Hewlett-Packard ще съкрати още 25 - 30 хил. работни места

Стъпката ще помогне на технологичния гигант да свие годишните си разходи с 2.7 млрд. долара

За последното десетилетие съкращенията в ръководената от Мег Уитман компания ще надхвърлят 100 хил. работни места
За последното десетилетие съкращенията в ръководената от Мег Уитман компания ще надхвърлят 100 хил. работни места
За последното десетилетие съкращенията в ръководената от Мег Уитман компания ще надхвърлят 100 хил. работни места    ©  JIM URQUHART
За последното десетилетие съкращенията в ръководената от Мег Уитман компания ще надхвърлят 100 хил. работни места    ©  JIM URQUHART

На прага на историческото си разделяне американският технологичен гигант Hewlett-Packard (HP) обяви във вторник, че възнамерява да съкрати още 25 - 30 хил. работни места, предава Financial Times. Целта е по този начин да се постави на по-здрава основа като самостоятелна компания новообособеният бизнес за услуги и софтуер за корпоративни клиенти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326
    • - 18
    • + 10

    Ще е готино в стратегията им за намаляване на разходите да залегне наемане на повече персонал в развиващите се пазари и на първо място в списъка да е България.

    По-ниски заплати и квалифицирана работна ръка - перфектната комбинация.А за нашата държава заплати около 1500 лева изобщо не са малко.Дори в София.

    Нередност?
  • 2
    tvi63 avatar :-P
    tvi63
    • - 5
    • + 11

    Високотехнологична компания съкращава персонал, е що така, нали според форума бъдещето е само на висококвялифицираните кадри!

    Нередност?
  • 3
    mirohero avatar :-|
    mirohero
    • + 16

    До коментар [#2] от "tvi63":

    То пак е на висококвалифицарините, но нископлатени кадри :), коректно наречени лоу-кост...
    НР губи на пазара на ИТ услуги - облачни бази данни, метрикс и т.н. В интерес на истината всички големи губят - АйБиЕм вече 14 тримесечия го губи този пазар, Оракъл две тримесечия. Този пазар е най-бързо развиващия се, и се печели от средни и големи софтуерни компании като Сейлсфорс, Информатика, Гугъл, Майкрософт, Амазон, и безброй по-малки и старт ъпи.
    Истината е, че старите хардуерни мега корпорации аутсорснаха много извън САЩ, и сега логично 10 години по-късно имат отиващ към нулев пазар в САЩ, щот на практика те не са американски вече, нямат присъствие на този пазар - тех съпорт, сейлс и бизнес съпорт, развойна дейност или логистика на продукт за кратки срокове. Тези съкратените 100,000 човека просто ще отидат да работят за конкуренцията, и никой нито ще купи, нито ще продава НР продукт вече.
    Та затова и НР казва, че зависи силно от Бразилия, Русия, Азия - щот всъщност там е където ги купуват. И така се завърта параграф 22 въпреки, че имаше 10ина години докато се усети - аутсорсваш в лоу кост страни, съответно пазарът на продуктите ти отива в тези страни, който е лоу кост пазар, па макар и с ръст.
    На акционерите по принцип не им дреме - те просто си преместват инвестициите в новоизгряващите хай-тек звезди и печалбите си вървят. Не всички разбира се - по-бавните акционери ще изгорят накрая.

    Нередност?
  • 4
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1
    • - 7
    • + 12

    До коментар [#1] от "КокаКольо":

    Готино е докато не започнеш да работиш там - и не започнеш да виждаш как на запад се издигат в йерархията, ходят на тренинги, комуникират с клиенти, взимат дебели бонуси - а на теб ти дават най-скапаната работа и нямаш никакъв шанс за издигане...

    Нередност?
  • 5
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326
    • + 8

    До коментар [#4] от "rainbou1":

    Това ще се случи и в България, но не става толкова бързо.Както казах, ние сме развиващ се пазар.Преди 20 години чуждестранните инвеститори бяха се брояха на пръсти, преди 10 наливаха кинти в безсмислени хотели...кой да си мечтае, че ще станем аутсорсинг дестинация и през месец ще четем за нови предприятия за автомобилостроене и високотехнологично производство...

    Ами за Ай Ти сектора...Телерик, Сирма и куп други компании създават продук с висока добавена стойност...

    Има за какво да се радваме.

    Нередност?
  • 6
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1
    • + 7

    До коментар [#5] от "КокаКольо":

    Че има фирми, които създават собствени продукти с висока добавена стойност, има - и аз съм работил в такава, ама ставаше въпрос за аутсорсване, а там нещата, за които говоря - няма как да се променят...работих точно в ХП в екип пишещ софтуер за Даймлер - ами няма как да заменя колега от Щутгарт, който могат да го извикат и след половин час да им е в офиса и да обсъждат неща - моя командировка се планираше със седмици и излиза едно 1000 евро...и съответно колегата след време да обира лаврите...

    Нередност?
  • 7
    gag avatar :-|
    Valar

    Miro hero бъркаш за IBM i cloud-a. Този сегмент расте а не се свива. Прави разграничение между цялостните бизнес резултати и облачния сегмент.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 8
    mirohero avatar :-|
    mirohero
    • + 2

    До коментар [#7] от "Valar":

    Този сегмент в САЩ расте още от 2006-а година с над 20-25% годишно. Една дузина вече установени старт ъпи и средни фирми имат ръст от над 100% на година. Това е бенчмарк за сегмента. Приходите на АйБиЕм, НР и Оракъл намаляват или растат под пазарните в този сегмент обаче /което си е загуба/, въпреки че те го направиха фокус на бизнеса си. Най-бързо след валутно курсови разлики, данъци и такси, расте този бизнес в САЩ, ама както обясних - след многократни вълни от оптимизации, съкращения и аутсорсване, тези трите компании не са точно номер едно в опциите за ИТ доставка на съвременните фирми. Има други, които им изядоха пазара в САЩ - на никой не му се занимава да купува супер скъпа инфраструктура и сървиси и да чака една седмица да му дойде съпорт екипа от БГ или Индия, или пък да му отговарят на английски с акцент, при цена $150 на съпорт тикет например. Не е куул, и не е патриотично - а ако не си такъв няма УС абонати, например за Нетфликс. Ние сме в сървис икономика, и човек/корпорация като си плаща, иска перфектен сървис.
    Иначе казано в Америка да те обслужват 24/7 моментално американци. В Индия да те обслужват индийци...Като те няма в САЩ, няма и американски цени и приходи - колкото пазарът даде в Индия, толкова, това е положението. НР, а и всички големи корпорации се изнесоха в чужбина при супер бързо растящи развиващи се пазари и това компенсира много над загубата им над скъпите домашни за тях пазари. От година обаче палачинката се обърна, горещите пазари вече имат ръст около 0 или спад, в комбинация с евтин пазар, валутни разлики, корупция разходи и т.н. и бъдещето за тях не изглежда чак толкова розово. В дългосрочен план - 20-30 години, може би, но за следващите 5-8 не. Не знам кой точно инвеститор ще чака 20-30 години...
    Епъл има май към 20% вече ПС пазар в САЩ - при свиващ се такъв. Даже и да не го мерим, очевиден е ръстът им последното десетилетие - ами отвориха магазини навсякъде, продават тех съпорт и гаранции, хората щастливо плащат двойно за тях, щот като се счупи, отиваш в магазина и те оправят - вярно скъпо, ама винаги поправено на време и лесно. Ето прост пример.
    Практическото значение за БГ - колкото е нивото на което плащат клиентите на НР, толкова относително ще бъде и нивото на заплащане на работещите за НР. Те се преместват физически в евтини пазари, ми съответно им се свиват приходите, съответно ви се свива потенциала за доход като работещи в НР. Ако има трилионен пазар за ИТ в БГ и околностите - и заплатите ще са по 250-300 хил. евро на година, ако няма такъв - заплатите са 25-30 хил. евро. Кое от двете е по-вероятно и кога - Божа работа, светът се мени ежедневно, аз коментирам за настоящето.

    Нередност?
Нов коментар