й от държавата


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Авиокомпанията "България ер" едва ли ще пусне полети до Китай, както беше обявено през есента на миналата година. Пред "Капитал" от Министерството на транспорта съобщиха, че е в ход процедура по отмяна на решението на Министерския съвет от 19 септември 2014 г., с което въздушният превозвач беше определен да експлоатира международните въздушни линии между България и Китай, договорени със спогодба.
Причината е, че в нормативно установения срок, който е шест месеца от момента на назначаването на превозвача, той е длъжен да започне експлоатация на линията. Авиокомпанията не е заявила намеренията си да започне да експлоатира въпросната редовна линия, като не е посочила и причините, поради които не се възползва от предоставените й от държавата права, обясниха още от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Какво означава "ер"?
Публикувано през m.capital.bg
Звучи като след 2-3 години да имаме 'Уиз Еър - национален превозвач" :)
Че то за Китай имаме ли толкова човекопоток, че да се избие линията?
А иначе всякакви сравнения с нискотарифни (не знам защо Икономедия толкова си обичат Уиз) са нелепи.
България Ер си е идеална - много съм доволен и от цени, и от дестинации, и от условия - за цени, не много по-високи от нискотарифните, си летиш в нови самолети, с багаж, до централните летища.
До коментар [#3] от "Максим Александров":
А доволен ли си да покриваш 50 милиона неплатени летищни такси с данъците си или да търпиш неудобствата от тяхната липса в хазната? Община София ми отговаря от 15 години, че в бюджета липсват нужните 2,5 милиона лева, за да се ремонтира тротоарите в долната част на "Лозенец". А с 50 милиона жителите на поне 10 софийски квартала ще престанат да ритат парчеляци натрошени плочки и да се тюхкат, че сме бедна държава, прави са от "райсъвета" - цели 2 милиона откъде ти, управия не се задва...
"летището не може да си събере" - не може, или не иска?
Аз не разбрах, някой иска да хвърчи към Китай ли? Като няма пътници, няма да има редовни полети. Въпрос на бизнес.
"едва ли" - не е особено подходящо за заглавие, още по-малко да се пише статия на базата на предположения. Като имате пълна информация тогава пишете. Според мен няма да изпуснат възможността да летят до Китай, но е и факт, че подобна линия едва ли ще се ползва от много пътници. И все пак колкото повече линии от България до различни точки на света, толкова по-добре.
Със сигурност ще се намерят пътници за самолета до Китай. Това е бездънна яма. Обаче ТИМ явно нямат началния капитал. От числата се вижда, че затъват и има може би вече кроят фалита на България въздух. Типична измамническа схема.
До коментар [#8] от "kykyyy":
Ако е печеливша ще я пуснат, това е. Не е нужно да си гений, да се сетиш. И стига с тия спекулации, че като почнат разни хора да говорят за измамнически схеми, при това на базата на съшити с бели конци клюки. Още в повече в сайт, който уж е за сериозни хора.
100% ще я пуснат, няма начин да изтърват такава възможност, но тези неща не стават бързо и безпроблемно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.