Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 1 сеп 2015, 13:39, 6743 прочитания

Над 9000 са онлайн продажбите на IKEA за пет месеца

За последната каталожна година веригата за мебели има 10% ръст на продажбите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над 9000 са поръчките през онлайн магазина на IKEA, който беше пуснат преди 5 месеца. Това означава 1100 куб. метра реализирана стока. Това съобщи Тео Муратидис, управител на бизнеса на шведската верига за мебели за България. "Онлайн продажбите се развиват много по-добре от очакваното", заяви още той, по време на събитието, на което беше представен новият каталог на компанията. Той излиза в тираж от 219 млн. копия, на 34 езика и в 47 държави, като новите за тази година са Мароко и Южна Корея, а акцентът му е върху кухнята. Досегашната каталожна година беше окачествена от Муратидис като "много добра". 

Трите големи промени


Онлайн магазинът започна работа през април 2015 г. и е една от трите големи събития за периода септември 2014 - август 2015 за компанията, които са направили веригата по-лесно достъпна за клиентите. През ноември 2014 г. до магазина за мебели в София беше открит Sofia Ring Mall, което е генерирало допълнителен поток от клиенти. Третата новост е центърът за поръчки във Варна, който отвори врати през юли 2015 г. Той е около 11-12 пъти по-малък от този в София, като в него посетителите виждат част от асортимента, който могат да закупят на място, а всичко останало, което се предлага в столицата, може да се поръчва. За месец работа през центъра във Варна са преминали над 67 хил. посетители, което е около една трета от посетителския поток в София. От въпросните 67 хил. 19 хил. са направили покупки. Пред "Капитал" Муратидис допълни, че на база приходи центърът във Варна и онлайн магазинът генерират по над 5% от общите постъпления на компанията.

Каталожна и фискална

Веригата е на българския пазар от 2011 г., когато откри магазина си в София. Компанията влезе в страната чрез договор за франчайз с House Market S.A, която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър. Шведската компания е лидер на пазара на мебели в страната. Изминалата 2014 г. беше първата, в която българското дружество "Хаус маркет България" излезе на печалба - 1.5 млн. лв. Приходите за 2014 г. пък бяха 72.6 млн. лв.



Колкото до каталожната (септември 2014 - август 2015) приходите са 78.3 млн. лв., абсолютната бройка на посетителите в София, Варна и на сайта на компанията е 2.2 млн., а броят на клиентите е 747 хил. По думите на Муратидис това е 10% ръст на продажбите, 27% ръст на посетителите и 13% ръст на клиентите. 

След отварянето на центъра във Варна IKEA вече използва и трите си канала за продажби на българския пазар. Преди време веригата обяви, че планира между един и три такива центъра тук, като за сравнение в Гърция вече има пет центъра за поръчки. "Това, което се случва, е малко по-голямо от силите ни и искаме първо да стабилизираме това, което имаме като обекти", отговори Муратидис на въпрос кога може да се очаква нов по-малък обект.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2160 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1576 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple и Cicso ще си партнират в корпоративния сегмент

Технологичните гиганти ще си сътруничат за разпространението на iPhone и iPad сред бизнес потребителите

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10