Германски завод за авточасти ще има в Съединение

RSN Sihn, която произвежда детайли за Mercedes, BMW и Porsche, вече е купила терен в града

"Да, смятаме да започнем дейност в България."

Кристоф Шулц, търговски директор на RSN Sihn

Българската фабрика ще е специализирана в металообработката на детайлите.

Пловдивският регион привлече нов производител на авточасти - инвеститор е германската компания RSN Sihn, а място на завода ще е град Съединение. Компанията вече е закупила терен от 20 декара за почти 1 млн. лв. и в момента разработва проекта. Търговският директор Кристоф Шулц потвърди за "Капитал Daily", че RSN Sihn смята да започне дейност в България.

Производството на автокомпоненти е най-бързо развиващият се индустриален сектор в страната през последните години. По последни оценки заводите са над 40, служителите - над 30 хил., а приходите надхвърлят 3 млрд. лв. Добрата новина е, че новите фабрики се разпръсват из страната - има ги в по-малките градове. Така Съединение например, който е регион за земеделие, ще има и алтернатива. Причината за избора обаче вероятно е близостта до магистрала "Тракия" и Пловдив, който напоследък е харесван от инвеститорите в индустрията и услугите.

В готовност

Кметът на Съединение Георги Руменов каза пред "Капитал", че очаква проектът на германската компания да е готов до средата на септември. Той поясни, че  следващата седмица инвеститорите ще бъдат в България за пореден рунд разговори. Конкретният план за нов завод все още не е публичен, но се вижда чрез внесените документи в общината и през сделката за недвижимия имот. Кристоф Шулц не даде повече подробности за размера на инвестицията и кога ще е готова производствената база. Той уточни, че официална информация ще има след 20 септември.

Според публикации в местни медии в новия завод ще бъдат разкрити 250 работни места. Ясно е и че в предприятието ще се произвеждат метални компоненти, което се вижда и от продуктите на германската компания.

Дъщерната фирма на RSN Sihn - "Ер Ес Ен България" ЕООД, е създадена през март 2015 г. с капитал от 130 хил. лв. Като управител е вписан Андреас Баум, който е и мениджър на компанията майка и е един от акционерите в RSN Sihn.

През юни "Ер Ес Ен България" е купила имот с размери малко над 20 декара в Съединение, показва справка в Имотния регистър. Продавач на имота е "Фако-Инв", а цената - 908 хил. лв.

Части за Mercedes, BMW и Porsche

"Ер Ес Ен България" ще проектира, конструира и произвежда механични и флуидни (хидродинамични) свързващи елементи, както и детайли по чертежи и нестандартни части, строителни групи и системи. Кметът на Съединение обясни, че става дума за металообработка и монтаж.

RSN Sihn GmbH, която е основата през 1939 г., е специализирана в сервоуправлението и активното окачване. Партньори на компанията са както големи автомобилостроителни марки като Mercedes, BMW, Porsche, така и други производители на части за коли като Continental. Към момента компанията има около 500 служители и се определя като производител от среден размер, но за сметка на това снабдява големите производители на автомобили от високия ценови сегмент.

На сайта й няма информация за финансовите й резултати, но според австрийската информационна агенция APA RSN Sihn е имала приходи от 50 млн. евро през 2014 г.

Част по част

През май германската BHTC отвори завода си край София, чиито приходи ще достигнат 200 млн. лв. до пет години. Неотдавна производство започна и германската Nexans в Плевен. Развитие има и при японската компания за производство на автомобилни кабелни системи "Язаки", която увеличи служителите си двойно през 2014 г. до над 5000 души, с което стана един от най-големите работодатели не само в автомобилния сектор, но въобще в България. От години френската Montupet, която произвежда алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, също постоянно разширява производството си в завода си в Русе.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


28 коментара
  • 1
    pesheff avatar :-P
    Пешката
    • -15
    • +108

    Причината за избора обаче вероятно е близостта до магистрала "Тракия" и Пловдив, който напоследък е харесван от инвеститорите в индустрията и услугите.
    ----
    А па асфалтО не се ядял! Амаха!

  • 2
    naffoo avatar :-|
    naffoo

    Евтина работна ръка....
    предизборните речи започнаха!
    Изгонен от БСП, ихвърлен от ГЕРБ... сега къде ли ще е- май пак в мелницата! :)

  • 3
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    Еха, това наистина взе да става тенденциозно.И всеки с прилично интелектуално ниво би трябва да се радва на тази новина.
    Хейтърите ше кажат: то е щото сме евтин народ, то е щото са ни супер ниски данъците, то от тва няма смисъл, те тия и в Китай вече им е по евтино и други подобни нелепи изказвания.

    Искам да ви кажа, че това е високотехнологично производство с висока добавена стойност, не е като да построиш мол във Видин.Заплатите в голяма част от сектора наистина не са високи, но по-добре ли е хората да са без работа, без стаж (било то ниско възнаграден), без опит, да седят вкъщи на дивана или още по лошо - в кръчмата и частния сектор да ги издържа, докато са на борсата.

    Браво и успех.Дано се окаже добра инвестиция като останалите предприятия и да инвестират още тук.

  • 4
    socialen avatar :-|
    socialen
    • -110
    • +11

    Почти нулеви данъци и евтина работна ръка, никаква защита на работниците и неспазване на елементарни екологични норми. Това не е пазарна икономика, а експлоатация.

  • 5
    ivan_l avatar :-|
    ivan_ll

    Повече такива новини да има! Относно експлоатациятапарадоксално е че масово чуждите рабоъодатели се държат по-добре със служителите от колкото българските.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    До коментар [#5] от "ivan_ll":

    Е да де, ама г-н сидеров има друга теория.Иска да изгони била и кауфланд, мтел и теленор, дънди прешъс метълс и всичките западни колониалисти-корпократори юдео-масони, та да може нашата добре смазана държавна машина да ги национализира.А останалото малко в частния сектор да е в отговорни бизнесмени като делян пеевски, христо ковачки, цеко минев, цветан василев, маргините, ветко арабаджиев, николай банев, тимаджиите - извисени и изключително морални български предприемачи, изрядни във всяко отношение към държавата и работодателите си...

  • 8
    wsi1424505345391692 avatar :-|
    Emil Penov

    Как така 20дк. струват около 1млн. лв.?!

  • 9
    meteor avatar :-|
    meteor

    каква е тази земя по 50 хил лв/дка. Капитал, това да не включва, проекта, разрешително за строеж и т.н. За еден гол терен толкоз пари, това мирише на далавера

  • 10
    subaru avatar :-|
    subaru

    Дотук добре. Ако и заплатите на работниците са поне наполовината от тези в Германия за същата работа, ще е много добре!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще