Резултатите на летище София се подобряват привидно

Броят на пътниците и печалбата се увеличават, но големите вземания и бъдещи разходи остават

Резултатите на "Летище София" за изминалото финансово полугодие и за пътникопотока през юли са почти оптимистични. В периода януари - юни приходите на държавната компания са се увеличили с 12.4%, а печалбата - с цели 57.5% спрямо същия период за изминалата година. Възходяща е равносметката и за пътниците, които са с 4.1% повече от първото полугодие на 2014 г.

Оптимизмът обаче е привиден. Големият ръст на печалбата се дължи на ниската й база. За януари - юни 2014 г. тя е била едва 1.8 млн. лв., а година по-късно е 2.8 млн. лв. Пари, които едва ли ще бъдат достатъчни за решаването на по-дългосрочните проблеми на столичната аерогара - огромни несъбрани вземания, потънали пари в КТБ и предстоящ разход от 42 млн. долара по делото с МАК/АДМАК (съвместна компания на Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi & Sons и Admak General Contracting Company) за строителството на новата пистa.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


8 коментара
  • 1
    pavelski avatar :-|
    pavelski

    Да вземат и Терминал 1 да реновират и метро да пуснат до там.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    До коментар [#1] от "pavelski":

    Аз също отдавна говоря за това, но мисля че нови инвестиции в летището могат да бъдат направени само от голям частен концесионер (международен летищен оператор с опит), който да развие и обнови базата.

    Държавата дотук като стопанин на Летище София е натрупала толкова дългове, че нови инвестиции (с държавни или европейски пари) са немислими.

  • 3
    virgin avatar :-|
    Virgin

    Не знаех за съществуването на аниокомпания Swizz.
    Относно концесионирането - против начинът по който се прави в България. Хърватите дадоха - летището в Загреб на концесия, но с ясно виждане какво да се прави от концесионера и със залегнали в договора ясни условия. Новият им терминал ще е за образец. Не много по-различно и при подценяваните от нас Албания, Косово и Македония.
    А тимаджиите преди да искат да лапнат и Летище София, да вземат най-напред да си платят дълговете!!! 50 милиона не са малко пари и може би говорим за вид държавна помощ за авиокомпанията им или за скрит фалит.

  • 4
    maximxx avatar :-|
    Максим

    До коментар [#3] от "Richard":

    Тия разсъждения за скрити фалити не знам откъде ти дойдоха. Компанията цъфти - нови самолети, прекрасни летища във Варна и Бургас... Най-вероятно имат вътрешен спор с летище София, което като познавам мениджмънта (типични соц номенклатурни синекурци), не ме учудва.

  • 5
    virgin avatar :-|
    Virgin

    До коментар [#4] от "Максим Александров":

    Нови самолети?
    Аз гледам че изкараха от нафталина 20 годишните им Boeing 737 и BAe-146. Без да им се е разширила мрежата. А аирбусите явно не ги използват оптимално.
    Тимаджии

  • 6
    maximxx avatar :-|
    Максим

    Ами има доста Ембраеръри на по под години, примерно. А Еърбъсите и Боингите са не по-лоши от тези на Луфтханза.

    Но да не сме голосновни, виж си сам тук: http://www.airfleets.net/ageflotte/Bulgaria%20Air.htm

    Както се вижда, Бг Еър има по-млад флот от Бритиш и Луфтханза...
    Много са ми любими такива вечни недоволници като теб, които дори и като нещо хубаво се случва в България, пак от зор да се докажат колко са отворени само хленчат и мрънкат :)

  • 7
    maximxx avatar :-|
    Максим

    Сори на по под 5 години исках да пиша за Ембраерите на Бг Еър, но нещо съм го изпуснал.
    В тази насока, Икономедия, айде да помислим нещо за възможност на редакция на коментар...

  • 8
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov

    На вниманието на М. Александров за състоянието на България Еър: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/09/21/2145026_vuzdushni_pechalbi/


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход