Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 19 авг 2015, 19:03, 5059 прочитания

Антиконтрабанда по никое време

"Булгартабак" започва втора поредна кампания срещу контрабандата. Първата струваше над 1 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 17 август "Булгартабак" започна втората си поредна кампания за борба с контрабандните цигари. Както и първата, която беше през месеците януари и февруари, и тази е с подкрепата на Министерството на финансите, Агенция "Митници" и асоциациите на тютюнопроизводителите.

Всъщност дебютът беше направен през декември 2014 г. Тогава в тандем бяха четирите мултинационални цигарени концерна, които работят в България, и "Булгартабак". Бюджетът на кампанията беше 100 хил. лв. и тя беше позиционирана предимно на билбордове. Още преди края й обаче "Булгартабак" започна своя собствена кампания с подкрепата на институциите. По данни на "Би медия консултант" бюджетът й само за телевизия и печатни медии без билбордове е бил общо 1.069 млн. лв. на база официално действащи рекламни тарифи на съответните медии - бруто, без отчитане на отстъпки.


Етичната комисия на Националния съвет по саморегулация препоръча на "Булгартабак" да спре кампанията. Група граждани подадоха жалби, в които изтъкваха, че посланията представляват откровена реклама на цигари, подтикват към тютюнопушене и освен това правят лъжливи внушения, че от покупката на цигари с бандерол зависи броят на децата и дали са високи пенсиите на възрастните хора.

За разлика от предишния път сега кампанията не обяснява, че ако се пуши контрабанда, няма да има пари за детски градини и пенсии. Фокусът вече е върху "възможностите, които стоят пред обществото, и
всички хубави неща, свързани с по-добрата инфраструктура в страната". Т.е. в момента акцентът е, че ако се пушат повече цигари с бандерол, ще има пари за повече магистрали, "селото на баба" и по-чисти реки.

Рекламата на цигари по закон е разрешена само на билбордове и в местата за продажба, но кампанията на цигарената компания се отпечатва в масовите издания и се излъчва в праймтайма на телевизиите.

От "Булгартабак" не отговориха на въпросите какъв е бил ефектът от първата кампания и каква е причината да започват втора, нито колко струва тя. От прессъобщението на интернет страницата на холдинга става ясно единствено, че мотивът е борба с контрабандата.



Моментът е избран странно. За първи път от години легалният цигарен пазар бележи ръст от 9% на база полугодие, а само от началото на годината до юни ръстът е 5%. В бранша смятат, че причина за това е назначената митническа охрана на производствата на цигарените фабрики, произвеждащи в България - те са собственост на "Булгартабак" и "КТ интернешънъл" (доскоро "Кингс табако"). Митничарите обаче бяха изтеглени през месец май.

В същото време премиерът Бойко Борисов неколкократно обяви, че от началото на годината заради битката с контрабандата правителството е постигнало 1 млрд. лв. увеличение на събираемостта на акцизите. Според Центъра за изследване на демокрацията годишно размерът на нелегалния пазар на цигари е около 350 млн. лв.

Така излиза, че в предизборен период част от медиите получават финансова инжекция от около 1 млн. лв., ако се приеме, че бюджетът на кампанията е сходен с този от началото на годината, за вече обявен за преборен от правителството проблем.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12110 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1772 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Марк Зукърбърг показа част от дрона за интернет достъп Aquila

Рамката на машината, която ще се задвижва със слънчева енергия, е изработена от карбонови нишки, което прави цялата конструкция изключително лека

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10