Петгодишната връзка на Пловдив с Ryanair
Общините от региона имат просрочия към авиокомпанията от над 300 хил. евро и за оставането й под тепетата в момента се преговаря
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От май 2016 г. Ryanair ще лети от София до Лондон, а билетите са в продажба от септември. Новината от началото на август предизвика вълнение в столицата и тих смут в Града на тепетата. Остана въпросът ще секнат ли пловдивските полети на ирландската нискотарифна авиокомпания.
Въпреки че за изминалата година летище Пловдив може да се похвали с цели 104 хил. пътници, което е втората най-добра година за летището, след далечната 2007 г., а авиокомпанията от своя страна демонстрира много добра запълняемост на полетите от над 85% за Франкфурт и 93% за Лондон, въпросът остава резонен по две основни причини.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Няма безкрайна субсидия - старо правило на пазарната икономика. Още повече, че тук субсидията е доста изсмукана от пръстите. Колкото пъти съм ходил в Хисаря и Асеновград, английски турист все още не съм срещнал. Още по-любопитен е въпросът, ако е за 300 хиляди лева, защо споменатите 104 хиляди пътници не плащат 3 лева отгоре на промоционалните 99 евро до Лондон и въпросът да приключи. Според мен не е до цена, а по-скоро Райънеър се е научила да развива държавен капитализъм. За нея е много важно да поддържа образ, че изключения не се правят за никого, отколкото да вдигне цената с 1,50 евро на билетче и да си набави нарочената сума.
Само в България може да има губещи летища,губещи банки и губещи рафинерии!
Летище Пловдив е изкуствено поддържано...единствената причина, поради която се поддържа е, че през зимата има чартъри до зимните курорти....иначе няма никаква друга причина да съществува.
Тази година пътувах с тези - голям хос ги гони и никакво отношение към клиентите. / не от Пловдив/
Не ги препоръчвам, ако можете прескочете ги...
"ще успее ли да запази иначе развиващия се с бързи темпове в икономическа посока пловдивски регион основния си авиопревозвач?"
Не основен, а практически единствен! Разликата е от земята до небето.
До коментар [#5] от "mapto":
Действително "от земята до небето"!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.