И най-големият мол е...

Канибализмът на търговските центрове потисна приходите на целия пазар

Столичният The Mall е най-голям като общи приходи за 2014 г.
Столичният The Mall е най-голям като общи приходи за 2014 г.
Столичният The Mall е най-голям като общи приходи за 2014 г.    ©  Надежда Чипева
Столичният The Mall е най-голям като общи приходи за 2014 г.    ©  Надежда Чипева

Още по-голям, още по-блестящ, по-атрактивен, по-разнообразен, по-агресивен. Доскоро всеки следващ мол в София се стремеше да надскочи другите и бързо да ги надмине по клиентела. И така - докато се появи следващият, и следващият. Големите търговски центрове поглъщаха потребителското търсене от малките магазини по пазарите, от бутиците по търговските улици и, разбира се, един от друг.

Девет години след старта на това надбягване резултатите са налице - вълната на моловете спря да се надига, нови проекти (ако изключим замразения строеж на "Плаза Уест" в "Люлин") не се появяват, а вече работещите нямат друг избор, освен да продължат да канибализират собствения си пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове