С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 авг 2015, 17:15, 3826 прочитания

Корпоративен сезон: Разнопосочно полугодие за холдингите

Малко над половината групи имат спад на приходите и влошени финансови резултати в края на юни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата на "Софарма" е от тези с ръст на оборота и на печалбата, въпреки че индивидуалните продажби на фармацевтичния производител се понижиха.
Първата половина на тази година е била разнопосочна за холдинговите дружества на Българската фондова борса (БФБ), показват консолидираните им отчети. Малко над половината групи - 9 от 16-те в таблицата, завършват полугодието с по-слаб финансов резултат. Същото е и числото на холдингите, които отчитат по-ниски приходи за периода.

Фармация, търговия и химия


"Софарма" има ръст и на приходите, и на печалбата. За известно време продажбите й пострадаха покрай кризата в Украйна, но спадовете са компенсирани, става ясно от отчета на групата. В консолидираните данни влизат резултатите на общо 30 дъщерни дружества, сред които търговци и производители на лекарства, медицински консумативи, компании от Украйна, Беларус, прибалтийските държави, Полша, Сърбия и др. Само приходите на "Софарма" като фармацевтичен производител намаляха през първото полугодие с 16%. Причината беше 28% спад в износа, докато на вътрешния пазар оборотът се увеличи с 13% в сравнение с първото полугодие на миналата година.

При свързания със "Софарма" "Доверие обединен холдинг" лекото понижение на приходите идва с ръст в разходите. Така печалбата е намаляла до едва 96 хил. лв. В консолидираните резултати влизат производителите на фармацевтичното "Медика", "Доверие-Брико", което държи веригата "Мосю Бриколаж", "Хидроизомат" - производител на изолации и строителни материали, както и "Българско вино" - собственик на изба "Меди Валей".

При торовия завод "Неохим" продажбите и в България, и за износ са нараснали, като експортът се увеличава с 27%. От вътрешния пазар оборотът е нагоре с 16%, като той носи по-голяма част от приходите, но ако се запази тенденцията, скоро ще бъдат изравнени с износа.



Машиностроителният холдинг

Сред компаниите, които имат понижение на приходите и печалбата, е "Стара планина холд", в чиято структура са машиностроителните "М+С Хидравлик", "Хидравлични елементи и системи", производителят на акумулатори "Елхим–Искра" и няколко предприятия от леката промишленост. В доклада за дейността от ръководството отбелязват, че продажбите им само за второто тримесечие са над 47 млн. лв., с 2.45% над бизнес плана и малко по-високи от тези през първото. Общо за първото полугодие резултатите са с 3.34% над бизнес плана. От холдинга обясняват понижението с продажбата на предприятието "Пътстройинженеринг" - Кърджали, с което се разделиха през юли миналата година. Резултатите му са били включени в отчета за първото полугодие на миналата година и така се е получила разлика между двете години, се обяснява в доклада.

Финансови операции

При "Албена инвест холдинг", което има инвестиции в дружества от туризма и съпътстващите го услуги, ръстът на финансовите приходи компенсира понижението на продажбите. В доклада за дейността от компанията обясняват, че през месец май са продали всичките близо 90 хил. акции, които са притежавали в "Складова техника" - Горна Оряховица. Това е 31.88% от капитала на дружеството, като според справка на БФБ цената на една акция е била 15.24 лв., или общо 1.37 млн. лв. Толкова е стойността на почти всички финансови приходи на "Албена инвест холдинг" за първото полугодие.

При "Еврохолд България" приходите се увеличават, но групата приключва със загуба от близо 3 млн. лв. Според доклада за дейността холдингът печели от лизинг и финансово-инвестиционна дейност, но губи от застраховането и продажбите на автомобили.

Заедно с резултатите на много от компаниите и тези на дружеството "Българска фондова борса" са влошени. Пазарният оператор излиза на загуба от 122 хил. лв. при спад на приходите. През второто тримесечие оборотът на БФБ е паднал с 43% в сравнение с януари - юни, до едва 91 млн. лв. Общо за първото полугодие оборотът е бил малко над 250 млн. лв., двоен спад спрямо същия период на миналата година. В петъчната сесия, ако се махнат сделките с компенсаторни инструменти, дневният оборот от основния пазар на акции беше едва 84.5 хил. лв. За разлика от годините преди кризата и дори първите години на икономическото свиване излизането на корпоративните отчети не предизвика никакво по-сериозно движение на БФБ – нито разпродажби, нито търсене за покупки, нито промени в цените в резултат на данните от отчетите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив

Тя ръководи проекта за превръщане на българското предприятие в "умна" фабрика

29 яну 2020, 187 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 470 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Турбуленциите в Китай удрят автомобилните компании

Местните клиенти се отдръпват от германските марки BMW, Mercedes-Benz и Audi

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10