С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 сеп 2015, 12:57, 3598 прочитания

Проблемите в Азия удариха компаниите за часовници в Швейцария

Продажбите на континента намаляват и това не може да се компенсира от ръста в Европа и САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
9.3% е спаднал износът на луксозните швейцарски продукти през юли на годишна база

Годината може да се окаже тежка за производителите на луксозни часовници в Швейцария. След поскъпването на франка и забавянето на някои ключови за сектора пазари като Азия и намаляването на търсенето в Русия сривът на фондовия пазар в Китай окончателно разсея и плахите положителни очаквания на анализаторите. Между януари и юли износът е бил 13 млрд. долара, което е с 1.2% по-малко от съответния период на 2014 г. Резултатите за юли са били още по-ниски - 9.3% спад спрямо юли предходната година, пише Financial Times.

Забавянето на швейцарските часовници


Притесненията за глобалната икономика се отразяват и на двата най-големи производители на часовници в Швейцария - Richemont и Swatch, като втората компания отчете само 2.2% ръст на продажбите през първото полугодие. През май от Richemont обявиха, че продажбите им не са се променили за първите пет месеца на годината. Поради това и анализаторите, които прогнозираха растеж на пазара на швейцарки часовници с 4 до 7%, преразглеждат очакванията си. Tag Heuer дори обмислят затваряне на магазини в Хонконг.

След юлските резултати възниква въпросът дали изобщо може да се очаква ръст през годината, смята Джон Кокс от консултантската Kepler Cheuvreux в Цюрих. Според него все още е възможно на годишна база благодарение на продажбите в Европа и САЩ да има поне минимален ръст. Oчакванията на експертите са повишението да бъде най-динамично в Европа. Нарастването на търсенето на местния пазар в комбинация с непромененото потребление на китайските туристи донесе двуцифрени растежи в няколко европейски страни, включително Франция и Великобритания. В САЩ продажбите се увеличават с 4%.

Въпреки това основният въпрос, който занимава индустрията, е азиатският пазар. Дори преди пазарните сътресения забавянето на китайската икономика вече се беше отразило на часовникарската индустрия. Числата са достатъчно показателни - с 20.8% е намалял износът за Хонконг от началото на годината, който е най-големият пазар на часовници в света. За втория по големина китайски пазар експортът е спаднал с 4%, а в Япония - с 5.8%.



И поскъпването на франка

Другото предизвикателство пред сектора на луксозни часовници е поскъпването на  франка, чиято стойност се покачи с 10% спрямо еврото от януари досега. За всяка швейцарска компания с разходи основно във франкове и продажби в чужди валути поскъпването на франка създава проблеми. Може би най-сериозен е проблемът с часовниците, тъй като те имат дългогодишна традиция на производство, гарантираща високо качество и поради това изместването на предприятията в страни с по-ниски разходи не стои на дневен ред.
Все пак индустрията се опита да реагира, като намали цените в Щвейцария и увеличи тези в други страни. Заради динамиката на различните пазари и скъпата местна валута до края на годината ще се наложат още мерки, смятат анализатори. И въпреки че цените на луксозните швейцарски часовници в Европа са се вдигнали с около 8%, това не е достатъчно, за да покрие силно намалелите маржове, смята Рене Вебер от банка Vontobel. Стабилизиране според него може да има след още едно вдигане на цените на часовниците в Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тръст агро" е най-динамичната компания в България "Тръст агро" е най-динамичната компания в България

Дружеството за преработка и износ на зърнени и маслени култури оглави класацията на "Капитал" - "Гепард"

17 ное 2019, 109 прочитания

"Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова "Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова

Компанията ще гласува дивидент за първото шестмесечие на 2019 г.

17 ное 2019, 643 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Държавата подготвя нов търг за мобилни честоти

Секторният регулатор кани телекомите да наддават за неатрактивен за тях спектър

Още от Капитал
Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10