Penny освобождава пазар за 200 млн. лв.
Германската REWE ще прехвърли до 8 магазина към другата си верига Billa, останалите ще продаде на парче


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
23 коментара
Гарантирано от ГЕРБ!
Публикувано през m.capital.bg
Под една статия бях предложил на Rewe Group ако иска да се отърве от ненужните си магазини, собственост и бизнес на PENNY, да ги предложат ненатрапчиво на холандската Ahold (на Albert Heijn), те имат интереси към експанзия на бизнеса си и когато се касае за цяла верига (49 магазина) със сгради и оборудване ще клъвнат. Но реално да се стигне до сделка и смяна на собствеността ще отнеме до 6 - 9 месеца. 48d7-acc0-574597e65fbd&owner=f6216a8f-4a2d-494 f-8168-ae6cd1765756&contentid=2780
Ето резултатите на Ahold за първата половина на 2015
https://www.ahold.com/web/file?uuid=03fed8ba-8cd4-
Бележат стабилен ръст във всичките си поделения. За първото полугодие нетните им продажби са за 19.977 млрд. Евро.
[quote#0:" "]...и остава на българския пазар само с по-старата и успешна концепция на супермаркетите Billa[/quote] Правилно е да кажем била успешна! Имаше период когато няколко години редовно пазарувах в Билла (преди повече от 15 г. беше). Тази година отново влезнах в този магазин на Билла на два пъти, но беше пълна скръб, липсваха основни продукти, включително и продукти на Билла, нищо не успя да ми хареса и нищо не купих...
...С липса на асортимент, забележимо по високи цени от конкуренцията, изгубила се атрактивност, изгубила се убеденост у клиента, че ще намери нещо интересно и добро което би искал да купи трудно може да се прави успешен бизнес.
[quote#1:"gotze"]Гарантирано от ГЕРБ! [/quote]
Не мисля...тия от Пени са много по-умни от тях...!!!
[quote#2:"dereck"]да ги предложат ненатрапчиво на холандската Ahold (на Albert Heijn), те имат интереси към експанзия на бизнеса си[/quote]
Би било прекрасно, но е невъзможно.
Първо - Ахолд са консервативни относно експанзия.
Работят на 3 пазара - Холандия, Чехия и САЩ. В момента текат процесите за сливане с белгийската Делез и не им се мисли за нови авантюри, камо ли пък в България откъдето точно Делез избягаха.
Второ - магазините на Penny са проектирани като типични обекти за дискаунт търговия. Идеални са за Lidl, но не и за Ахолд които се позиционират в по-висок сегмент на пазара. Ако има някой който да хареса подобни помещения (освен Lidl), то това e Аldi, но те са далеч от идеята да навлизат на българският пазар.
До коментар [#5] от "Richard":
не само България, а и цяла Източна Европа с изкл. на Полша, Словения и Унгария не е интересна за Алди, имащи малко сектански поглед върху нещата, смятайки, че в резултат на десетките години съветски социализъм хората са се научили да не уважават частната собственост.
Само да не навлезе отново веригата ХОРЕМАГ, щото имат доста агресивна политика, макар и със скромен асортимент...
Според мен и по заможните хора започнаха да предпочитат специализирани, био или фирмени магазини вместо тези големи хамбари пълни с боклуци.
Пак добре, че има и бълбърска верига сред големите.
Струва ми се че повечето обекти на Penny (с изключение може би на няколко обновени), чисто архитектурно най-много пасват на концепцията на техния конкурент Lidl. Така че няма да бъде голяма изненада кой ще се настани в повечето обекти на затварящата верига. Просто не се сещам за друга верига в България, която в момента има налични средства за такава експанзия, освен Kaufland/Lidl. Всички други са на командно дишане.
Публикувано през m.capital.bg
Преди няколко месеца мисля беше, Капитал се доста поизложиха с партенката, че Билла се продавала. Сега, като чета статията, ми се струва, че медията се опитва да продължава със странните си обяснения за случващото се и да натрапва чувство за малоценност. Пазарът бил малък, безперспективен и т.н. А не е ли по-логично обяснението, че просто в тази ниша на дискаунтарите, конкуренцията е била по-добра и по-некадърния свива байряка? Простичко правило в пазарната икономика.
И отново искам да споделя, че Капитал (уважавана иначе от мен медия) напоследък доста прекалява с редакционната си политика за насаждане на малоценност. Ако някой не му изнася, да си стяга куфарите и да се маха, а не само да хленчи...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.