Марк Зукърбърг показа част от дрона за интернет достъп Aquila
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Марк Зукърбърг показа част от дрона за интернет достъп Aquila

facebook.com

Марк Зукърбърг показа част от дрона за интернет достъп Aquila

Рамката на машината, която ще се задвижва със слънчева енергия, е изработена от карбонови нишки, което прави цялата конструкция изключително лека

5630 прочитания

facebook.com

© facebook.com


След като в края на юли Facebook обяви, че е приключила работата по създаването на първия си дрон за разпространение на интернет връзка над отдалечени райони, Марк Зукърбърг показа и част от него. В личния си профил в социалната мрежа той публикува снимка с едно от витлата на машината, която е кръстена с латинската дума за орел.

Карбонова конструкция

"Създаването на Aquila изискваше разрешаването на множество инженерни предизвикателства. За да проектираме самолет, който може да лети на височина 60 000 фута, като понякога остава във въздуха с месеци, трябваше да го направим изключително лек и ефективен", пише Зукърбърг. "Ето защо изработихме рамката от карбонови нишки, които са по-здрави от стоманата, но са много леки. Aquila има размаха на крилете на Boeing 737, но тежи по-малко от автомобил", допълва той.

Витлото на дрона, което създателят на Facebook демонстрира, също е изработено от карбонови нишки. "То е оптимизирано за преобразуването на електрическата енергия от батериите ни в полет на височини, които са близо два пъти по-големи от тези, на които летят пътническите самолети", обяснява Зукърбърг.

Интернет за всички

Миналия месец Facebook разкри част техническите детайли около дрона, който ще е част от започнатия през 2013 г. с подкрепата на Facebook проект Internet.org за осигуряване на достъп до глобалната мрежа в райони, които са изолирани поради географски, физически или политически причини и в които живее около 10% от световното население. За момента е завършено изграждането на един от дроновете в пълен размер, както и на няколко десетократно умалени модела, които ще се използват за тестови цели. Плановете са тестовете да започнат до септември.

Aquila е покрит със соларни панели, разположени на гърба и горната част на крилата, които ще генерират необходимата за летенето енергия. Всеки един дрон от бъдещата флотилия от около 1000 машини, която Facebook смята да изгради, ще тежи 400 кг и има формата на V-образно летящо крило. От компанията посочват, че размахът на крилете е сравним с този на самолетите Boeing 737 – т.е. между 28 и 36 метра.

Машините ще летят на височини между 18 и 24 км, което е доста над обичайната височина от 12 км, на която летят гражданските самолети. Дроновете ще могат да престояват във въздуха до 90 дни, като ще комуникират помежду си с лазерна система, така че да се гарантира равномерното покритие на интернет достъп над целия регион, над който летят. Всеки един от безпилотните самолети ще може да осигурява интернет свързаност в радиус от 80 км.

Издигането им във въздуха ще става посредством балони, които ще ги вдигат до височина от около 30-на км, след което ще ги "освобождават" и ще ги оставят самостоятелно да влязат в маршрутите си. През деня самолетите ще се издигат до максималната си височина, а през нощта ще използват минимална енергия за летенето си, докато батериите не се зареждат, и ще се спускат до височина от 18 км.

Идеята на Facebook е да си сътрудничи в оперирането на дроновете с местни телекоми и правителства, така че да няма проблеми при използването им.

След като в края на юли Facebook обяви, че е приключила работата по създаването на първия си дрон за разпространение на интернет връзка над отдалечени райони, Марк Зукърбърг показа и част от него. В личния си профил в социалната мрежа той публикува снимка с едно от витлата на машината, която е кръстена с латинската дума за орел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK