Български стартъпи в топ 5 по предложения за Techstars Metro Accelerator

С акселератора Metro цели да предложи добавена стойност на клиентите си от хотелиерския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса

Български стартъпи в топ 5 по предложения за Techstars Metro Accelerator

Стартиращите компаниите кандидатстват с проекти в сферата на хотелиерския и хранителния бизнес

5182 прочитания

С акселератора Metro цели да предложи добавена стойност на клиентите си от хотелиерския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса

© Reuters


Стартъпи от България попадат в топ 5 по брой на подадените предложения към акселератора на Metro и Techstars (виж графика). Изпратените заявки за участие са няколкостотин и идват от 20 държави, обявиха от търговската верига. Стартиращите компании, които се съревновават за място в менторската програма, кандидатстват с проекти за дигитални приложения в сферата на хотелиерския и хранителния бизнес. Techstars Metro Accelerator ще избере 10 най-перспективни стартъпа, които ще преминат през различни обучения и ще им помогнат да развият бизнеса си. Програмата е тримесечна и ще започне на 12 октомври. Всеки екип ще получи и финансиране от над 120 хил. евро, а в края на акселераторската програма участниците ще имат възможност да представят проектите си на клиентите на Metro – независими предприемачи от хотелиерския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса (ХоРеКа). Финалният резултат от работата на старъпите ще бъде представен пред потенциални инвеститори през януари 2016 г. в Берлин.

Специализиран акселератор

Акселераторската програма на Metro и Techstars всъщност ще е първата, насочена само към хотелиерския и хранителния сектор. "Дигиталната трансформация вече навлиза във всички аспекти на живота и бизнеса. С помощта на дигиталните иноватори искаме да помогнем за успеха на нашите клиенти от ХоРеКа сектора", казва Олаф Кох, председател на управителния съвет на Metro, описвайки идеята на акселератора. "Забелязахме, че клиентите ни използват дигитални приложения в много ограничен обхват – или защото няма подходящи технологични решения за тях, или защото те не ги познават. С акселератора искаме да им предложим добавена стойност, за да бъдат много по-успешни в своя бизнес."

За да постигне целите на програмата, германската верига ще срещне основателите на 10-те избрани стартиращи компании със своите експерти в различни области - от бизнес управление и продажби до стратегическо планиране и финанси, като ще им предостави милионната си мрежа от клиенти. Американският акселератор Techstars пък от години финансира и помага на международни стартъп екипи в развитието на проектите им. До момента той е подпомогнал около 500 дружества в САЩ и Европа, като общата сума на инвестираните пари в тях е 1.2 млрд. долара.

Следващи стъпки

Експерти от 20-членно жури ще определят финалистите от няколкостотин получени предложения. "Предстои да разгледаме и оценим кандидатствалите стартъпи по критерии като опит и възможности на екипа, пазарна среда, развитие на компанията и приложимост на бизнес идеята", казва Роб Джонсън, изпълнителен директор на акелератора от страна на Techstars. Специален блог предлага възможност да се проследи работата на екипа на Techstars Metro Accelerator по време на фазата за селекция. Кандидатствалите компании и заинтересованите могат да проследят процеса на: blog.techstarsmetro.com.

Стартъпи от България попадат в топ 5 по брой на подадените предложения към акселератора на Metro и Techstars (виж графика). Изпратените заявки за участие са няколкостотин и идват от 20 държави, обявиха от търговската верига. Стартиращите компании, които се съревновават за място в менторската програма, кандидатстват с проекти за дигитални приложения в сферата на хотелиерския и хранителния бизнес. Techstars Metro Accelerator ще избере 10 най-перспективни стартъпа, които ще преминат през различни обучения и ще им помогнат да развият бизнеса си. Програмата е тримесечна и ще започне на 12 октомври. Всеки екип ще получи и финансиране от над 120 хил. евро, а в края на акселераторската програма участниците ще имат възможност да представят проектите си на клиентите на Metro – независими предприемачи от хотелиерския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса (ХоРеКа). Финалният резултат от работата на старъпите ще бъде представен пред потенциални инвеститори през януари 2016 г. в Берлин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал