С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 13 сеп 2015, 15:21, 14966 прочитания

"Фесто" откри нов завод в София за 19 млн. лв.

До три години германската компания за автокомпоненти планира да инвестира още 25 млн. лв. и да увеличи екипа си от 600 на 1000 служители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Фесто производство": Със сензори за бъдещето

За последните седем години в компанията са направени инвестиции за 70 млн. лева, планът за 2018-2019 е за още 30 млн. лв.

10 юли 2018

Георги Атанасов: Догодина започваме подготовка на следващо разширение на завода

Управителят на "Фесто производство" в интервю пред "Капитал Daily"

12 фев 2017

Ако икономиката остане стабилна, ще продължим да се разширяваме

Еберхард Файт, председател на управителния съвет на Festo - Германия, в интервю пред "Капитал Daily"

16 сеп 2015

"Фесто" по две. И още по две

Софийският завод на германския концерн удвои мощностите си и планира да го направи пак до 2018 г.

17 апр 2015

Новото куче касичка

Кирил Асенов, собственик и мениджър на "Арексим инженеринг":

20 дек 2014

В очакване на новите индустриалци

Гръцкият производител на соларни панели Nobel и германската Behr-Hella са сред инвеститорите, които раздвижиха пазара на производствени имоти

28 окт 2012
Германската компания за автомобилни компоненти "Фесто" откри нова производствена мощност в София, в която е инвестирал 19 млн. лв.  Заводът е разположен на площ от близо 9 хил. кв. м. в столичния квартал "Дружба", до съществуващото предприятие на дружеството. Ръководството планира в следващите три години да вложи още 25 млн. лв. в машини и съоръжения и да увеличи екипа си от 600 на 1000 души. Производството ще продължава да расте, като "Фесто" вече са закупили и съседния на завода парцел. 
На церемонията по откриването на новата производствена сграда присъстваха президентът Росен Плевнелиев и официална делегация на федерална провинция Баден Вюртемберг в Германия.

Производство, сравнимо с това в Швейцария

С новия си завод в кв. "Дружба", който заема 8.8 хил. кв.м. производствена площ, компанията смята до 2018 г. да удвои капацитета си. За миналата година от него са излезли близо 10 млн. изделия, донесли приходи от 43.5 млн. евро. Продукцията се доставя директно на германската компания майка Festo. Гамата на "Фесто" в България включва основно сензори, съединителни кабели, вентилни модули и аксесоари. Новото производствено хале е на три нива - по едно за производство, логистика и специална изпитателна лаборатория.
 
"Заводът ни за електроника в София е съизмерим по ефективност и представяне с този в Швейцария", каза за "Каптал Daily" Еберхард Файт от управителния съвет на компанията, подчертавайки, че той е и един от петте най-успешни на Festo в световен мащаб. Концернът притежава общо 11 производствени бази в Европа с близо 18 хил. служители.  Откриването на разрастващото се производство съвпадна и с 25-годишния юбилей на геманския пазарен лидер в България. През последните години в България са инвестирани 40 млн. евро, казват от компанията.

Тя стъпва в страната през 1986 г. , когато купува предприятието от същия сектор "Машинекс", а реалното производство стартира през 1990 г. Идеята на четиримата предприемачи, сред които и присъствалите на откриването Еберхард Файт и Улрих Шол, тогава не се приема добре в Германия, където никой не вярва, че е добра идея да се инвестира в България . "Отначало не си позволявахме да кажем официално, че продуктите идват от България. Това нямаше добра репутация", споделя Файт. 
Резултатите обаче показват друго. За последните 25 години "Фесто" бележи устойчив ръст: започвайки с 18 души през 1986 г., през 2000 г. предприятието има 12.5 млн. лв. оборот и продължава да се развива, достигайки продажби за 86 млн. лв. през 2014 г. Това е увеличение с 27% спрямо предходната година, а за 2015 г. "Фесто" очаква около 13% ръст на производството си в България. Общо за периода 2012-2015 ръстът на оборотите е 51%. В момента българското подразделение развива дейност в София и Смолян. 

Високите технологии в България

На откриването Еберхард Файт демонстрира прототип на бионична мравка и обясни, че високотехнологичният робот съдържа в себе си 23% софтуер, 46% електроника и 31% високочувствителни сензори. Последните са произведени изцяло в България. 
"Индустрия 4.0" - така се нарича този тип производство на компанията. "В завода ни в София се произвеждат високотехнолигични продукти за световния пазар и също толкова важно е, че тук осъществявме развойната дейност за тези продукти", сподели той. Българското развойно звено е със стратегическо значение за компанията и работи в тясно сътрудничество със специалистите на концерна в Германия, където се разработват концепциите за нови продукти. С развойна дейност, каквато има в София, могат да се похвалят само още заводите на Festo в Германия, Унгария и Швейцария. Местното предприятие има лаборатория на достатъчно високо ниво, така че новите продукти се признават директно от централата и важат за целия свят. 
Това е важно признание за България от страна на концерна, който има над 1300 действащи патента и годишно получава защита за нови 100. "Десетки продукти, разработени от инженерите в София, са отличени с множество награди, включително и за дизайн", допълва Георги Атанасов, управител на "Фесто производство".
Германският концерн Festo е световен лидер с дружества в 61 страни в два сектора: в автоматизацията и едновременно с това в областта на техническото образование и обучение. За миналата година приходите му са били 2.45 млрд. евро, като инвестира 7% от тях в иновации. Средният им ръст е 8-10% годишно, като прогнозите са постъпленията да достигнат 4 млрд. евро през 2020 г., каза още Файт.

Интервю с Еберхард Файт очаквайте през тази седмица в "Капитал Daily".



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения

Анкета на Германо-българската камара и "Сименс" показва, че компаниите нямат дългосрочна стратегия в тази област

24 сеп 2018, 713 прочитания

Emirates обмисля да придобие Etihad Emirates обмисля да придобие Etihad

Сливането на двете компании би създало най-големия превозвач по приходи в света

24 сеп 2018, 1425 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Монбат" започва изплащането на 5.9 млн. лв. като дивиденти

Производителят на акумулатори ще разпредели сред акционерите 3.1 млн. лв. по-малко спрямо година по-рано

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете