След като в края на юли Facebook обяви, че е приключила работата по създаването на първия си дрон за разпространение на интернет връзка над отдалечени райони, Марк Зукърбърг показа и част от него. В личния си профил в социалната мрежа той публикува снимка с едно от витлата на машината, която е кръстена с латинската дума за орел.
Карбонова конструкция
"Създаването на Aquila изискваше разрешаването на множество инженерни предизвикателства. За да проектираме самолет, който може да лети на височина 60 000 фута, като понякога остава във въздуха с месеци, трябваше да го направим изключително лек и ефективен", пише Зукърбърг. "Ето защо изработихме рамката от карбонови нишки, които са по-здрави от стоманата, но са много леки. Aquila има размаха на крилете на Boeing 737, но тежи по-малко от автомобил", допълва той.
Витлото на дрона, което създателят на Facebook демонстрира, също е изработено от карбонови нишки. "То е оптимизирано за преобразуването на електрическата енергия от батериите ни в полет на височини, които са близо два пъти по-големи от тези, на които летят пътническите самолети", обяснява Зукърбърг.
Интернет за всички
Миналия месец Facebook разкри част техническите детайли около дрона, който ще е част от започнатия през 2013 г. с подкрепата на Facebook проект Internet.org за осигуряване на достъп до глобалната мрежа в райони, които са изолирани поради географски, физически или политически причини и в които живее около 10% от световното население. За момента е завършено изграждането на един от дроновете в пълен размер, както и на няколко десетократно умалени модела, които ще се използват за тестови цели. Плановете са тестовете да започнат до септември.
Aquila е покрит със соларни панели, разположени на гърба и горната част на крилата, които ще генерират необходимата за летенето енергия. Всеки един дрон от бъдещата флотилия от около 1000 машини, която Facebook смята да изгради, ще тежи 400 кг и има формата на V-образно летящо крило. От компанията посочват, че размахът на крилете е сравним с този на самолетите Boeing 737 – т.е. между 28 и 36 метра.
Машините ще летят на височини между 18 и 24 км, което е доста над обичайната височина от 12 км, на която летят гражданските самолети. Дроновете ще могат да престояват във въздуха до 90 дни, като ще комуникират помежду си с лазерна система, така че да се гарантира равномерното покритие на интернет достъп над целия регион, над който летят. Всеки един от безпилотните самолети ще може да осигурява интернет свързаност в радиус от 80 км.
Издигането им във въздуха ще става посредством балони, които ще ги вдигат до височина от около 30-на км, след което ще ги "освобождават" и ще ги оставят самостоятелно да влязат в маршрутите си. През деня самолетите ще се издигат до максималната си височина, а през нощта ще използват минимална енергия за летенето си, докато батериите не се зареждат, и ще се спускат до височина от 18 км.
Идеята на Facebook е да си сътрудничи в оперирането на дроновете с местни телекоми и правителства, така че да няма проблеми при използването им.
След като в края на юли Facebook обяви, че е приключила работата по създаването на първия си дрон за разпространение на интернет връзка над отдалечени райони, Марк Зукърбърг показа и част от него. В личния си профил в социалната мрежа той публикува снимка с едно от витлата на машината, която е кръстена с латинската дума за орел.
1 коментар
Много яко! :)