С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 авг 2015, 17:16, 4931 прочитания

Международен арбитражен съд прекрати партньорството между Suzuki и Volkswagen

Японската компания ще откупи обратно дела от 19.9% на германския си съдружник

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автомобилостроител Suzuki Motor обяви, че ще откупи дела си от 19.9% от най-големия си акционер Volkswagen, като цената на сделката ще бъде около 3.3 млрд. долара. До това се стига, след като Международният арбитражен съд, част от Международната търговска камара, официално нареди на Volkswagen да продаде дяловете си заради нарушения в споразумение между двете компании, съобщава Reuters.

Опит за контрол


Още през 2011 г. Suzuki потърси правата си пред арбитражния съд, обвинявайки германския си акционер, че се опитва да налага контрол и се отнася към японското предприятие като към своя дъщерна компания вместо като към партньор. Когато през 2010 г. Volkswagen придоби дела от Suzuki, германската компания плати 22.5 млрд. йени (2.5 млрд. долара по тогавашния курс, или 1.87 млрд. долара по сегашния курс) и стана най-големият му акционер. И двете компании са приветствали изясняването на случая и решението, предложено от регулатора, допълва агенцията.


"Имах чувството, че ми е заседнала костица в гърлото", обяви изпълнителният директор на Suzuki Осаму Сузуки и добави, че сега се чувства облекчен. Според него решението няма да се отрази на годишното представяне на Suzuki, а акциите на компанията поскъпнаха с 4.6% в понеделник. Анализаторът на JPMorgan Акира Кишимото пък обясни, че цените на акциите едва ли ще се движат още много, тъй като за разлика от очакванията на финансовата институция за положително влияние на нoвината за обратното изкупуване инвеститорите вече са изконсумирали новината.

Volkswagen от своя страна заявиха, че не знаят какво отражение ще има решението върху финансовото им представяне, докато не се координира предстоящият процес на продажба. Те вече са се свързали с банки и адвокати, за да задвижат първите стъпки по продаването на дела си обратно на японците.  
 
Колко би трябвало да струва

Според американския хежд фонд инвеститор Даниел Лойъб, който притежава и дял в японската компания, Suzuki трябва да откупи обратно акциите си на цена, близка до сегашната пазарна. От японската компания казаха единствено, че цената ще бъде разумна, без да дават повече подробности, уточнява Reuters. Засега Лойъб няма намерение да продава акциите си.



Tакаки Наканиши, ръководител на изследователския институт Nakanishi, който е специализиран в автомобилната индустрия, прогнозира, че японците ще откупят дела си на цена, близка до тази при затварянето на борсата в петък - 3.8 млрд. долара. "За Suzuki това не са чак толкова много пари", добавя Наканиши. Suzuki има финансови резерви на стойност около 8.25 млрд. долара към края на март.

Разривът

Двете автомобилостроителни компании се споразумяха за партньорство през декември 2009 г., като обявиха желание да се кооперират в технологичното развитие на електромобили и в разрастването в страни с развиващи се икономики. Алиансът скоро започна да се разклаща, след като Suzuki обяви опасенията си, че германската компания се опитва да ги контролира, а Volkswagen възрази срещу това, че японците купуват дизелови двигатели от италианската компания Fiat. Така през 2011 г. Suzuki потърси защита на интереса си в Международния арбитражен съд.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания 1 EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Нискотарифният превозвач ще си партнира с Airbus за разработването на хибриден самолет

20 ное 2019, 693 прочитания

Все повече германски банки облагат с отрицателни лихви корпоративни депозити Все повече германски банки облагат с отрицателни лихви корпоративни депозити

Над половината от фирмите плащат, за да държат парите си във финансови институции

20 ное 2019, 625 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber е най-харесваната компания при такситата

Проучване показва, че във всяко четвърто такси се пуши

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10