Tesla не успява да се пребори за европейските потребители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla не успява да се пребори за европейските потребители

Tesla не успява да се пребори за европейските потребители

Продажбите на автомобили отчитат значим прогрес само в отделни страни

5527 прочитания

© KAI PFAFFENBACH


На пазара в Съединените щати спортните електромобили на Tesla Motors вече имат култов статус, но не успяват да впечатлят потребителите в Европа, пише Bloomberg. Макар компанията да има известен успех в страни като Холандия и Норвегия, за осемте месеца до август в най-големия европейски пазар Германия са продадени едва 958 броя от струващия 81 800 евро Model S на Tesla. За сравнение, продажбите на също толкова скъпия модел на Mercedes Benz S-Classса достигат 5149 броя за периода. Германският електрически автомобил BMW i3 също отчита 30% по-добри продажби от Model S в страната.

Германски пазар

На протичащия тази седмица Международен автомобилен салон във Франкфурт BMW обяви, че ще има и други зелени модели от серията "i", а Audi представи концептуалния си модел с нулеви вредни емисии E-tron Quattro. Porsche също обещава до пет години да пусне на пазара електрически спортни автомобили.

Същевременно на изложението липсва новият Model X на Tesla, макар конкуренцията на германските марки да се очертава като основна пречка за успеха на шатската компания в Европа, отбелязва Bloomberg. "Не е достатъчно да си успешен в Норвегия, трябва да си успешен и на големите пазари. Ако успееш в Германия, ше успееш навсякъде", коментира Стефан Брацел, директор на Center of Automotive Management.

От щатската компания заявяват, че ходовете на конкурентите ще й помагат в дългосрочен план. "За да постигнем дългосрочните си цели, а именно да накараме хората да карат електрически автомобили, ще ни трябва сътрудничество за промяна на традиционните пазари. Когато компании като Porsche или BMW обявяват публични ангажименти в тази насока, това е доказателство за нашите тези", заявява говорителят на Tesla Рикардо Рейс.

Въпреки това предизвикателствата пред Тesla на германския пазар се сериозни, тъй като потребителите бавно възприемат нови продукти и предпочитат местните марки. В добавка към това Tesla все още не е намерила човек, който да оглави продажбите в Европа. Компанията също така няма планове да разширява в Германия мрежата си за бързо зареждане на батерии.

През първото полугодие Tesla е продала 7100 автомобила в Европа и 11 700 в САЩ, показват оценките на IHS Automotive. Близо половината продажби в САЩ са в щата Калифорния, където се намира централата на компанията. "Този продукт и свързаният с него маркетинг се вписват най-добре на пазара в САЩ. Нишата им е оше по-малка в Европа", отбелязва Бернард Джулиен, директор на френския автомобилен тинк-танк Gerpisa. "Ще отнеме години на Tesla да придобие позиции в Европа. Това няма да се промени с Model X, чиято продажба започва през есента, тъй като той също ще е твърде голям и скъп, за да се хареса на повечето клиенти", коментира Карлос де Силва, анализатор в IHS. Цените на електрическия SUV модел започват от 132 хил. долара. Според експертите истински растеж за  Tesla в региона може да донесе по-малкият Model 3, чиято цена ще е между 30 и 35 хил. долара.

Норвежки бум

В сравнение с миналата година европейските продажби на Tesla все пак нарастват с 50%. Това до голяма степен се дължи на Норвегия, където електромобилите получават щедри субсидии и предимства като безплатно паркиране и зареждане и могат да се движат в бус ленти по пътищата. От 2013 г. броят на електромобилите в страната се е утроил до близо 50 хил. Model S е вторият най-продаван електрически автомобил в Норвегия след  e-Golf на Volkswagen. Норвежкият бум обаче може да не продължи безкрайно. Правителството обяви, че постепенно ще намалява тези инициативи до 2018 г.

На пазара в Съединените щати спортните електромобили на Tesla Motors вече имат култов статус, но не успяват да впечатлят потребителите в Европа, пише Bloomberg. Макар компанията да има известен успех в страни като Холандия и Норвегия, за осемте месеца до август в най-големия европейски пазар Германия са продадени едва 958 броя от струващия 81 800 евро Model S на Tesla. За сравнение, продажбите на също толкова скъпия модел на Mercedes Benz S-Classса достигат 5149 броя за периода. Германският електрически автомобил BMW i3 също отчита 30% по-добри продажби от Model S в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Tesla Motors не смогват на търсенето.
    Пълни глупости са, че не можели да впечатлят европейците.
    Освен това не правят вече само спортни автомобили. Вярно, че седаните им бият по характеристики доста спортни автомобили. :)

  • 2
    virgin avatar :-?
    Virgin

    А какво стана с ChevyVolt?
    Май си е провал.

  • 3
    tie_interceptor avatar :-P
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "Richard":

    Сега Bolt ще е голям успех...

  • 4
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Уффф, много ми се иска една "Тесличка", ама пуста беднотия... Вярвам, че ще успеят не само в Европа, тепърва ще се говори за този автомобил...

  • 5
    samolevski avatar :-|
    Само Левски

    Статията като цяло е поръчкова от петролното лоби.Тесла се разраства и то бързо.Поръчките в Европа в момента са по-големи от тези в САЩ.За последния месец продажбите в Европа са по-големи от тези в САЩ и тази тенденция ще се запази, тъй като бензина и дизела в Европа са по-скъпи от тези в САЩ.Лъжа е че Тесла разчита само на Норвегия за продажбите си.В много други държави Тесла Модел Ес е №1 сред луксозните марки автомобили.

    Ето статистика от Швейцария, където Тесла диша във врата на Мерцедес и БМВ по продажби. http://ev-sales.blogspot.bg/2015/09/switzerland-august-2015.html

  • 6
    samolevski avatar :-|
    Само Левски

    The Swiss EV market has been a fast-expanding market this year, and August was no exception, with sales up 170%.

    Tesla continues to pull this market performance, and counting 992 sales this year, it is starting to approach its real competitors: the BMW 5-Series (1.354 units), Audi A6 (1.322 units) and Merc E-Class (1.103) are in plain sight, considering September is always a strong month for the american carmaker (Last month of the quarter, got to keep shareholders happy...), we could see it reach the Mercedes model, in fact, last month the Model S outsold it (157 vs 92), while at the same time wasn't far behind the other two (171 5-Series and 163 A6 were registered). Tesla is really making an impression here...

  • 7
    cuam4o avatar :-P
    Ангел

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    Е що за глупост си написал? Поръчка на петролното лоби било.. и за това отбелязва, че европейските електрически коли са се представили по-добре от тесла и няма нито една дума против електрическите коли като цяло... Прочете ли статията изобщо?

  • 8
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#7] от "Ангел":

    Няма нито един модел на електрическа кола в серийно производство, който дори да се доближава до параметрите на Тesla и затова всичкият черен PR е насочен към тях. За другите просто не си струва да се харчат пари по поръчкови статии...

  • 9
    noname2 avatar :-|
    Баце

    Мисля, че Мъск в крайна сметка ще го духа. Ще развие технологията, а когато стане надеждна и достатъчно евтина другите производители ще го удушат.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK