Чуждите автомобилни компании в Китай свиват производството
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чуждите автомобилни компании в Китай свиват производството

Reuters

Чуждите автомобилни компании в Китай свиват производството

Основната причина е забавянето на продажбите в страната

2473 прочитания

Reuters

© Reuters


6.6%

е намалял китайският автопазар през юли на годишна база.

Свиването на най-големия автомобилен пазар в света - този в Китай, кара компании като General Motors и Volkswagen за пръв път да намалят капацитета на заводите си в страната.

Глобалните автомобилни компании, които печелеха най-много от повишения интерес към луксозни стоки на китайските потребители, са на път да обявят спад в продажбите, пише Wall Street Journal. Въпреки че компаниите очакват в дългосрочен план възстановяване на пазара и растеж, свиването на производството навежда на мисълта, че браншът предусеща края на експлозивния ръст.

По-малък капацитет

Смесените предприятия за автомобили между местни компании и световните лидери отчитат спад на производството. За пръв път досега през първото полугодие 23-те по-значими джойнт венчъра са работили с натоварване под 100%. Средният производствен капацитет през периода е бил 94.3% при 107.4% година по-рано, показват данните на инвестиционната компания Sanford C. Bernstein.

Според Wall Street Journal предприятията могат отново да бъдат натоварени на максимален обем, ако търсенето се възстанови. При условие че продължат да работят с капацитети, близки до 100%, печалбите ще се задържат на високо ниво, но в случай че спаднат под 80%, автомобилостроителите са застрашени от сериозни загуби.  

SAIC General Motors, съвместно дружество на GM и най-големия производител на коли в Китай SAIC Motor Corp, е свило производството си с 2.4% през първото полугодие в сравнение със същия период на предходната година. Едно от съвместните предприятия на Volkswagen в Китай - FAW-Volkswagen Automobile Co, също е произвело 1.2% по-малко автомобили на годишна база. Една от мерките за справяне със ситуацията е намаляване на работните дни на персонала, става ясно от разкази на инженери в шанхайския завод на SAIC General Motors. Според тях от юли до края на годината служителите ще получават вместо два 10 дни месечен отпуск, което прави ситуацията да изглежда по-тежка от тази през финансовата криза от 2008 г.

Единствено изключение от очертаващите се тенденции по данни на Sanford C. Bernstein правят три компании, една от които е съвместният бизнес на Volkswagen и SAIC - дружеството е работило с повече от 100% от капацитетите си първите 6 месеца на годината. Ръководството на завода на SAIC GM пък твърди, че засега успява да запази производствените обеми в здравословни рамки.

Глобалните автопроизводители като GM, Volkswagen и BMW са чувствителни към забавящите се пазари на Китай, тъй като получават значителна част от приходите си от този пазар. Volkswagen и GM реализират по 35% от продажбите си на китайския пазар, а

една пета от автомобилите на BMW също са предназначени за него, показват данните на трите компании.

Данните за пазара в Китай показват, че през юли продажбите на автомобили са намалели за втори пореден месец, като спадът на годишна база е бил 6.6%. При вносните марки понижението е било 1.5%, като само година преди това ръстът е бил 4.8%. В сравнение с бума от двуцифрен ръст през предходните години настоящите числа са разочароващи.

Опит за реакция

От 2008 г. насам чуждите автомобилни компании са построили повече заводи в страната откъдето и да било досега, а сега намаляват смени, работни часове и правят отстъпки от цените в опит да отговорят адекватно на променилия се бизнес климат. Компании като Volkswagen и GM в момента свалят цените в опит да повишат продажбите. През второто тримесечие на 2015 г. продадените с намаление коли са над 10%, в сравнение със 7% година по-рано според данни на консултантите на Ways Consulting, които са специализирани в следенето на развитието в автомобилната индустрия.

6.6%

е намалял китайският автопазар през юли на годишна база.

Свиването на най-големия автомобилен пазар в света - този в Китай, кара компании като General Motors и Volkswagen за пръв път да намалят капацитета на заводите си в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK