Забавянето в Китай тревожи германските износители

Автомобилните компании са най-уязвими към спад на този пазар

Китай отговаря за 40% от продажбите на Volkswagen
Китай отговаря за 40% от продажбите на Volkswagen
Китай отговаря за 40% от продажбите на Volkswagen    ©  CLARO CORTES IV
Китай отговаря за 40% от продажбите на Volkswagen    ©  CLARO CORTES IV

От години дългата 11 хил. километра Транссибирска железница е основна връзка за процъфтяващата търговия между Германия и Китай, като в едната посока се пренасят части за автомобили, машини и индустриално оборудване, а в другата – текстил, електроника и потребителски стоки. Забавянето на китайския икономически възход обаче започва да се превръща във все по-голям проблем за германските износители, пише Financial Times. След като през миналата година нарасна с 11%, германският износ за Китай се е повишил със скромните 1.4% през първото полугодие на 2015 г. През този период експортът на германски машини за азиатската страна се е свил с 5%, продажбите на автомобили от марките Volkswagen и BMW също започват да отслабват.

Същевременно директорът на логистичната компания Far East Land Bridge Томас Каргл отбелязва, че обемът на товарите по транссибирската линия не само не спада, но дори расте през първите шест месеца на годината. Това обаче може би се дължи на желанието на клиентите да намалят разходите, тъй като жп транспортът е по-евтин и двойно по-бърз, отколкото пренасянето на стоки с кораби.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар