Петгодишната връзка на Пловдив с Ryanair

Общините от региона имат просрочия към авиокомпанията от над 300 хил. евро и за оставането й под тепетата в момента се преговаря

Нискотарифният превозвач има задължения към летището
Нискотарифният превозвач има задължения към летището
Нискотарифният превозвач има задължения към летището    ©  reuters
Нискотарифният превозвач има задължения към летището    ©  reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

От май 2016 г. Ryanair ще лети от София до Лондон, а билетите са в продажба от септември. Новината от началото на август предизвика вълнение в столицата и тих смут в Града на тепетата. Остана въпросът ще секнат ли пловдивските полети на ирландската нискотарифна авиокомпания. 

Въпреки че за изминалата година летище Пловдив може да се похвали с цели 104 хил. пътници, което е втората най-добра година за летището, след далечната 2007 г., а авиокомпанията от своя страна демонстрира много добра запълняемост на полетите от над 85% за Франкфурт и 93% за Лондон, въпросът остава резонен по две основни причини.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 31

    Няма безкрайна субсидия - старо правило на пазарната икономика. Още повече, че тук субсидията е доста изсмукана от пръстите. Колкото пъти съм ходил в Хисаря и Асеновград, английски турист все още не съм срещнал. Още по-любопитен е въпросът, ако е за 300 хиляди лева, защо споменатите 104 хиляди пътници не плащат 3 лева отгоре на промоционалните 99 евро до Лондон и въпросът да приключи. Според мен не е до цена, а по-скоро Райънеър се е научила да развива държавен капитализъм. За нея е много важно да поддържа образ, че изключения не се правят за никого, отколкото да вдигне цената с 1,50 евро на билетче и да си набави нарочената сума.

    Нередност?
  • 2
    rurade avatar :-|
    rurade
    • - 10
    • + 17

    Само в България може да има губещи летища,губещи банки и губещи рафинерии!

    Нередност?
  • 3
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • - 22
    • + 9

    Летище Пловдив е изкуствено поддържано...единствената причина, поради която се поддържа е, че през зимата има чартъри до зимните курорти....иначе няма никаква друга причина да съществува.

    Нередност?
  • 4
    pur6ing avatar :-|
    pur6ing
    • - 6
    • + 12

    Тази година пътувах с тези - голям хос ги гони и никакво отношение към клиентите. / не от Пловдив/
    Не ги препоръчвам, ако можете прескочете ги...

    Нередност?
  • 5
    mapto avatar :-|
    mapto
    • + 1

    "ще успее ли да запази иначе развиващия се с бързи темпове в икономическа посока пловдивски регион основния си авиопревозвач?"

    Не основен, а практически единствен! Разликата е от земята до небето.

    Нередност?
  • 6
    woi avatar :-P
    WOI

    До коментар [#5] от "mapto":

    Действително "от земята до небето"!

    Нередност?
Нов коментар