Над 9000 са онлайн продажбите на IKEA за пет месеца

За последната каталожна година веригата за мебели има 10% ръст на продажбите

Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"
Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"
Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

Над 9000 са поръчките през онлайн магазина на IKEA, който беше пуснат преди 5 месеца. Това означава 1100 куб. метра реализирана стока. Това съобщи Тео Муратидис, управител на бизнеса на шведската верига за мебели за България. "Онлайн продажбите се развиват много по-добре от очакваното", заяви още той, по време на събитието, на което беше представен новият каталог на компанията. Той излиза в тираж от 219 млн. копия, на 34 езика и в 47 държави, като новите за тази година са Мароко и Южна Корея, а акцентът му е върху кухнята. Досегашната каталожна година беше окачествена от Муратидис като "много добра". 

Трите големи промени

Онлайн магазинът започна работа през април 2015 г. и е една от трите големи събития за периода септември 2014 - август 2015 за компанията, които са направили веригата по-лесно достъпна за клиентите. През ноември 2014 г. до магазина за мебели в София беше открит Sofia Ring Mall, което е генерирало допълнителен поток от клиенти. Третата новост е центърът за поръчки във Варна, който отвори врати през юли 2015 г. Той е около 11-12 пъти по-малък от този в София, като в него посетителите виждат част от асортимента, който могат да закупят на място, а всичко останало, което се предлага в столицата, може да се поръчва. За месец работа през центъра във Варна са преминали над 67 хил. посетители, което е около една трета от посетителския поток в София. От въпросните 67 хил. 19 хил. са направили покупки. Пред "Капитал" Муратидис допълни, че на база приходи центърът във Варна и онлайн магазинът генерират по над 5% от общите постъпления на компанията.

Каталожна и фискална

Веригата е на българския пазар от 2011 г., когато откри магазина си в София. Компанията влезе в страната чрез договор за франчайз с House Market S.A, която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър. Шведската компания е лидер на пазара на мебели в страната. Изминалата 2014 г. беше първата, в която българското дружество "Хаус маркет България" излезе на печалба - 1.5 млн. лв. Приходите за 2014 г. пък бяха 72.6 млн. лв.

Колкото до каталожната (септември 2014 - август 2015) приходите са 78.3 млн. лв., абсолютната бройка на посетителите в София, Варна и на сайта на компанията е 2.2 млн., а броят на клиентите е 747 хил. По думите на Муратидис това е 10% ръст на продажбите, 27% ръст на посетителите и 13% ръст на клиентите. 

След отварянето на центъра във Варна IKEA вече използва и трите си канала за продажби на българския пазар. Преди време веригата обяви, че планира между един и три такива центъра тук, като за сравнение в Гърция вече има пет центъра за поръчки. "Това, което се случва, е малко по-голямо от силите ни и искаме първо да стабилизираме това, което имаме като обекти", отговори Муратидис на въпрос кога може да се очаква нов по-малък обект.

Още от Капитал