С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2015, 12:24, 22668 прочитания

Конкуренти в къщата на Airbnb

Най-известната платформа за отдаване на жилища под наем вече далеч не е единствена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Intercontinental Hotel Group има повече хотелски стаи от всяка друга компания по света. Това съобщава гордо корпоративната страница на IHG в интернет. Разделени в девет марки, повече от 674 хил. стаи посрещат своите гости навсякъде по света. Не случайно Intercontinental е обявена за лидер в хотелиерския бизнес.

Airbnb вече има над 1.5 млн. оферти на страницата си.


От няколко години, откакто се зароди феноменът "икономика на споделянето" (Sharing Economy) и по неговия модел се появили стотици нови бизнеси, животът на традиционните компании не е същият. Според определението за Sharing Economy собствениците на неизползвани ресурси ги предоставят на други, които имат нужда от тях. За да се случи това, трябва да има технологични предпоставки – най-често онлайн платформа, през която индивидите се свързват.

Благодарение на този модел милиони хора започнаха да си разменят предмети, услуги, информация, знания, а притежаването на нещата стана излишно. Вече не е необходимо да си купиш кола, след като можеш да си наемеш car2go за няколко часа. Не трябва да се возиш на такси, а може да повикаш Uber. Не е нужно да си на постоянна работа, когато можеш да си намериш почасово занимание през TaskRabbit. Не е задължително да се обаждаш на туроператор, за да ти организира почивката, а може да си намериш интересното за теб занимание през GetYourGuidе. Защо трябва да спиш в хотел, като има Airbnb? И стотици други подобни.

Airbnb е един от символите на новото поколение бизнес модели – икономиката на споделянето. Но в туризма далеч не е единствената платформа, през която може да намирате и отдавате жилища. През последните години десетки други модели запълниха онлайн пространството, като много от тях се специализират и профилират, привличайки все повече нови потребители.



Европейският отговор на Airbnb

Три години след като Airbnb започна да развива мрежата си през 2008, в Европа се появиха няколко платформи, които работят на подобен принцип. От техните сайтове потребителите могат да намеря свободно жилище във всевъзможни точки на света или пък могат да отдадат собственото си. Условието е да се регистрират, да имат своя реален профил и при всяка резервация да платят процент на платформата. Профилът на потребителите е отворен и всеки, който е бил гост или домакин, може да получава коментари от хора, с които се е срещал. Това писане на ревюта позволява на следващите потребители да придобият представа за хората и съответно за мястото, което искат да наемат.
Една от най-известните платформи в Европа е 9flats.com. Създаден през 2011 г. в Берлин, днес сайтът предлага над 250 хил. жилища под наем в 140 държави по света. От компанията не казват колко нощувки до момента са направени през тях, но обявиха пред "Капитал", че през 2014 г. са имали ръст от 150% спрямо предходната година.

За разлика от Airbnb, където около 40% от предложените жилища не са самостоятелни, по-голямата част от офертите на 9flats.com са за апартаменти или къщи, които не трябва да се поделят с друг. Основната потребителска група на платформата са хора на възраст между 30 и 55 години - семейства, двойки или бизнес гости.

"На пътуващите им е омръзнало от надценените стандартни хотели. Те не искат да прекарат ваканцията си в 16 кв.м. Модерният турист иска да има апартамент за същите пари. Това именно предлага 9flats – повече място за пътуващите", коментира пред "Капитал" Роман Бах – представител на компанията.

Подобно е мнението и на Лииза Хупертц, която е представител на
Wimdu.com – друга известна платформа в Европа. "Интересът към услугите като нашата расте паралелно с недоволството на клиентите от класическите хотели, които се предлагат на прекалено висока цена. В тях липсва и личното отношение. Гостите предпочитат да отсядат в автентични места и да плащат по-малко пари", каза още тя.

Откакто е създадена през 2011 г., Wimdu всяка година отбелязва ръст на резервациите между 50 и 100%, разказа Лииза Хупертц. В момента през платформата се отдават над 300 хил. жилища в 150 държави. Само пред миналата година реалните нощувки през Wimdu са 1.6 млн., а от създаването досега – над 5 млн.

Платформата е предпочитана най-вече от семейства за тяхната градска ваканция. По този начин те си спестяват наемането на няколко стаи в хотел, което е не само доста по-скъпо, но и по-неудобно.
Wimdu се опитва да се отличи от останалите платформи по категорията на настаняването. Преди да станат част от мрежата, апартаментите минават през специална проверка, за да се види дали отговарят на определени стандарти за качество, като това става с посещения на място от представител на компанията. "По този начин на нашите клиенти им се гарантира качеството, което очакват. В същото време сме наполовина по-евтини от хотел", казва Хупертц.

Азиатският вариант на Airbnb пък се казва Roomorama. Част от стратегията на платформата е да предлага жилища от високата категория и да привлича освен всичко и бизнес посетителите. Създаден през 2009 г. в Сингапур, в момента сайтът има над 300 хил. оферти на 5 хил. локации по света. Гаранцията за качество отново идва от това, че представители на компанията или посещават сами жилищата, или работят с корпоративни клиенти, на които имат доверие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година

Най-силни са очакванията в минната индустрия, лидерът по региони отново е Варна

10 дек 2019, 425 прочитания

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1518 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И най-големият мол е...

Канибализмът на търговските центрове потисна приходите на целия пазар

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10