Международен арбитражен съд прекрати партньорството между Suzuki и Volkswagen
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Международен арбитражен съд прекрати партньорството между Suzuki и Volkswagen

Имах чувството, че ми е заседнала костица в гърлото, обяви изпълнителният директор на Suzuki Осаму Сузуки

Международен арбитражен съд прекрати партньорството между Suzuki и Volkswagen

Японската компания ще откупи обратно дела от 19.9% на германския си съдружник

5163 прочитания

Имах чувството, че ми е заседнала костица в гърлото, обяви изпълнителният директор на Suzuki Осаму Сузуки

© ISSEI KATO


Японският автомобилостроител Suzuki Motor обяви, че ще откупи дела си от 19.9% от най-големия си акционер Volkswagen, като цената на сделката ще бъде около 3.3 млрд. долара. До това се стига, след като Международният арбитражен съд, част от Международната търговска камара, официално нареди на Volkswagen да продаде дяловете си заради нарушения в споразумение между двете компании, съобщава Reuters.

Опит за контрол

Още през 2011 г. Suzuki потърси правата си пред арбитражния съд, обвинявайки германския си акционер, че се опитва да налага контрол и се отнася към японското предприятие като към своя дъщерна компания вместо като към партньор. Когато през 2010 г. Volkswagen придоби дела от Suzuki, германската компания плати 22.5 млрд. йени (2.5 млрд. долара по тогавашния курс, или 1.87 млрд. долара по сегашния курс) и стана най-големият му акционер. И двете компании са приветствали изясняването на случая и решението, предложено от регулатора, допълва агенцията.

"Имах чувството, че ми е заседнала костица в гърлото", обяви изпълнителният директор на Suzuki Осаму Сузуки и добави, че сега се чувства облекчен. Според него решението няма да се отрази на годишното представяне на Suzuki, а акциите на компанията поскъпнаха с 4.6% в понеделник. Анализаторът на JPMorgan Акира Кишимото пък обясни, че цените на акциите едва ли ще се движат още много, тъй като за разлика от очакванията на финансовата институция за положително влияние на нoвината за обратното изкупуване инвеститорите вече са изконсумирали новината.

Volkswagen от своя страна заявиха, че не знаят какво отражение ще има решението върху финансовото им представяне, докато не се координира предстоящият процес на продажба. Те вече са се свързали с банки и адвокати, за да задвижат първите стъпки по продаването на дела си обратно на японците.  

Колко би трябвало да струва

Според американския хежд фонд инвеститор Даниел Лойъб, който притежава и дял в японската компания, Suzuki трябва да откупи обратно акциите си на цена, близка до сегашната пазарна. От японската компания казаха единствено, че цената ще бъде разумна, без да дават повече подробности, уточнява Reuters. Засега Лойъб няма намерение да продава акциите си.

Tакаки Наканиши, ръководител на изследователския институт Nakanishi, който е специализиран в автомобилната индустрия, прогнозира, че японците ще откупят дела си на цена, близка до тази при затварянето на борсата в петък - 3.8 млрд. долара. "За Suzuki това не са чак толкова много пари", добавя Наканиши. Suzuki има финансови резерви на стойност около 8.25 млрд. долара към края на март.

Разривът

Двете автомобилостроителни компании се споразумяха за партньорство през декември 2009 г., като обявиха желание да се кооперират в технологичното развитие на електромобили и в разрастването в страни с развиващи се икономики. Алиансът скоро започна да се разклаща, след като Suzuki обяви опасенията си, че германската компания се опитва да ги контролира, а Volkswagen възрази срещу това, че японците купуват дизелови двигатели от италианската компания Fiat. Така през 2011 г. Suzuki потърси защита на интереса си в Международния арбитражен съд.

Японският автомобилостроител Suzuki Motor обяви, че ще откупи дела си от 19.9% от най-големия си акционер Volkswagen, като цената на сделката ще бъде около 3.3 млрд. долара. До това се стига, след като Международният арбитражен съд, част от Международната търговска камара, официално нареди на Volkswagen да продаде дяловете си заради нарушения в споразумение между двете компании, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK