Над 9000 са онлайн продажбите на IKEA за пет месеца
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Над 9000 са онлайн продажбите на IKEA за пет месеца

Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"

Над 9000 са онлайн продажбите на IKEA за пет месеца

За последната каталожна година веригата за мебели има 10% ръст на продажбите

Калина Горанова
6854 прочитания

Тео Муратидис, управител на IKEA за България: "Искаме първо да стабилизираме това, което имаме"

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Над 9000 са поръчките през онлайн магазина на IKEA, който беше пуснат преди 5 месеца. Това означава 1100 куб. метра реализирана стока. Това съобщи Тео Муратидис, управител на бизнеса на шведската верига за мебели за България. "Онлайн продажбите се развиват много по-добре от очакваното", заяви още той, по време на събитието, на което беше представен новият каталог на компанията. Той излиза в тираж от 219 млн. копия, на 34 езика и в 47 държави, като новите за тази година са Мароко и Южна Корея, а акцентът му е върху кухнята. Досегашната каталожна година беше окачествена от Муратидис като "много добра". 

Трите големи промени

Онлайн магазинът започна работа през април 2015 г. и е една от трите големи събития за периода септември 2014 - август 2015 за компанията, които са направили веригата по-лесно достъпна за клиентите. През ноември 2014 г. до магазина за мебели в София беше открит Sofia Ring Mall, което е генерирало допълнителен поток от клиенти. Третата новост е центърът за поръчки във Варна, който отвори врати през юли 2015 г. Той е около 11-12 пъти по-малък от този в София, като в него посетителите виждат част от асортимента, който могат да закупят на място, а всичко останало, което се предлага в столицата, може да се поръчва. За месец работа през центъра във Варна са преминали над 67 хил. посетители, което е около една трета от посетителския поток в София. От въпросните 67 хил. 19 хил. са направили покупки. Пред "Капитал" Муратидис допълни, че на база приходи центърът във Варна и онлайн магазинът генерират по над 5% от общите постъпления на компанията.

Каталожна и фискална

Веригата е на българския пазар от 2011 г., когато откри магазина си в София. Компанията влезе в страната чрез договор за франчайз с House Market S.A, която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър. Шведската компания е лидер на пазара на мебели в страната. Изминалата 2014 г. беше първата, в която българското дружество "Хаус маркет България" излезе на печалба - 1.5 млн. лв. Приходите за 2014 г. пък бяха 72.6 млн. лв.

Колкото до каталожната (септември 2014 - август 2015) приходите са 78.3 млн. лв., абсолютната бройка на посетителите в София, Варна и на сайта на компанията е 2.2 млн., а броят на клиентите е 747 хил. По думите на Муратидис това е 10% ръст на продажбите, 27% ръст на посетителите и 13% ръст на клиентите. 

След отварянето на центъра във Варна IKEA вече използва и трите си канала за продажби на българския пазар. Преди време веригата обяви, че планира между един и три такива центъра тук, като за сравнение в Гърция вече има пет центъра за поръчки. "Това, което се случва, е малко по-голямо от силите ни и искаме първо да стабилизираме това, което имаме като обекти", отговори Муратидис на въпрос кога може да се очаква нов по-малък обект.

Над 9000 са поръчките през онлайн магазина на IKEA, който беше пуснат преди 5 месеца. Това означава 1100 куб. метра реализирана стока. Това съобщи Тео Муратидис, управител на бизнеса на шведската верига за мебели за България. "Онлайн продажбите се развиват много по-добре от очакваното", заяви още той, по време на събитието, на което беше представен новият каталог на компанията. Той излиза в тираж от 219 млн. копия, на 34 езика и в 47 държави, като новите за тази година са Мароко и Южна Корея, а акцентът му е върху кухнята. Досегашната каталожна година беше окачествена от Муратидис като "много добра". 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    iuc17354463 avatar :-|
    iuc17354463

    Пазаруването в магазините на икея е толкова неприятно, че логично е хората да правят поръчките си онлайн.

  • 2
    bojko84 avatar :-|
    Компетентен

    Неп
    До коментар [#1] от "iuc17354463":

    Неприятно друг път. Всеки си има вкусове, но за мен това е най-добрата верига за мебели в БГ. Никой не кара насила някой да ходи да купува там.

  • 3
    onspot avatar :-|
    onspot

    Щеше да е добре, ако и транспортната фирма с която си партнират беше адекватна. Според общите условия доставката е "до входа на сградата", а в реалността си ги сваляш сам от камиона под зоркия поглед на ДВАМА служители. Хубава работа, ама българо-гръцка.

  • 4
    destino avatar :-P
    destino

    [quote#2:"Боби"]Никой не кара насила някой да ходи да купува там. [/quote]
    Също да препоръчам на Икея да си разширят ресторанта, защото след отварянето на новият мол, трудно се намират места вече.
    Много ми харесва тази тяхна концепция с шведската храна която предлагат, както в ресторанта, така и в магазина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK