В търсене на верния курс

Lufthansa копира евтините авиолинии и въвежда допълнителна тарифа за багаж

Ако ви е омръзнало от летните жеги и ви е домъчняло за зимата, може да се замислите за една миниваканция в някой предколеден град в Европа. За началото на декември на страницата на Austrian Airlines (AUA) в интернет все още може да си купите приемливи билети от 150 евро в двете посоки. Но внимание! В тази цена не е включен багажът.

Като дъщерна компания на германския превозвач Lufthansa AUA има нови тарифи, които влизат в сила за полетите от началото на октомври, но могат да се купят и сега. Наскоро на специална пресконференция изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор обяви новата политика в ценообразуването, която трябва да направи компанията по-конкурентоспособна спрямо евтините авиолинии, а германските медии обявиха начинанието като революционна промяна за Lufthansa, каквато не се е случвала от години. Едни побързаха да я оприличат на low-cost компаниите, други заявиха, че Германия има нужда от горд авиопревозвач.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fonche avatar :-|
    Иван
    • - 1
    • + 5

    От известно време ВА предлагат подобно тарифиране. Но това далеч не ги прави конкурентни по цена на low cost компаниите. Хубавото е че традиционните компании променят модела. От това може най-много да спечели потребителя.

    Нередност?
  • 2
    the_shadow avatar :-?
    The Shadow
    • + 12

    Според мен идеята на Луфтханза е отлична.
    Всъщност нищо съществено не се променя по стандартните тарифи, просто се добавя опцията ако си само с лек ръчен багаж да платиш по-малко. Примерно отиваш културно за един уикенд някъде и не мъкнеш като някои странни хорица половината си покъщнина в пет куфара, а си само с малка чанта или раница кабинен багаж. Защо тогава да плащаш същата цена като ония, които товарят самолета с тонове партакеши?
    А щом и синдикатите са против, значи идеята определено е правилна.

    Нередност?
  • 3
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • + 5

    До коментар [#2] от "The Shadow":
    Донякъде може да е, но според мен не са домислили нещата - може и 1/3 от хората да пътуват с кабинен багаж само, но немалко пъти това са обемисти куфари, дето едвам ги натъпкват. А като тарифата включва само раница, както е при лоу-костовете, въпросните влизат в горната тарифа.

    Нередност?
  • 4
    the_incumbent avatar :-?
    The Incumbent
    • + 5

    До коментар [#3] от "rainbou1":

    Ръчният багаж на LH има ограничение от 8 кг, затова няма да ги тъпчат много. :-)

    Нередност?
  • 6
    drumbass avatar :-|
    drumbass
    • - 3

    До коментар [#2] от "The Shadow":

    Всъщност не е така, както рекламата го изкарва. Реално цената се увеличи, понеже актуалната досега цена отиде към класа без багаж. Така че трябва да се добавят още 40 евро!! При цена от 150 евро, това си е почти 30% увеличение.

    Последното подобно увеличение беше преди няколко години, когато благодарение на вялият интерес от страна на ТИМ и пренасочването на Флай Ники от новия им собственик, австрийците монополизираха въпросната линия и за една нощ цената скочи от 100 на 140евро.

    Да не говорим, че в момента горивото е на супер ниски цени.

    Та дотук с "ниските цени" на Луфтханза.

    Нередност?
Нов коментар

Вход