Българските компании са най-недисциплинираните бизнес клиенти в Европа
Културата на плащания се подобрява, но 28% от задълженията от фирми не се погасяват навреме, сочи проучване на EOS Group
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Проблемите на българския бизнес с нередовни плащания от клиенти и партньори отбелязват известно намаляване за последната година, но България все още остава сред държавите с най-нисък дял на редовно погасяваните задължения. Въпреки подобрението компаниите в страната остават най-недисциплинираните бизнес клиенти в Европа, като не заплащат в срок 28% от задълженията си, което е по-висок дял дори от държави със сериозни икономически кризи като Русия и Гърция.
Това показват резултатите от годишното проучване на компанията за управление на вземания EOS Group "Навици за плащане в Европа". Данните за 2015 г. сочат подобряване в културата на плащане в европейските страни и в България, но също така за пореден път очертават запазването на предизвикателствата пред бизнеса, наблюдавани и през предишните години – ликвидни проблеми, свиване на печалбите и ограничаване на възможностите за разрастване на бизнеса и нови инвестиции. В проучването са включени както компании, които работят с бизнес клиенти, така и такива, чиято основна група клиенти са крайни потребители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Мой познат опитваше да търгува с Берьозка - руските магазини - и от 3 месеца чака да му платят фактурата за няма 200 лв...
Дали е от руснаците, дали е от местния бизнес климат тая свинщина?
мда, все ме питат що не работя с български клиенти, ще почна да отговарям с тази статия.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход