С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 авг 2015, 15:09, 6359 прочитания

Coca-Cola Hellenic с 32% ръст на печалбата през първото полугодие

Спадът на продажбите в Русия е компенсиран от ръст в Украйна, Румъния и Нигерия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
125.2
млн. долара е била чистата печалба за януари - юни, при 95.1 млн. година по-рано.

1%
са намалели приходите от продажби през първото полугодие и са достигнали 3.2 млрд. евро.
Нетната печалба на гръцката Coca-Cola Hellenic Bottling Company през първото полугодие се е повишила с близо 32% в сравнение със същия период на миналата година. От януари до юни втората най-голяма компания в света, бутилираща продукти на Coca-Cola, е спечелила 125.2 млн. долара, след като продажбите в Гърция (където е базирана) се покачиха леко въпреки икономическите проблеми в страната. Оперативната печалба също е нараснала - с 21.3% до 199 млн. евро, при 164 млн. година по-рано, съобщава Financial Times.

Спадът в Русия продължава

Продажбите в Нигерия, Украйна и Румъния са нараснали достатъчно, за да компенсират спада на най-големия пазар на компанията - Русия. Приходите от продажби в Русия са намалели с "малко едноцифрено число", отбелязват от компанията, която развива успешен бизнес и в България.
"Ние не виждаме промяна във външната среда (в Русия)", заяви Димитрис Лоис, главен изпълнителен директор, като добави, че фокус на компанията в страната е пуснатата наскоро марка сок "Моя семья" и Coca-Cola Zero, която започна да се продава в Русия в края на май.


Заради неблагоприятните валутни изменения общите приходи на групата са намалели през първото полугодие с 1% до 3.2 млрд. евро. Това става, въпреки че компанията е увеличила физическия обем на продажбите от 3.8% на годишна база, който е най-големият от три години, посочват от Credit Suisse.

През първото полугодие соковете са реализирали най-големите продажби по обеми - увеличение с 18%, в сравнение с година по-рано. Най-силното е било представянето на този сегмент в Русия, където продажбите на сока "Моя семья" са осигурили половината от ръста зад граница.

"Ние имаме много балансиран портфейл на развиващите се и развитите пазари, който според нас е идеален", смята изпълнителният директор на компанията. Лоис уточнява, че първият приоритет остава "да се върнем  към двуцифрените маржове отпреди финансовата криза". Той не изключва разширяване на Coca-Cola Hellenic на нови пазари, ако компанията открие потенциални възможности за растеж.



Компанията също така обяви, че ще изкупи обратно до 3 млн. свои обикновени акции, което е 0.8% от капитала, за да "неутрализира разводняването на капитала заради минали и бъдещи емисии на акции по силата на политиката по възнаграждения".

Консолидация

Coca-Cola наскоро призовава бутилиращите компании към консолидация в опит да увеличи ефективността в отговор на променящите се потребителски вкусове. В началото на август три от компаниите, занимаващи се с бутилиране на продуктите на Coca-Cola за Европа, обявиха, че ще се слеят, създавайки бизнес с годишни приходи от близо 13 млрд. долара. Coca-Cola Enterprises, която бутилира продуктите на Coca-Cola в голяма част от Западна Европа, постигна тристранно споразумение за сливане с испанската Coca-Cola Iberian Partners и германската Coca-Cola Erfrischungsgetränke. Обединената компания ще развива дейност в 13 държави от континента и ще е най-голямата сред независимите фирми за бутилиране на продукти на Coca-Cola. Приходите на трите фирми през миналата година възлизат на общо 12.6 млрд. долара, а оперативната печалба – на общо 2.1 млрд. долара.

Гръцкият франчайзър развива бизнес и в България. В резултатите на групата няма конкретни данни за представянето й в страната, като само е отбелязано, че България влиза в секцията на развиващите се пазари. "Кока кола хеленик ботълинг къмпани България" има сериозно присъствие на пазара на газирани безалкохолни напитки и сокове. Приходите на компанията през 2014 г. са били 305 млн. лв., а печалбата - 51.932 млн. За сравнение - година по-рано постъпленията са били 312.255 млн. лв., а печалбата - 47.185 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 336 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 343 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
НЕК рестартира проекта за язовир "Яденица"

Компанията обяви втора обществена поръчка за доизграждане на съоръжението

Още от Капитал
Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10