🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"България ер" едва ли ще пусне полетите си до Китай

Авиокомпанията не е стартирала полетите в предвидения срок и може да загуби правото, дадено й от държавата

Превозвачите имат шестмесечен срок от решението на правителството да започнат експлоатация на линията, за която са кандидатствали.
Превозвачите имат шестмесечен срок от решението на правителството да започнат експлоатация на линията, за която са кандидатствали.
Превозвачите имат шестмесечен срок от решението на правителството да започнат експлоатация на линията, за която са кандидатствали.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Превозвачите имат шестмесечен срок от решението на правителството да започнат експлоатация на линията, за която са кандидатствали.    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Авиокомпанията "България ер" едва ли ще пусне полети до Китай, както беше обявено през есента на миналата година. Пред "Капитал" от Министерството на транспорта съобщиха, че е в ход процедура по отмяна на решението на Министерския съвет от 19 септември 2014 г., с което въздушният превозвач беше определен да експлоатира международните въздушни линии между България и Китай, договорени със спогодба.

Причината е, че в нормативно установения срок, който е шест месеца от момента на назначаването на превозвача, той е длъжен да започне експлоатация на линията. Авиокомпанията не е заявила намеренията си да започне да експлоатира въпросната редовна линия, като не е посочила и причините, поради които не се възползва от предоставените й от държавата права, обясниха още от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 21
    • + 11

    Какво означава "ер"?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    sasvirco avatar :-|
    sasvirco
    • - 16
    • + 17

    Звучи като след 2-3 години да имаме 'Уиз Еър - национален превозвач" :)

    Нередност?
  • 3
    maximxx avatar :-?
    Максо
    • - 22
    • + 28

    Че то за Китай имаме ли толкова човекопоток, че да се избие линията?
    А иначе всякакви сравнения с нискотарифни (не знам защо Икономедия толкова си обичат Уиз) са нелепи.
    България Ер си е идеална - много съм доволен и от цени, и от дестинации, и от условия - за цени, не много по-високи от нискотарифните, си летиш в нови самолети, с багаж, до централните летища.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 15
    • + 30

    До коментар [#3] от "Максим Александров":

    А доволен ли си да покриваш 50 милиона неплатени летищни такси с данъците си или да търпиш неудобствата от тяхната липса в хазната? Община София ми отговаря от 15 години, че в бюджета липсват нужните 2,5 милиона лева, за да се ремонтира тротоарите в долната част на "Лозенец". А с 50 милиона жителите на поне 10 софийски квартала ще престанат да ритат парчеляци натрошени плочки и да се тюхкат, че сме бедна държава, прави са от "райсъвета" - цели 2 милиона откъде ти, управия не се задва...

    Нередност?
  • 5
    tzm41313897 avatar :-?
    Mark Twain
    • - 5
    • + 30

    "летището не може да си събере" - не може, или не иска?

    Нередност?
  • 6
    mndovrmttr avatar :-|
    Rob Roy
    • + 11

    Аз не разбрах, някой иска да хвърчи към Китай ли? Като няма пътници, няма да има редовни полети. Въпрос на бизнес.

    Нередност?
  • 7
    tatamata avatar :-|
    Tata Mata
    • - 4
    • + 15

    "едва ли" - не е особено подходящо за заглавие, още по-малко да се пише статия на базата на предположения. Като имате пълна информация тогава пишете. Според мен няма да изпуснат възможността да летят до Китай, но е и факт, че подобна линия едва ли ще се ползва от много пътници. И все пак колкото повече линии от България до различни точки на света, толкова по-добре.

    Нередност?
  • 8
    kykyyy avatar :-|
    kykyyy
    • - 9
    • + 18

    Със сигурност ще се намерят пътници за самолета до Китай. Това е бездънна яма. Обаче ТИМ явно нямат началния капитал. От числата се вижда, че затъват и има може би вече кроят фалита на България въздух. Типична измамническа схема.

    Нередност?
  • 9
    mndovrmttr avatar :-|
    Rob Roy
    • - 4
    • + 9

    До коментар [#8] от "kykyyy":

    Ако е печеливша ще я пуснат, това е. Не е нужно да си гений, да се сетиш. И стига с тия спекулации, че като почнат разни хора да говорят за измамнически схеми, при това на базата на съшити с бели конци клюки. Още в повече в сайт, който уж е за сериозни хора.

    Нередност?
  • 10
    filip_kostov81 avatar :-|
    felipeeee
    • - 7
    • + 4

    100% ще я пуснат, няма начин да изтърват такава възможност, но тези неща не стават бързо и безпроблемно.

    Нередност?
Нов коментар